nander Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg har Mandrake 10.0. Det som skjedde er at jeg satt inn en gammel hard disk, og mountet to partisjoner. Deretter formaterte jeg harddisken... og tok den ut av maskinen. nå vil ikke Mandrake starteopp, får pent beskjed om at noe er feil. hvordan kan jeg fikse denne filen, ved å fjerne disse to mountpointene? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 se om du kan få startet den opp i "single user" modus/recovery console. Jeg kjenner ikke MDK, men i Fedora ville jeg gjort dette ved å legge til "single" etter kernelargumentene i grub (rediger -> legg til "single" på den lengste linja), men jeg tror MDK bruker lilo så... Prøv recovery på cd du. Deretter redigerer du /etc/fstab og fjerner oppføringene for den disken du ikke har lenger. Merkelig at den ikke bare gir en feilmelding og går videre... Hva var det som lå på den disken? Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 nå vil ikke Mandrake starteopp, får pent beskjed om at noe er feil. Kjenner ikke mandrake ordentlig selv, men dette hørtes ut som meget dårlig politikk fra deres side Lenke til kommentar
nander Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 det var nok en annen feilmelding som sto... men jeg husket ikke hva det var da jeg skrev posten ;-) MEN, takk for hjelpen. Løsningen ble å boote opp maskinen med en Knoppix CD, og så gå inn å endre på fstab filen. (jeg er en av de som liker grafiske grensesnitt ;-) ser ikke bort ifra at dette blir løsningen jeg velger neste gang jeg roter til noe også ;-) Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 ellers tipper jeg at du kan sette inn mdk cdene, trykke f1 og løse det ut fra recovery menyen, tipper jeg Lenke til kommentar
nander Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Jeg har prøvd det før... men da får jeg bare en konsoll (slik jeg fikk uten å bruke CD'ene) eller så er det installere alt på nytt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå