Smidt Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 jeg har lyst å lære meg å bruke mysql sammen med bilder, gjerne i form av bildegalleri eller på andre måter. lurte på om noen har en god artikkel/tutorial om det? og som en liten btw, har noen et bra counter script som bruker mysql? er lei av å søke på nettet og bare finne ubrukelige.. Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Counter på antall besøk, counter på antall pc'er (ip'er) som har vært innom.. mange slags countere som finns vettu .. hva slags counter? Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 en litt omfattende counter med - totalt besøkende (alle hits) - alle forskjellige besøks ip'er - besøkende innen siste timen - max besøkende på en time Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 (endret) jeg har lyst å lære meg å bruke mysql sammen med bilder, gjerne i form av bildegalleri eller på andre måter. lurte på om noen har en god artikkel/tutorial om det? Du kan også gjøre det enkelt: installere Gallery. og som en liten btw, har noen et bra counter script som bruker mysql? er lei av å søke på nettet og bare finne ubrukelige.. Dette er ganske enkelt å lage selv. For å finne det du lister opp ovenfor, bare kjører du forskjellige spørringer. Endret 24. april 2004 av buskmann Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Bruke MySQL sammen med bilder? Mener du da bare det å bruke bilder med PHP/MySQL eller faktisk å lagre bilder i MySQL? Finnes tutorials på dette, kan komme tilbake med noen linker på hva du egentlig mener. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Leste en artikkel for mange år siden fra phpbuilder.com http://www.phpbuilder.com/columns/florian1...014.php3?aid=38 Der kan du lese hvordan du lagrer bilder i mysql. Siden artikkelen er gammel antar jeg at koden er litt gamel også - spesielt med tanke på register_globals - men den burde fungere fortsatt hvis du retter på det. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 jeg har lyst å lære meg å bruke mysql sammen med bilder, gjerne i form av bildegalleri eller på andre måter. lurte på om noen har en god artikkel/tutorial om det? Du kan også gjøre det enkelt: installere Gallery. jeg lærer det vel ikke da?? jeg har tenkt å lagre bilder i en database. jeg vet ikke om noen andre måter å bruke bilder sammen med mysql, det måtte vel da i såfall bli å legge inn link til bildet, og det ser jeg ikke helt poenget med. sluttresultatet skal bli et enkelt bildegalleri, kanskje også med en stemme funksjon, men det er litt lengre frem.. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 På en terningkastskala i vanskelighetsgrad ligger besøksteller på ca 2 og bildegalleri på ca 4. Siden du ønsker tips til å lage teller, så tror jeg et bildegalleri ligger litt frem i tid for deg. Men det er jo bare å prøve hvis du har lyst. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 På en terningkastskala i vanskelighetsgrad ligger besøksteller på ca 2 og bildegalleri på ca 4. Siden du ønsker tips til å lage teller, så tror jeg et bildegalleri ligger litt frem i tid for deg. Men det er jo bare å prøve hvis du har lyst. om du hadde lest det første innlegget mitt og lagt merke til formuleringene ser du at jeg har letet etter counter script fordi jeg ikke vil lage ett. derimot vil jeg lære meg å bruke bilder sammen med mysql. jeg har nettopp laget et større cms med php og mysql og tror nå at det kan være et passende skritt opp å lære seg å bruke bilder i kombinasjon med mysql. det hadde derfor vært veldig fint om de som vet noe om dette eller evt sitter inne med linker til artikler om dette kunne hjulpet meg ut. på forhånd takk Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) TaDa CMS'et mitt er også ferdig! Det ligner litt på Textpattern Endret 25. april 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 TaDa CMS'et mitt er også ferdig! Det ligner litt på Textpattern linken er vel den samme som ???????? postet lengre oppe? den den tar for seg hvordan en skal legge bilder inn og hente de ut av databaser, det er en start. noen som har en en artikkel om noe som tar mer for seg et bildegalleri? Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 http://hotwired.lycos.com/webmonkey/01/27/...?tw=programming Rette tittelen i hvertfall.. har ikke lest guiden selv, så jeg vet ikke hva den faktisk tar for seg. Offtopic: Skulle ikke webmonkey legges ned? Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 http://hotwired.lycos.com/webmonkey/01/27/...?tw=programmingRette tittelen i hvertfall.. har ikke lest guiden selv, så jeg vet ikke hva den faktisk tar for seg. Offtopic: Skulle ikke webmonkey legges ned? hadde rett tittel ja, men tror den tutorialen baserer seg på at bildene ligger i en mappe.. noen som har sett en grei tutorial for mysql, bilder og php? Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Den på phpbuilder.com er allerede nevnt to ganger. Her er en til: Lagre binær data i MySQL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå