arive Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 (endret) Hei !! Lurer på å putte et overvåkingskamera inn i en vanntett beholder med plexiglass og senke denne ned til dyp på opptil 60 meter men,vet ingenting om videokamera . Håper det er noen her som kan forklare meg hvilket kamera jeg trenger.Eneste lyskilde blir en halogenlykt. Tenkte på ett sort/hvitt Sony overvåknings kamera som bruker ledning og 12 volt men,enda bedre er det hvis jeg kan bruke ett trådløst hvis det fungerer under vann da. Setter stor pris på hjelp her Hilsen-arive Endret 25. april 2004 av arive Lenke til kommentar
Br?stopp Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Dette er et billig og kvalitetsmessig bra kamera. Trådløs overføring av videobilder har jeg ingen erfaring med, da dette er en komplisert, og ekstremt dyr løsning. Uansett, så må du ha en kabel ned i dypet for å forsyne halogelyset med strøm. Prisen på dette kameraet er ca kr. 5.500,- inkl frakt og norsk mva. HER finner du andre og rimerligere block-kameraer med priser. Hva skal du bruke det til? Lenke til kommentar
arive Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Takk for svaret !! Skrev et svar som jeg ikke vet hvor ble av,trykket Report eller noe slikt. Måtte legge opp dykking pga. sykdom og tenkte på å lage meg et alternativ. Jeg synes kanskje 5,500,- er litt dyrt da jeg må legge penger i kabler og 12V. monitor +div. også Jeg så et kamera på et sted som het "spytown" på nettet som var billig,et Sony sort/hvitt overvåkings-kamera, tror det kostet under 1000 lappen. Må jeg kjøpe dyrere?? Vet du noe om Lux og slikt,evt. viktigheten under slike forhold??? Hilsen arive Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Nå vet jeg ikke hvor mye lys du trenger der nede i dypet ettersom eneste plassen jeg har dykket er i et 5m dypt basseng for 10 dager siden Men, du kan alltids bruge et billig webcam til dette altså, kommer an på kvaliteten du vil ha. Til programvare kan du bruke ZoneMinder uansett hvilket kamera du kjøper- jeg har selv brukt det på laptopen og det funker bra Programmet ligger her; http://www.zoneminder.com/ -- Det bruker Linux for å kjøre men det finnes LiveCDer for dette slik du slipper å installere Linux. Lenke til kommentar
arive Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Takk for svaret Velmont !! Savner fortsatt om noen vet noe om lux greiene Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Savner litt mer info om hva du skal "overvåke". Er det snakk om bare å registrere at "noe" beveger seg foran linsen eller skal du lage en UV-film? I det siste tilfelle MÅ du jo bruke et nogenlunde anstendig videokamera. Jeg tror uansett ikke du kommer til å bli fornøyd med et billig web-kamera med dårlig oppløsning. Hadde jeg vært deg ville jeg kontaktet en lokal dykkesjappe og bedt om å få leie et videkomaera en helg. Du kommer til å se at du MÅ ha eksternt lys hvis du skal filme nede på 60m og BØR ha det selv fra ca 20 m. Hva med å kjøpe et brukt, gammelt, analog Video8 eller Hi8 kamera. Ikke verdens undergang HVIS det skulle gå i stykker pga vannintrening. Og det er mange som har laget "vanntette" bokser som har oppdaget at de ikke var "helt" vanntette. Da er det godt å vite at man ikke har brent av en månedslønn... Du fikk ikke svar på Lux-spørsmålet ditt, men jeg tror forslaget om å leie/låne et UV-videokamera er et bra utgangspunkt for at du skal kunne finne ut av hvilken vei du må gå. Lenke til kommentar
arive Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Takk Dykkern!! Overvåking er feil ord,skal bare filme under vann. Det med brukt kamera høres ut som en løsning som jeg skal tenke på. Skal feste på noen dykkerlykter. Lenke til kommentar
ToTTa Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Heisan!!! Du har www.smartprodukter.no som har undervannskamera, men det går ikke til 60 meter. Men jeg trur det vil funke hvis du er litt "reodor felgen" og lager en vanntett beholder i tillegg. Sist jeg var nede på 52 meter var det helt svart, så du trenger bra med lys + god sikt hvis dette skal være noe sukse !! Jeg har prøvd en hjemmelaget dykkerlykt med 50 watt på 52meter og det ble nesten litt lite det også, men alt kommer ann på sikten !! Men jeg ville også ha prøvd med et eldre kamera først! mvh Yrkesdykker'n Lenke til kommentar
Br?stopp Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Heisan!!! Du har www.smartprodukter.no Butikken din eller..... Lenke til kommentar
DllInjexion Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Heisan!!! Du har www.smartprodukter.no Butikken din eller..... lol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå