Tja Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Noen som kan hjelpe meg med dette ? Jeg har nettopp oppgradert BIOS'en på min ASUS P4C800 Deluxe. Nå kjører viftene på max hastighet, noe som selvsagt er ganske plagsomt. Jeg har vært inne og sjekket mulighetene i BIOS'en, men der er det kun mulig å slå av viftene. Jeg ser at viftene kjører for fullt, til tross for lav prosessor/kabinetttemperatur. Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette ? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Er ikke det bare bra a? Joda, støy er alltid hyggelig.. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Noen som kan hjelpe meg med dette ? Jeg har nettopp oppgradert BIOS'en på min ASUS P4C800 Deluxe. Nå kjører viftene på max hastighet, noe som selvsagt er ganske plagsomt. Jeg har vært inne og sjekket mulighetene i BIOS'en, men der er det kun mulig å slå av viftene. Jeg ser at viftene kjører for fullt, til tross for lav prosessor/kabinetttemperatur. Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette ? Kan ikke tenke meg annen løsning enn å prøve en annen biosutgave, sjekk om det er kommet enda en nyere enn den du la inn, hvis ikke legg inn en eldre utgave. Lenke til kommentar
Børge Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Last ned speedfan og reguler viftene dine via programmet. Speedfan er helt genialt. Kan legge inn temperatur-regulering også vha programmet. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 du har vel asus q-fan eller noe i biosen som du kan skru på. Slå opp i manualen hva funksjonen heter og hvor den er og aktiver den. Den stiller på viftene etter temperatur Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 du har vel asus q-fan eller noe i biosen som du kan skru på. Slå opp i manualen hva funksjonen heter og hvor den er og aktiver den. Den stiller på viftene etter temperatur Forstod det slik at det var q-fan som ikke virket lenger etter biosoppdatering. Q-fan er disablet som default, og dermed er det litt rart hvis trådstarter IKKE har aktivert funksjonen tidligere og ikke greier å sette den i gang igjen. Btw, Speedfan tror jeg ikke virker på P4C800 - XX kortene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå