buskmann Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Når jeg skriver HTML liker at f.eks. tabell-elementene har riktig innrykk. Er eneste løsningen i php å legge til masse mellomrom i echo og printf? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Lurte en gang i tiden på det jeg og, til jeg innså at det er jo bare tull for det har ikke noe å si med mindre det er selve koden du skal vise i f. eks en tutorial... hvis folk vil se nøye på koden din klarer de sikkert å lage innrykk selv... evt kan du vel prøve noe som dette: $break = " "; $string = "dijzsdøjføsdzjføszjøsdkj".$break."sdjpofjzsepfjespfepj"; men jeg har ikke testet og veit ikke hvordan det blir i praksis... Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Er vell \t som representerer tab. Og er jo tab man som oftest bruker for å strukturere koden. Også har du \n for ny linje. Hadde vært fint med en enkel måte å få den strukturert/formatert etter en ønsket måte. Litt tungvint å beregne selv å legge inn \t og \n. Men du kan i hvertfall gjøre det slik. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 (endret) Det finnes en egen funksjon for dette: http://tidy.sourceforge.net/ Fra PHP 5 vil denne funksjonene være integrert. EDIT: NB: leste ikke hele spørsmålet for å fikse innrykk bruker du mellomrom og \n eller løsningene findus foreslår. Endret 24. april 2004 av ???????? Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Oi. Har ikke fått med meg at det kommer i PHP5. Fin nyhet. Liker fin og ryddig html. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Jepp, men du har rett ang. innrykk som jeg skrev i editen i forrige innlegget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå