Delino Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Hei Alle sammen. Jeg er på jakt etter et program der jeg kan finne trådløse nettverk,når jeg er på tur meed min bærbare pc. Finnes det noe slikt,så vil jeg gjerne høre om erfaringer andre har gjordt og hvor man kan laste ned et slikt program. Mvh Svein Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Programmet til WLAN modemet ditt har jo dette innebygd i software. Samme med WLAN oppsettet til XP. Lenke til kommentar
Dokein Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Hvis du har trådløst kort, så finner maskinen selv. Det er bare å høreklikke på ikonet i systray'et, velg 'vis tilgjengelige trådløse nettverk'. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Du har også en applikasjon på en linux variant kalt knoppix. Husker ikke helt hva applikasjonen heter. -b Lenke til kommentar
Gadmin Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 programmet du nok vil ha er AIRSnort , det er et typisk hacker verktøy for å finne nett man kan utnytte...:-) Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 (endret) Og i tillegg har man NetworkStumbler til windows og kismet til linux, bare 2 eksempler på mange programmer som finnes til slikt.. Disse finner også nettverk som ikke broadcaster ssid. Sistnevnte viser også alle klientkort innen rekkevidde..... mvh greigutt Endret 24. april 2004 av greiguttn Lenke til kommentar
AndreM Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg benytter Network Stumbler, og det fungerer meget bra. Gir deg en grei oversikt over tilgjengelige nett, og hvordan disse er satt opp. (åpen/kryptert) Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Networkstumbler funker fint, problemet er at den skriker så mye. Kismet er ikke så bråkete og har også intrusiondetection hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Delino Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 Hvordan fungerer det programmet,må du ha noen antenne til eller er det nok og bare ha det trådløse nettverkskortet i den bærbare pc,så søker det etter trådløs nettverk når jeg kjører rund ???? Er ikke så data kjyndig jeg ,så jeg lurer en masse Mvh Svein Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Et trådløst kort og en laptop holder... Når den finner noe som hører du *pling* så kommer en linje opp med hva den finner. Den er kjekk sånnsett, Men den er ikke kompatibel med alt. På min laptop så lukker programmet seg hvergang den finner nett.. *plagsomt* Lenke til kommentar
Delino Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 Ser du kan koble på gps på det programmet.Hva er det til Svein Lenke til kommentar
AndreM Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Når man farer rundt og leter etter trådløse nettverk er det greit med en GPS for å kunne merke av nøyaktig hvor punktet ligger. Hvis du ser litt rundt om kring på nettet vil du oppdage at det er svært populært å kjøre rundt og plotte inn de nettverkene som finnes rundt om kring. Om jeg ikke tar aldeles feil kalles dette WarDriving. Se f eks www.wardriving.com. GPS er, om du ikke vet det, et system som benytter satelitter til rimelig nøyaktig å kunne angi hvor du befinner deg. Så dagens moral: Det høres ut på meg som at du skal kjøre rundt og lete etter trådløse nettverk for å benytte disse selv. Det finnes en del åpne nettverk du fritt kan benytte, dog noen mot betaling som f eks Statoil stasjonene. Å koble seg opp mot et trådløs nettverk som ikke er ment for andre enn eiere av nettverket er å se på som ulovlig. Det kan godt ses på som et hvilket som helst hackerangrep. Nå skal det vel sies at mange har seg selv å takke når de legger nettverket så åpent som de gjør, men litt moral er det lov å ta med seg på veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå