Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil internett

Anbefalte innlegg

Hei

Når jeg spiller Warcraft III TFT så skjer det veldig ofte at internett hopper ut, eller jeg mister nettet noen sekunder. Det er utrolig plagsomt! Det skjer ikke bare i spill men mange ganger når jeg bare surfer og... Noen som vet om det går an å fikse det? Eller er telenor bare så ustabilt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sliter med det samme, tror det er fordi jeg monterte selv. Hos meg skjer det bare når jeg løfter av telefonrøret og ringer nemlig... Dette tror ejg er fordi splitteren ikke ble koblet på linja før alle telefonkontaktene i huset (er vel det en montør gjør)

Lenke til kommentar
Dette tror ejg er fordi splitteren ikke ble koblet på linja før alle telefonkontaktene i huset (er vel det en montør gjør)

DA har du to valg, koble korrekt eller kjøpe flere splittere og monter på telefonene.

Det førstnevnte er den korrekte måten her i landet men metode nummer to fungerer også.

Lenke til kommentar
sliter med det samme, tror det er fordi jeg monterte selv. Hos meg skjer det bare når jeg løfter av telefonrøret og ringer nemlig... Dette tror ejg er fordi splitteren ikke ble koblet på linja før alle telefonkontaktene i huset (er vel det en montør gjør)

tviler på at du har koblet feil. det kan hende du bare har en linje inn i huset, og at telefonen er dominant.

jeg har samme problemet med at linja er litt ustabil, jeg vet ikke hva det er men, en tanke kan være at telenor driver og oppdaterer linjene, men det kan hende ikke er riktig( vill jetting )

Endret av Fa^Xe
Lenke til kommentar
tviler på at du har koblet feil. det kan hende du bare har en linje inn i huset, og at telefonen er dominant.

Nesten alle har bare en linje hvor ADSL og Telefon deler linja, det er splitteren som gjør at dette fungerer. Kobler man splitteren inn etter telefonene så får man slike plager som beskrevet. Hva mener du med at telefonen er dominant?

Lenke til kommentar

det jeg mente med dominant var at når det ringer skifter linja fra adsl modemet, og ovet til telefonlinja. en kamerat av meg har bare en linje inn. så når han sitter på internett og det ringer så detter han ut, og han må vente til dem har lakt på telefonen. tenkte kanskje det var samme situasjonen her.

Lenke til kommentar
det jeg mente med dominant var at når det ringer skifter linja fra adsl modemet, og ovet til telefonlinja.

Da er ADSL-innstallasjonen feil utført eller man har andre feil på utstyret, ADSL og telefoni har ingenting meg hverandre og gjøre utover at de kan dele på linja uten og forstyrre hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...