Gå til innhold

Uoffisielle Radeon x800pro/x800xt benchmarks

Spaz

Anbefalte innlegg

,25/04/2004 : 01:33]Mener ikke at jeg "sluker det rått" egentlig jeg da.... :dontgetit:

Jeg snakket generellt, det var ikke siktet til noen spesielt.

hvor har jeg "anklaget"(som du kaller det) noen for å være fanboys?

Jeg antok at "anti-nvidia" var siktet til meg?

Såvidt det er meg bekjent, er disse programmene også mest beregnet på å måle ytelsen innbyrdes mellom kort som scorer oppimot 10000 3DMarks (2001, 03 etc), over dette begynner systemet forøvrig å begrense relevansen til den totale poengsummen.

Jeg har ikke regnet på det, men iogmed at scoren faller så mye som den gjør når man øker oppløsningen og ledelsen over R9800XT holder seg ganske konstant så vil jeg tro 3DMark03 er veldig fillrate/shader begrenset selv med GF 6800U.

R500 kan tenkes å bli et nytt avansert flaggskip på linje med R300, støtte for SM4.0/DXNext kan tenkes inkludert m.m, og det vil da synes som om ATi "hopper over" SM3.0 til fordel for høyere ytelse i den nærmest forestående generasjonen.

Utifra det interne dokumentet til ATi som ble lekket ut for ikke så lenge siden så virker det ikke som R500 vil støtte SM4.0. Dave Baumann fra Beyond3D er ganske sikker på at det er R600 som vil finne veien til Xbox2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
,25/04/2004 : 11:30]Den var ikke siktet til deg MistaPi... Så vet du det :)

Det er bra å høre. :)

Har Microsoft bestemt når DirectX Next skal slippes forresten? De har jo ikke sluppet DX9.0c enda så vidt jeg vet...

DX Next vil komme først med Windows Longhorn, dvs ikke før 2006. Derfor tviler jeg på at R500 eller NV50 for den saks skyld vil støtte SM4.0. DX9 vil vare i nesten 4 år, samme er ventet med DX Next.

DX9.0c skal vel komme iløpet av sommeren.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
ATI er best. Det har jeg sakt i alle år. Å det står jeg ved enda :thumbup:

og noen lærer aldri.

hehe. ikke sant..

Hva hvis Nvidia kommer med et bedre skjermkort enn Ati, både ytelse og pris messig? Er Ati forstat best , bare fordi " Ati er best, jeg har sagt det i alle år" ?

Personlig er jeg ikke noe ati/nvidia fan. Jeg ser hva som er best når det gjelder pris, ytelse på et gitt tidspunkt ,og velger utifra dèt og ikke noe "ati/nvidia er best"-tankegang. :roll:

Lenke til kommentar

Helt klart en lite objektiv, lite gjennomtenkt og en snever uttalelse.

Edit: og jeg sier det ikke bare fordi jeg digger nVidia. Har selv et ATI-kort, men man må faktisk se på ytelse, bildekvalitet og pris. Og av de kortene som er på markedet i dag, er et skjermkort basert på ATI sine grafikkbrikker det beste valget. Men det kan endre seg når de nye grafikkbrikkene kommer ut.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Helt klart en lite objektiv, lite gjennomtenkt og en snever uttalelse.

Edit: og jeg sier det ikke bare fordi jeg digger nVidia. Har selv et ATI-kort, men man må faktisk se på ytelse, bildekvalitet og pris. Og av de kortene som er på markedet i dag, er et skjermkort basert på ATI sine grafikkbrikker det beste valget. Men det kan endre seg når de nye grafikkbrikkene kommer ut.

Vet du noe. Det er så gøy å terge på dere nVIDIA fans. Har selv ikke noe imot nVIDIA. Har en kamerat som er nVIDIA fan. Han slo til meg når jeg begynte å terge litt på han.

Så ATi eller nVIDIA.....Det er bra uansett :thumbup:

Lenke til kommentar

S:T:A:N:D, forsto du at du bæsjet deg selv på leggen, og så måtte du komme med en disclaimer? Bare gi deg, det nytter ikke.

