marw_the_big_headed_rhino Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Ser at det er en innstilling til AGP aperture size. Hva er det, og hva hjelper det meg om jeg stiller den? bono_head Lenke til kommentar
tubaper Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Denne innstillingen bestemmer hvor mye av maskinens RAM som kan brukes av grafikkortet. En "god" huskeregel er å bruke det dobbelte av grafikkortets minne, men har du f.eks. 128 eller 256 MB RAM på skjermkortet holder det sikkert med samme størrelse. Prøv deg frem og se om du merker noe forskjell... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 det er ordinærminnet som blir til videominne Lenke til kommentar
Grimman Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Agp aperture size er hvor mye system minne som deles med agp. Det er umulig å si om du ville fått en ytelses økning eller tap ved å stille på den uten å vite hva slags system du har. Hvis du setter den for høyt er det mulig du ikke har nok minne til andre system funksjoner. Mellom 16-32mb som regel optimalt hvis du har 512mb ram. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Sett den på 32 elelr 64 så er du på den sikkre siden. Setter du den for høyt kan du miste ytelse. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Denne innstillingen bestemmer hvor mye av maskinens RAM som kan brukes av grafikkortet. En "god" huskeregel er å bruke det dobbelte av grafikkortets minne, men har du f.eks. 128 eller 256 MB RAM på skjermkortet holder det sikkert med samme størrelse. Prøv deg frem og se om du merker noe forskjell... Det blir jo stikk motsatt! Jo mere skjermkort-minne du har jo mindre Aperture-size trenger du. AGP Aperture size er hvor mye av system-minnet skjermkortet kan bruke. Jo mere RAM på skjermkortet jo mindre aperture size trenger man. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg har Radeon 9800 non-pro med 128 MB minne og 1 GB system-minne. Jeg har aperture size på 64 MB. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 SKERMKORTE!"%!"%!"% ... Flyttes.. Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 hmmm.. står ikke noe om AGP apparturesize i BIOS'en min Er det noen alternative steder å få byttet den? Lenke til kommentar
tubaper Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 (endret) Denne innstillingen bestemmer hvor mye av maskinens RAM som kan brukes av grafikkortet. En "god" huskeregel er å bruke det dobbelte av grafikkortets minne, men har du f.eks. 128 eller 256 MB RAM på skjermkortet holder det sikkert med samme størrelse. Prøv deg frem og se om du merker noe forskjell... Det blir jo stikk motsatt! Jo mere skjermkort-minne du har jo mindre Aperture-size trenger du. AGP Aperture size er hvor mye av system-minnet skjermkortet kan bruke. Jo mere RAM på skjermkortet jo mindre aperture size trenger man. Motsatt? Les en gang til du...Det jeg sier er at man bør prøve å sette størrelsen til det dobbelte av RAM'en på skjermkortet. Men hvis man har en del minne på skjermkortet behøver man naturligvis ikke dette... Endret 24. april 2004 av tubaper Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Jeg har satt størrelsen på AGP Aperture Size til å være 256 MB. Jeg har et 128 MB skjermkort, og 1 gig ram. Skjermkortet mitt er rævva, men har det noe å si?? Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Du klarer deg fint med bare 64! Tviler på om du spiller noen spill som krever 384MB med videominne! Lenke til kommentar
Rasmus Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Jeg har tidligere testet ytelsen med lav AGP Aperture Size og fikk dårlige resultater. Resultatet ble proporsjonalt bedre med økningen av AGP Aperture Size. Radeon9800Pro 128MB / 1GB systemminne Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Denne innstillingen bestemmer hvor mye av maskinens RAM som kan brukes av grafikkortet. En "god" huskeregel er å bruke det dobbelte av grafikkortets minne, men har du f.eks. 128 eller 256 MB RAM på skjermkortet holder det sikkert med samme størrelse. Prøv deg frem og se om du merker noe forskjell... Det blir jo stikk motsatt! Jo mere skjermkort-minne du har jo mindre Aperture-size trenger du. AGP Aperture size er hvor mye av system-minnet skjermkortet kan bruke. Jo mere RAM på skjermkortet jo mindre aperture size trenger man. Motsatt? Les en gang til du...Det jeg sier er at man bør prøve å sette størrelsen til det dobbelte av RAM'en på skjermkortet. Men hvis man har en del minne på skjermkortet behøver man naturligvis ikke dette... Sett AGP apereture size til halvparten av mengden minne du har på grafikkortet, 64MB i de fleste tilfeller. Det holder i masseivs... Lenke til kommentar
notarget Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Jeg har min på 128Mb Har 9700Pro og 1Gb systemminne Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 32,64 og 128 er som regel den mest stabile og raskeste løsningen på AGP apereture size. 256 eller mer kan føre til problemer for noen skjermkort og når man da beslaglegger så mye minne av ram'n, kan man få nedsatt ytelse på andre programmer. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Neste gang jeg rebooter, og siden jeg har Windows, skal det teoretisk sett ikke være lenge til, skal jeg endre ned til 64. Takk for hjelpen folkens!! -b- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå