Gå til innhold

Ny mobil til mobilhater - med Bluetooth


Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært gjennom 3 telefoner: Ericsson T65, Siemens S55 og Nokia 3310. En knuste jeg, den andre ga jeg bort, og den tredje fikk et ublidt møte med et hardt underlag. Ingen av disse telefonene har vekket noen særlig varme følelser i meg, og jeg prøver igjen.

 

Jeg trenger:

 

Funksjoner:

-Kalender: ja

-GPRS: ja

 

Form:

-Klapp/"vanlig"

-Vekt: Ikke noe monstet - ønskelig med ca. 100 gram

-Integrert antenne

 

Skjerm:

Farge/ikke farge.

-Fargeskjerm er ikke nødvendig, men den bør være god...

-Større skjerm enn Nokia 3310...

 

Pris:

Jeg har mellom 1000 og 2000 kroner til rådighet.

 

Diverse:

-Merke: spiller overhodet ingen rolle

-Bluetooth: ja

-Batterilevetid: viktig

 

 

Den utløsende faktoren er at jeg har bruk for en mobil med Bluetooth, og dette må fungere på en god måte. Jeg kommer til å bruke denne til å synkronisere med en Apple iBook. Ellers bryr jeg meg ikke så veldig mye om funksjoner siden jeg egentlig ikke liker mobiltelefoner. Jeg har et SMS-forbruk på rundt ti meldinger i måneden, men jeg ringer desto mer. Et generelt trekk med min mobilbruk er at jeg ikke finleser bruksanvisningen, så til enklere det er å manøvrere i menyer, til bedre er det. Og dersom kanppene er normalt plassert og utformet, så setter jeg også pris på det.

 

Som dere sikkert skjønner så trenger jeg en brukstelefon - en som jeg kan putte i lomma/sekken uten at jeg føler at jeg bærer på en murstein.

 

Jeg vet jeg høres tverr og vanskelig ut, men jeg forsikrer dere om at jeg egentlig er en hyggelig fyr. :thumbs:

 

Hvis noen har innspill å komme med, så setter jeg pris på det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... Hvis du allerede har hatt S55, er det bare SonyEricsson T68i jeg kan komme på i farta... Jeg tror du kan få den ganske billig nå...

 

EDIT: 101 x 48 x 19,5 mm, 101 x 80 pixels skjerm med 256 farger...

En i klassen har denne tlf.en,og den er ganske bra, hvis du ikke bryr deg så veldig om skjermen...

Endret av Mr.fungus
Lenke til kommentar

Nokia 6310i? Den har de funksjonene du lister opp, men er kanskje litt stor. God batterikapasitet. Har gode erfaringer med denne telefonen selv, så lenge mms og fargeskjerm og kamera ikke er prioritert så gjør denne jobben. Liker feelen på tastene også, ganske lydløst og behagelig.

Lenke til kommentar

Har kikket litt i prisguiden her, og ser at en T610 eller T630 faktisk ikke koster så mye som jeg trodde. Kanskje jeg bare skulle slå til på den? Når det gjelder T68i så er det faktisk ikke så dumt. Men den begynner kanskje å henge litt med hodet etter 2-3 år på markedet. Husker den kom ut omtrent samtidig som T65, og jeg slet litt med knappene på den modellen.

 

Er det noen som har erfaring med T610/T630 i så henseende? Jeg liker at det går an å taste inn et nummer eller en melding uten at jeg må konsentrere meg om å treffe riktig knapp. Det var i grunnen det som gjorde at jeg kvittet meg med S55 - klarte aldri å venne meg til de tettsittende knappene.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt T610 i nesten ett år og har vert strålende fornøyd med den hele veien, ingen problemer og den har så og si alt av funksjoner en måtte trenge.

 

Jeg solgte min T610 her på Amobil sitt bruktmarked i forrige uke for 1400 kr, og den telefonen var i tipp topp stand.

 

Så det er mulig å gjøre gode kjøp der hvis ikke det er så viktig at den kommer rett fra butikken.

 

Anbefaler T610 på det sterkeste!!

Lenke til kommentar
Nokia 6310i? Den har de funksjonene du lister opp, men er kanskje litt stor. God batterikapasitet. Har gode erfaringer med denne telefonen selv, så lenge mms og fargeskjerm og kamera ikke er prioritert så gjør denne jobben. Liker feelen på tastene også, ganske lydløst og behagelig.

Helt enig! En av mine telefoner er en 6310i. Skikkelig bra telefon, særlig ettersom batterikapasitet var viktig for deg :thumbs:

Lenke til kommentar
T68i har tar ganske bra bilder men dem blir ikke så god på telefonen men legger du dem over på en pc så blir dem like bra som på 6600..

Selv om oppløsninga er den samme må ikke bildene bli like gode..

Se på P800 som har litt dårligere kamera en f.eks E700, men begge har samme oppløsning

 

 

Til tema: Siden du ikke ha fargeskjerm på liv og død er jo 6310i et godt alternativ.

Og gå opp litt så har du jo T610/T630 i stedet for T68i. Går litt treigt å skrive på T68i

 

Edit: ops

Endret av Redline_
Lenke til kommentar

FOR ALL DEL IKKE KJØP T68i :wow:

 

Verste telefonen jeg noensinne har prøvd. Den er så treg at du kommer til å kaste den i bakken etter et par timer. Kvaliteten på skjermen er latterlig og du er heldig hvis du ser noe som helst med det dyre lagge-kameraet som er ekstrautstyr.

 

Gå for Nokia 6310i du. Den har alt du ba om og du kommer ikke til å angre

Lenke til kommentar

6310i har alt du ber om! Meget bra telefon til business bruk osv... Enkel og rei og heller ikke så dyr (brukt hvertfall) Men T68i har fargeskjerm da, men da var jo noe du ikke måtte ha da! Så ja, en 6310i eller så kan du jo kanskje få tak i en T610 da. Den går til under 2000,- brukt i dag hvertfall ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...