Det jeg ikke helt ser poenget med er å være en fanboy. Kjøper man ikke bare det kortet som gir mest ytelse i det prissegmentet du er ute etter, uavhengig av produsent? Jeg gjør det... og jeg regner med at det er det de fleste andre gjør også.

Lenke til kommentar

Å være fanboy av enten ATi eller nVidia, AMD eller Intel er som å signere en dødskontrakt når du er 30. Du kan aldri vite hvem som gir ut den beste prosessoren på markedet eller det heftigste skjermkortet.

Jeg tror at ATi klarer å ta kronen denne gangen også, men sier ingenting før det er 100% sikkert. Synes alle burde ha en litt mer objektiv holdning til hardware generelt.

Lenke til kommentar
Vet du noe. Det er så gøy å terge på dere nVIDIA fans. Har selv ikke noe imot nVIDIA. Har en kamerat som er nVIDIA fan. Han slo til meg når jeg begynte å terge litt på han.

Så ATi eller nVIDIA.....Det er bra uansett :thumbup:

For å si det slik: Jeg er ikke nVidia fan-boy, bare så det er sagt. For tiden heller jeg faktisk mot ATI, siden de har de beste løsningene som jeg kan tenke meg å kjøpe for tiden. Men om noen måneder er det kanskje nVidia's produkter som tiltaler meg mer. Hvis du poster innlegg som er ment å terge folk, så har du ingenting på forumet å gjøre.

Lenke til kommentar

Man kan da vel ikke la seg terge av at andre har andre synspunkter enn en selv har , og det å være fan av et eller annet produkt kan man jo bli dersom det infrir til ens forventninger som et annet kanske ikke gjorde har du brent deg en gang :cry: glemmer man det ikke så lett og det blir vanskelig og være objektiv.

Lenke til kommentar

Vet ikke om vi skal ta dette så veldig seriøst. Vent med bestemte konklusjoner til noen mer sikre kilder kommer med slik informasjon. Dette så veldig ikke-troende ut for min del. Det var ikke et bilde i den reviewen der så jeg tviler sterkt på at X800 har klart å dra fra 6800Ultra SÅÅÅÅÅ mye. Trur det blir ganske jevnt i ytelse gitt..... Men min menging.... :devil:

Lenke til kommentar

og noen lærer aldri.

hehe. ikke sant..

Hva hvis Nvidia kommer med et bedre skjermkort enn Ati, både ytelse og pris messig? Er Ati forstat best , bare fordi " Ati er best, jeg har sagt det i alle år" ?

Personlig er jeg ikke noe ati/nvidia fan. Jeg ser hva som er best når det gjelder pris, ytelse på et gitt tidspunkt ,og velger utifra dèt og ikke noe "ati/nvidia er best"-tankegang. :roll:

sant, latterlig å si at noe er bedre enn noe annet i ett sånt tilfellet...

Lenke til kommentar

jeg er egentlig ikke fan av noen av produsentene. Har hatt kort fra mange produsenter, 3Dfx, matrox, nvidia og ati.

Før jeg begynte å komme inn i hva som finnes på markedet, hørte jeg alltid på andre bekjente om hva jeg skulle kjøpe.

For å være helt ærlig, så har jeg lyst til å ha det beste kortet istedenfor å se på pris/ytelse hele tiden ;)

Lenke til kommentar
Har en kamerat som er nVIDIA fan. Han slo til meg når jeg begynte å terge litt på han.

Så du konkluderer med at nVidia fans er voldelige neandertalere, mens ATI fans er Ghandi reincarnated? :laugh:

Sjøl kommer jeg til å kjøpe det som gir mest for penga, det være seg ATI eller nVidia. Jeg gidder ikke være en slags trofast valp for noen av produsentene.

Lenke til kommentar

OI Jeg hadde nesten glemt XGI. Hadde fortsatt vært utrolig morsomt om de lanserte ett kort som slo både ATi og Nvidia (og evt. andre?) både på ytelse og bildekvalitet...hehehe! :D Det hadde bare vært TØFT! Håper bare de ikke gir seg med det samme.

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...