Gå til innhold

Hvilken socket A hovedkort er best?

Dav_id

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Feilpost er en fin bil... :roll:

Er en kategori som heter hovedkort, prosessor og minne...

Ang. spørsmålet: Jeg har ikke AMD selv, så jeg har ikke erfaring med det...

Abit NF7 v2.0 skal jo være et bra socket A-HK, bare pass på ikke å kjøpe -S eller -M (de suger). Dette er jo forutsatt at du skal bruke pcen til spilling...

Lenke til kommentar
Feilpost er en fin bil...  :roll:

Er en kategori som heter hovedkort, prosessor og minne...

Abit NF7 v2.0 skal jo være et bra socket A-HK, bare pass på ikke å kjøpe -S eller -M (de suger). Dette er jo forutsatt at du skal bruke pcen til spilling...

BS, -S suger ikke, eneste forksjellen mellom -S og vanlig er Firewire, Soundstorm lyd og en del andre ting (SATA (med raid) mm). M derimot er med integrert skjermkort så det trenger du ikke dersom du har skjermkort fra før (noe jeg absolutt anbefaler da GF4mx ikke akkurat er det råeste ;)).

WizendraW: IOM at du ikke har AMD selv kan det kanskje lønne seg å ikke komme med så bastante uttalelser? spesielt når de ikke stemmer.... :roll:

Edit: fornøyd nå fredrikrb? ;) Bruker ikke SATA på mitt eget NF7-S så jeg kaller det småting :p

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Jeg vil annbefale Asus A7N8X Deluxe. Meget god ytelse, fjellstabilt og i tillegg en god overklokker.

Les denne testen på hardware.no :thumbup:

Du bør også vurdere to andre gode kort, hvorav det ene allerede er nevnt i andre innlegg i denne posten.

NF7 er et stabilt og godt kort, som har god ytelse og gode overklokkingsegenskaper.

Les denne testen på hardware.no

Et annet godt kort er Epox 8RDA+. Dette kortet har best ytelse av de allerede nevnte kortene. Stabiliteten og overklokkingsegenskapene er også på topp.

Les denne testen på hardware.no

Les godt gjennom disse testene, så finner du ut hvilket av kortene som best dekker dine behov.

Lenke til kommentar

BS, -S suger ikke, eneste forksjellen mellom -S og vanlig er Firewire, Soundstorm lyd og en del andre ting (SATA (med raid) mm). M derimot er med integrert skjermkort så det trenger du ikke dersom du har skjermkort fra før (noe jeg absolutt anbefaler da GF4mx ikke akkurat er det råeste ;)).

WizendraW: IOM at du ikke har AMD selv kan det kanskje lønne seg å ikke komme med så bastante uttalelser? spesielt når de ikke stemmer.... :roll:

Edit: fornøyd nå fredrikrb? ;) Bruker ikke SATA på mitt eget NF7-S så jeg kaller det småting :p

Ok, jeg bøyer meg i støvet for den :blush:

En venn av meg som har AMD som sa det, burde ha sjekka selv :)

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...&product_id=258

Det heter NF7-S v2.0

NF7 ikke s. er uten Sata

TaZ

Mener du at det ikke finnes NF7 v2.0 (altså uten -S)?

Dette er i så fall feil :)

http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2681

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har hatt god erfaring med Epox og ville nok valgt et kort derfra selv hvis jeg skulle oppgradere nå, og så lett på hardware.no etter de spesifikasjonene jeg trengte og da valgt modell. Som det ble nevnt av "TJ" har Epox en tendens til å falle bra ut på tester.

Lenke til kommentar

Ja, men ville nok gått for ASUS A7N8X-E Deluxe nå om jeg var deg. Nyeste og beste fra ASUS.

Ellers er vel Abit kortet som alle snakker om et godt kort.... men i mine øyne er asus > abit pga passiv kjøler på NB. Et must med så lite lyd som mulig for meg :)

Lenke til kommentar

For den som klokker er ikke orginal chipset kjøler mye tess uansett, dersom en kjører luft bør en slenge på en Zalman passiv kjøler med en 40x40mm stillegående vifte oppå. En stillegående 40x40mm vifte er forholdshvis enkelt å få tak i samt det viktigste er å få en sirkulasjon rundt chipset.

Jeg har hatt både Epox 8rda+ og har nå Abit NF7-S V2 og av disse to er jeg for å si det mildt mest fornøyd med Abit kortet. Mitt kort kjører 250FSB(sync med ram uten CPU int enabled) rett ut av esken, og dette er ikke spesielt bra til å være NF7-S V2.... Epox kortet klarer knapt 210FSB med samme instillinger og samme hardware ellers.

Til vanlig nå kjører jeg kortet på 221FSB med CPU interface (1t) enabled, og lave minnetimings (cl2-2-2-11).

Dersom du skal ha det beste kortet for overklokking til XP prosessorer, er det egentlig bare to valg:

Abit NF7-S V2 (eventuelt NF7 V2) og

DFI Lanparty NF2 ultra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...