MaxCPU Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 har akkurat formatert disken her og lagt inn winxp no på nytt... nå var det tid for progz inst. matet inn cd'r og installerte i vei. plutselig kom det noe telenor adsl greier som begynte å installere seg... klikket avbryt men da hadde den allerede kommet på ca 23%... skaden var faktum! når står det Internet provided på telenor.... i ie og de hadde også fått dyttet inn masse annet dritt i windows som jeg ikke er interessert i! telenor cd'ene er jo totalt bortkastet for de som ikke har null peil på data siden de fleste da legger inn instillingene manuelt... er det noe oppskrift for å fjerne all dritten igjen?? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1023 Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 haha! sann går det når du handler produkter og tjenester hos tele-hor. ) ett ord: nextgentel men det er vel litt sent da, da du sikkert allerede har betalt fett for installeringen. jaja... Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 4. april 2002 Forfatter Del Skrevet 4. april 2002 Quote: On 2002-04-04 17:51, hstokset skrev:haha! sann går det når du handler produkter og tjenester hos tele-hor. ) ett ord: nextgentelmen det er vel litt sent da, da du sikkert allerede har betalt fett for installeringen. jaja... hmm...ja, det er noe dritt! må begynne å lese bedre på cd'ene... Kan ikke få nextgentel! Kunne velge mellom telenor og bluecom. bluecom er jo da et klart førstevalg men betalte jo bare 99kr for gds pakke og inkl. en måneds gratis smurfing så da gjorde jeg heller det...!! men begynner ikke dette å bli litt off topic?? Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Hvis du vil slippe all selvreklamen til Telenor kan du intallere RASPPPOE i stedet for å bruke Telenors oppkoblingsprogramvare. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Ikke installer programvaren til telenor spør du meg,.... Finn et alternativt program til å ringe opp med ,... eller sett opp en router ! Lenke til kommentar
geirlade Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Avinstaller Telenor sin løsning og bruk noe annet! Telenor bruker tross alt kjent teknologi, nærmere bestemt PPP over Ethernet Protocol. Jeg bruker RASPPPOE som fungerer helt utmerket! Med denne blir oppkoblingen som en vanlig ekstern oppkobling uten noe unødvendig dill-dall. Litt raskere er den også. Selv kommer jeg opp i 600Kb/s med Telenor 704/128. Husk å lese bruksanvisningen nøye! :smile: Hilsen Geir Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 4. april 2002 Forfatter Del Skrevet 4. april 2002 tror dere har misforstått poenget! jeg pleier aldri å installere dette telenor drittet! jeg konfigruerer tilkoblingen selv! problemet er at denne gangen leste jeg ikke godt nok på cd'n, trodde jeg hadde lagt i norton internet sec. men det viste seg å være veldig feil! men nå var det for sent! fikk stoppet installeringen på ca. 23% så er ikke full ødeleggelse men alikevel; vil ha bort dritten! sender snart en mail til telenor her...de skal f*** meg få drittet bort! Lenke til kommentar
knut Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Hva skal du med telenor eller en annen programvare i winxp? Den har da et eget pppoe opprigningsprogram? Og hvis du søker i registeret etter det som telenor har fyllt inn, kan du velge hva annet du vil ha der. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 4. april 2002 Forfatter Del Skrevet 4. april 2002 Quote: On 2002-04-04 18:18, bludern skrev:Hva skal du med telenor eller en annen programvare i winxp?Den har da et eget pppoe opprigningsprogram?Og hvis du søker i registeret etter det som telenor har fyllt inn, kan du velge hva annet du vil ha der. nok en gang; installerte ikke dette med vilje! fant telenor shitet i regedit...fikk fjernet/endret det jeg fant... de har sikkert dyttet inn noe annet dritt også men det får jeg bare leve med... takk for hjelpen Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Jeg regner med at instalasjonen av telenor ikke kom så langt at du har noen uninstall mulighet. En ting du kan forsøke er jo da å starte installasjonen pånytt, la den fulføre, og deretter velge uninstall (avinstaller). (det burde jo finnes en avinstalleringsmulighet når hele pakken er installert) Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Quote: On 2002-04-04 18:12, geirlade skrev:Avinstaller Telenor sin løsning og bruk noe annet! Telenor bruker tross alt kjent teknologi, nærmere bestemt PPP over Ethernet Protocol. Jeg bruker RASPPPOE som fungerer helt utmerket! Med denne blir oppkoblingen som en vanlig ekstern oppkobling uten noe unødvendig dill-dall. Litt raskere er den også. Selv kommer jeg opp i 600Kb/s med Telenor 704/128. Husk å lese bruksanvisningen nøye! :smile:Hilsen Geir 600kb/sec?? aller F### Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 et stikkord. System Restore. den kommer til å fjerne det meste av dritten. kan være det blir igjen noen mapper som du må slette manuelt. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 5. april 2002 Forfatter Del Skrevet 5. april 2002 bruker ikke system restore så har liksom ikke noe å gå tilbake til...tenkte jeg skulle skaffe meg norton ghost og bruke det neste gang... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Det må du gjøre! (kun på harddisken som inneholder winXP). Tenk om du ender opp i slik situasjon i igjen... System restore er ufattelig bra. Men den har laget et restore point første gangen du startet maskinen eller noe sånt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå