Gå til innhold

Hvordan Flashe et GeForce fx5900 til et 5950 ultra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er fullt mulig, meg og en kompis gjorde det nylig, men er så lite forskjell at det nesten er pointless. Bare overklokk heller.

 

jeg har et gainward 5900xt

Standard: 400/700

Overklokker fint til: 500/900

 

5900ultra hastighet er 450/850, og jeg vurderer og flashe.

Gjelder dette med at det er pointless med mitt kort også?

Du sier at det ikke er noen forskjell? hvorfor?

 

Forresten: Hvilke frekvenser må dette kortet kjøre på for å komme på linje med 9700pro? Jeg har begge kortene...

Endret av TDK
Lenke til kommentar
Det er fullt mulig, meg og en kompis gjorde det nylig, men er så lite forskjell at det nesten er pointless. Bare overklokk heller.

 

jeg har et gainward 5900xt

Standard: 400/700

Overklokker fint til: 500/900

 

5900ultra hastighet er 450/850, og jeg vurderer og flashe.

Gjelder dette med at det er pointless med mitt kort også?

Du sier at det ikke er noen forskjell? hvorfor?

 

Forresten: Hvilke frekvenser må dette kortet kjøre på for å komme på linje med 9700pro? Jeg har begge kortene...

Med mitt gainward geforce fx 5900 får jeg til å clocke max til 520/840(har det på 460/770) når jeg bruker expert tool. Og er ikke XT versjonen av geforce fx kortene low end?

Bruker du expert tool når du clocker skjermkortet ditt?

 

Shade

Lenke til kommentar

Jo fx 5900xt er low end men er helt likt alle de andre 5900 kortene bortsett fra frekvensen på minne og kjerne...

 

Jeg bruker enten experttool eller bare trykke på automatisk i driverinnstillinger (da klokker den til høyeste stabile frekvens (5000/900 i mitt tilfelle))

Lenke til kommentar
Jo fx 5900xt er low end men er helt likt alle de andre 5900 kortene bortsett fra frekvensen på minne og kjerne...

 

Jeg bruker enten experttool eller bare trykke på automatisk i driverinnstillinger (da klokker den til høyeste stabile frekvens (5000/900 i mitt tilfelle))

5900xt kortene bruker dårligere minne, så selv om du klokker til samme hastighet vil minnet være en flaskehals

Lenke til kommentar
Jo fx 5900xt er low end men er helt likt alle de andre 5900 kortene bortsett fra frekvensen på minne og kjerne...

 

Jeg bruker enten experttool eller bare trykke på automatisk i driverinnstillinger (da klokker den til høyeste stabile frekvens (5000/900 i mitt tilfelle))

5900xt kortene bruker dårligere minne, så selv om du klokker til samme hastighet vil minnet være en flaskehals

 

 

Hordan dårligere minne mener du?

 

Uansett er det noen som vet om et 5900xt @ 500/900 er bedre enn et 9700pro?

Endret av TDK
Lenke til kommentar

1. Geforce 5900XT kort bruker 2.8ns minne mot 5900 sitt 2.2ns.

2. Geforce 5900Xt er ikke et low end kort! det er et high end kort, fx5200 derimot er et lowend kort, mens fx5600 og 5700 er mid end kort.

 

3. Skal du flashe kortet så bør du først sjekke om du klarer å kjøre stabilt på 475/950 mhz. Hvis ikke så vil jeg ikke anbefale en bios flash.

Lenke til kommentar
1. Geforce 5900XT kort bruker 2.8ns minne mot 5900 sitt 2.2ns.

2. Geforce 5900Xt er ikke et low end kort! det er et high end kort, fx5200 derimot er et lowend kort, mens fx5600 og 5700 er mid end kort.

 

3. Skal du flashe kortet så bør du først sjekke om du klarer å kjøre stabilt på 475/950 mhz. Hvis ikke så vil jeg ikke anbefale en bios flash.

Vi har samme grafikk kort. men når jeg tar og klokker mitt kort med expert tool kommer det max opp i 520\840. da går det ikke mere. går liksom ikke an og ta det lengre opp. Hvor mye får du det opp til? og hva bruker du til å clocke med?

Lenke til kommentar

jeg må nesten bare si det: quote topic "Hvordan Flashe et GeForce fx5900 til et 5950 ultra", tipper dere sporet litt av, men ja jeg er med på hva dere sier om at di andre kortene kjører på dårligere ram og derfor ikke helt stabilt hvis du klokker det til standar innstillingene som 5950 ultra kjører eller høyere.

Endret av oorzako
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...