Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lov om videreselging av inetlinje.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men det er ganske sikkert imot avtalen du har med ISP'en. Men de kan jo ikke gjøre stort annet enn å stenge abonnementet ditt, eventuelt fakturere deg ekstra.

det står i avtalen du underskrev da du tegnet abbm. at du ikke kan leie ut linje og ofte heller ikke ha server

Lenke til kommentar

I de aller fleste tilfeller er det ikke lov å drive kommersiel serverdrift på et abonnement som er tegnet for en privatperson. I kontrakten med ISP'en er dette som regel spesifisert. Noen ISP'er forbyr serverdrift også på generel basis for sine privatabonnement.

 

Bedriftskunder derimot står som regel fritt til å bruke linjen i foretningsøyemed, som f.eks. webserver, mailserver etc., og en del ISP'er reklamerer nettopp med dette for sine bedriftskunder...

 

 

10.8 Videresalg og utvidet benyttelse

Tjenestene kan kun benyttes av Kunden personlig og kan ikke selges, leies ut, eller på annen måte gjøres tilgjengelig for Tredjemann, verken mot vederlag eller gratis.

 

14.9 Abonnenten tillates ikke å koble Internett servere som FTP servere, WEB servere o.l. til Utstyret, dersom ikke annet fremgår av produktark

 

Kan ikke umiddelbart finne noe liknende i de vilkårene som NGT har lagt ut på sine nettsider. Ut ifra det som står i Telenor og UPC sine vilkår kan det virke som om all serverdrift er i strid med kontraktsvilkårene, noe jeg vet IKKE er tilfelle for NGT som tillater privat serverdrift på sine linjer... Men om de tillater kommersiel bruk vet jeg ikke...

 

edit:

 

14.3 Forbud mot kommersiell utnyttelse

 

Kunden har ikke adgang til å utnytte tjenesten kommersielt, ved f.eks. å skaffe andre tilgang til tjenesten. Kunden har ingen rett til å videreselge tjenesten uten skriftlig tillatelse fra Tele2.

 

Det må ikke sendes reklamemeddelelser, kjedebrev eller lignende meldinger til andre.

Endret av Calm
Lenke til kommentar
Men helt ærlig tror jeg ingen vil leie en server med ja 2Mbit ut og inn!

 

?!?!?

Hvorfor ikke?

Lyse bredbånd har en av de beste ping-tidene i landet. Ikke alt er avhengig av hastigheten på linja vet du.

 

Men uansett fant jeg villkårene til Lyse. Der forbød de meg bruke linjen til kommersiell bruk, uten skriftlig samtykke fra dem.

Endret av Azton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...