Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WRT54G og PPPoE

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg gikk nylig til anskaffelse av en Linksys WRT54G ("trådløsrouter") og et tilsvarende "trådløs"kort (også dette fra linksys). Fra før har jeg en Online ADSL tilkobling fra Telenor, som jeg hadde planer om å "bruke" sammen med "Trådløsutstyret".

Så når jeg kobler det opp (slik det er beskrevet i medfølgende hefter), får jeg ikke internett tilkoblingen til å virke. (dóg jeg får kontakt med routeren fra pc'n med trådløst nettvekskort).

Alle innstillinger (som er gjort i routeren) om ISP, tilkoblingsmåte (PPPoE), passord, og brukernavn er riktige, ut i fra det som står i "brevene" fra telenor.

Noen som har hatt samme problemet, eventuellt tips om hvordan man løser det. (eventuellt hva jeg overser)

Thanx! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg gikk nylig til anskaffelse av en Linksys WRT54G ("trådløsrouter") og et tilsvarende "trådløs"kort (også dette fra linksys). Fra før har jeg en Online ADSL tilkobling fra Telenor, som jeg hadde planer om å "bruke" sammen med "Trådløsutstyret".

Så når jeg kobler det opp (slik det er beskrevet i medfølgende hefter), får jeg ikke internett tilkoblingen til å virke. (dóg jeg får kontakt med routeren fra pc'n med trådløst nettvekskort).

Alle innstillinger (som er gjort i routeren) om ISP, tilkoblingsmåte (PPPoE), passord, og brukernavn er riktige, ut i fra det som står i "brevene" fra telenor.

Noen som har hatt samme problemet, eventuellt tips om hvordan man løser det. (eventuellt hva jeg overser)

Thanx! :D

Har du gått på Status-siden og sjekket at den prøver å koble til i det hele tatt eventuelt trykka "Connect"?

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
Sorry at jeg bumper, men er det ingen som kan hjelpe meg/har hatt samme problemet?

Hva er feilmeldinga når du trykker connect og venter på at WRT54G-en prøver å koble til?

Sier du det så er sjansen stor for at jeg vet hva som er feil da jeg har Telenor Online ADSL og en WRT54G selv, dog bytter jeg mellom å bruke firmware fra Sveasoft (modder firmwaren og legger til funksjonalitet, men har hatt problemer med PPPoE-tilkoblinger i det siste) og Linksys sin egen (stabil og habil, men kjip på skvip, for å rime litt mer...).

Som sagt, siter feilmeldingen...

Forresten, har du oppdatert firmwaren, og om du skal gjøre det, pass på at du laster ned riktig versjon, EU-versjonen. Jeg hadde faktisk selv problemer med den medfølgende firmwaren (mulig at den var fra tidlig av og dårlig, sjekket ikke verjsonen) og måtte "time det" når jeg slo på modemet i forhold til når routeren ble slått på.

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...