enmannen Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Noen som vet om dette er mulig med 'vanlige' lydkort i prisklasse under 1000,-? Jeg tenker å kjøpe et Terratec Sixpack kort, men må liksom vite om jeg har mulighet til å bruke f.eks Logic Audio og den typen programmer. Altså; Record mens jeg spiller av et tidligere innspilt spor. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Se i spesifikasjonene etter 'full duplex'. Et såpass godt program som Logic Audio burde du uansett kombinere med et mer "proft" kort, etter min mening. Audigy har kanskje ASIO-drivere nå? Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 4. april 2002 Forfatter Del Skrevet 4. april 2002 Det står i spec'en at det støtter full duplex, men dette står riktignok under "Digital Audio" Det er derfor jeg er litt usikker..fordi det gjelder vel kanskje kun optisk/spdif inn/utgangene. se selv: hva tror du? TerraTec SiXPack 5.1 + - Details Compatibility: · DirectSound / 3D · Sensaura 3D · A3D 1.0* · A3D 2.0 compatible · EAX 1.0, EAX 2.0* · MacroFX* · EnvironmentFX* · MultiDrive* · ZoomFX* (under development) · I3DL2* · General MIDI (GM) · DLS 1.0 · MPU-401 · SoundBlaster / Pro · AC’97 · PC 2001 · PCI Specification Rev. 2.1, 2.2 · PCI Bus Power Management Interface Specification 1.0 Digital Audio: · 8/16-bit playback & recording with up to 48kHz (mono/stereo) · Extended Full Duplex at playback & recording (mono/stereo) · Recording and playback of all audio sources · Sensaura 3D · MultiDrive · MacroFX · EnviromentFX · ZoomFX (under development) Wavetable Synthesizer: · Up to 1024 voices · High quality 8MB sound-set · DLS 1.0 compatible Audio Mixer: · Individual volume control of all audio sources · 10-Band stereo equalizer with presets MIDI/Joystick Interface: · DirectInput-acceleration · Analogue / Digital joystick interface · MPU-401 compatible (UART mode) · SoundBlaster compatible MIDI interface External connectors: · Digital-Out, optical, 48kHz (TOS link) · Digital-In, optical , 32 kHz, 44,1 kHz, 48 kHz (TOS-Link) · 3 x Line-Out, stereo (3,5 mm) · Line-In/Headphone-Out (switchable), stereo (3,5 mm) · Mic In, mono (3,5mm) · MIDI/Joystick Interface (IBM 15 pin Sub-D) Onboard connectors. · Digital-In, 32, 44.1 and 48kHz · 2 x CD audio In, stereo (MPC3) · Aux In, stereo (MPC3) · Wavetable connector (WaveBlaster pin compatible) Amplifier. · Headphone amplifier, 2 x 60mW ___________________________________________ Grunnen til at jeg bruker Logic er vel at jeg ikke vet om noe særlig andre programmer av denne typen.. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Når det står Digital Audio mener de nok heller intern håndtering, uavhengig av hvilken inngang/utgang du bruker. Og, det er ingen grunn til å la være å bruke Logic Audio, men et program i toppklassen burde kanskje ha et passende kort? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Alle lydkort som er noe særlig nyere enn SB16 er full duplex, så det er ikke noe problem... Hvis man får asio-drivere til SB Audigy er det bra til opptak. Du bør finne ut hva du kommer til å bruke kortet mest til. Skal du gjøre mikrofonopptak ville jeg prioritert skikkelig mikser, kabler og mikrofon fremfor et dyrt avansert lydkort. Skal du ha hi-fi lyd i stuen er lydkortet viktigere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå