TDK Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 (endret) har lest litt her og der og det står at alle x800 kortene (inkludert se) skal være bygget på samme kjerne (r420). betyr det at man muligens kan softmodde (aktivere pipelines) se og pro versjonen til xt? isåfall vil disse kortene være en drøm! EDIT: trykket feil på en smiley ble istedenfor ... Endret 24. april 2004 av TDK Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 har lest litt her og der og det står at alle x800 kortene (inkludert se) skal være bygget på samme kjerne (r420).betyr det at man muligens kan softmodde (aktivere pipelines) se og pro versjonen til xt? isåfall vil disse kortene være en drøm! Egnentlig ganske sannsynlig Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 (endret) Altså. Jeg tviler på at de lagde den "testen" uten litt bakgrunn fra hvor mye kortene virkelig vil yte.. Endret 24. april 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Gomp, jeg syns det virker som du bare har nevnt noen ord i forbindelse med grafikkort uten egentlig å ha peiling. Men jeg er enig i at slike teoretisk tester er lite pålietliege. Men det er samtidig litt spennende siden jeg tror/håper at X800 kommer til å KNUSE. Jeg så det var bare noen som sa det var en stund til XT kom, og dermed kunne nVidia komme med noe nytt i mellomtiden. XT kommer bare en måned etter, og nVidia vil ikke komme med noe nytt innen den tid. Modellen med "opp til 600 Mhz klokkehastighet" har jeg liten tro på, hvis ikke nVidia kommer med en ny kjøler som tar 5 PCI plasser, eller greier å bryte fyiskkens lover. Tenk på at det uansett tar en god stund før 6800 kommer i butikkene... har ikke r420 bedre specs enn NV40 ?` Pro versjonen har raskere klokkefrekvens men færre pipelines (hvis jeg ikke tar HELT feil, har ikke tallene i hodet), mens XT er (på papiret) raskere på alle områder. GeForce'n har derimot flere features som SM3.0. Det diskuteres heftig om dette virkelig er et så stort fremskritt eller ikke. nVidia spiller på at det er virkelig revolusjonerende osv. mens ATI benekter at det i hele tatt er noen forskjell på bildet, bare at det er enklere å programmere. Spillutviklerne har like delte meninger. Okay...kom med ett noen lunde konkret eksempel på at jeg ikke har peilig da, i stedet for å bare komme med en sånn tom påstand. Jeg kan påstå at du har null peilig. Da er vi like langt . Jeg tror ikke at nVidia "spiller" på at SM 3.0 er revolusjonerende, for på mange måter så _er_ det faktisk det. Jeg anbefaler deg og alle andre som interesserer seg å gå på denne siden og sette deg ned med en kopp kaffe og noe å knaske på, og få med deg hva som blir sagt og vist. Med SM 3.0 er det lettere å programmere, ja, men det er ikke fasiten. Det er lettere å lage avanserte effekter (bl.a lengre instruksjoner) men å bruke færre klokkesykluser på å rendre en pixelshader enn det ville være i SM 2.0 - altså man kan oppnå bedre ytelse. Det er en rekke andre funksjoner som ikke er mulig med SM 2.0, så av ATi å si at de ikke noen "vits" i å støtte SM 3.0 er bare tullete. FarCry, LOTR: Battle for Middle Earth, Everquest 2, Painkiller, Driver 3, og STALKER er _noen_ titler som vil bruke SM 3.0. Det er nok forskjell på bildet jo, eller man kan lett oppnå forskjell. Har jeg ikke peilig altså? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 ,24/04/2004 : 19:58]Jeg tror ikke at nVidia "spiller" på at SM 3.0 er revolusjonerende, for på mange måter så _er_ det faktisk det. SM3.0 er en klar forbedring, men det er på ingen måter revolusjonerende. Jeg anbefaler deg og alle andre som interesserer seg å gå på denne siden og sette deg ned med en kopp kaffe og noe å knaske på, og få med deg hva som blir sagt og vist. NV40 launch event? Her mener du folk vil få en upartisk og god informasjon om SM3.0 og dens forbedringer fra SM2.0? Her får du lese hva spill utviklere mener om SM3.0: http://www.gamers-depot.com/interviews/dx9b/001.htm Vel og merke er en del av disse TWIMTBP utviklere, men det blir ikke nevnt om noe revolusjon her. Med SM 3.0 er det lettere å programmere, ja, men det er ikke fasiten. Det er lettere å lage avanserte effekter (bl.a lengre instruksjoner) men å bruke færre klokkesykluser på å rendre en pixelshader enn det ville være i SM 2.0 - altså man kan oppnå bedre ytelse. Det er en rekke andre funksjoner som ikke er mulig med SM 2.0, så av ATi å si at de ikke noen "vits" i å støtte SM 3.0 er bare tullete. FarCry, LOTR: Battle for Middle Earth, Everquest 2, Painkiller, Driver 3, og STALKER er _noen_ titler som vil bruke SM 3.0. Det er nok forskjell på bildet jo, eller man kan lett oppnå forskjell. Vil disse spillene se og/eller gå bedre på NV40 enn R42x? Det er veldig tvilsomt det førstnevnte og det trenger heller ikke være det sistnevnte. Jeg tviler på at shadere som er så komplekse at R420 ikke kan kjøre dem med akseptabelt framerate kan bli kjørt akseptabelt med NV40, SM3.0 eller ikke. ATi har forøverig ennå ikke sagt noe om VS3.0 der de største forbedringene ligger. Har jeg ikke peilig altså? Lage en egen spinn av det det nVidia har kommet med kan neppe karaktiseres som "har peiling". Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 PS3.0 er ikke noe revolusjonerende nei. Spranget fra PS1.x til PS2.0 var etter min mening mye mer "revolusjonerende". Siden PS3.0 sannsynligvis er en av de få tingene som NV40 støtter som ikke R420 har, så sier det seg selv at nVidia prøver å hype dette opp i skyene (god's gift to man osv.. ) PS3.0 handler først og fremst om effektiv koding og kommer spillutviklere til gode, men jeg tviler sterkt på at vi får se det fulle potentialet før om et par år (og da har uansett begge produsenter kommet med langt kraftigere, mer egnede PS3.0 skjermkort). Shaderne i Far Cry er faktisk 70-80% PS1.x! Lenke til kommentar
Hybelkanin Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Det var kanskje dårlig formulert å si at du ikke hadde peiling, det var ikke ment som en fornærmelse! Poenget mitt var at jeg fikk intrykk av du bare ramset opp endel teknologier som har med grafikkort å gjøre. Nvidia har allrede prøvd å hype opp SM3.0 en del, og jeg ville ikke bli forbauset om ikke det skulle bli en av hovedargumentene deres siden det er det viktigste overtaket de har over ATI for øyeblikket. Spesielt om det skulle vise seg at R420 er raskere. Alle de tekniske detaljene som involverer SM3.0 og om det faktisk er så mye bedre enn 2.0 er over mitt kunskapsnivå... Jeg tviler på at shadere som er så komplekse at R420 ikke kan kjøre dem med akseptabelt framerate kan bli kjørt akseptabelt med NV40, SM3.0 eller ikke. Godt poeng. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 *Vente i spenning på HW.no sin R420 test* Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Herregud..alle er så anti-Nvidia Det er kult å være...mjaaa MistaPi, mener du at ATi hadde gitt noen mer upartisk informasjon om deres produkt hadde støttet SM 3.0 og ikke nvidia's produkt? På et evt. R420 launch event? Skulle jeg likt å se. Kanskje revolusjonerende er å ta i litt, men forbedring er det hvertfall! Jeg sa ikke noe om av spillene ville gå bedre på NV40. Jeg sa at SM 3.0 tilbyr ytelsesøkning over SM 2.0... Var ikke meningen å lage en 'spinn'. Beklager hvis det var plagsomt for deg å lese. Hybelkanin: Det er vel over mitt kunnskapsnivå og.. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Ps3 gir ikke automatisk ytelse økning etter hva jeg har lest, men i visse situasjoner så kan det gi en bedring, men det skal først å fremst gi utviklere en lettere jobb. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Photoshop er et bra program. Må si meg enig der ja, jobber med det om dagen, på en webside faktisk.. skal lansere den snart muligens.. en side om rocke musikk og historie Ang. benchmark så er det spekulativt, og like gyldig som en død kirkeråtte:P Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 Litt humor angående PS3.0 http://www.fanta.dk/showmovie.asp?mid=BC8E...B7-7E62D114961C http://www.fanta.dk/showmovie.asp?mid=6375...92-E3A5B6A0BFA0 Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg sa ikke automatisk ytelsesforbedring.... MistaPi: Nå leste jeg linken din. *ler* Det er nesten rart. De som tydeligvis er fra ATi sier at "vi hakke no bruk for SM 3.0...vi kan gjøre det same med SM 2.0". Og det er jo tull. Der fins F.EKS _ikke_ dicplacement mapping i VS 2.0. Det viser jo hvor mye han fyren har fulgt med! Jeg vet jo ikke, men de har sikkert rett i at det ikke er noe stort behov for 32bits-presisjon enda. Til og med på Nvidia's skumle NV40-launch event sa de at man trenger 16bits presisjon også. Men likevel virker det litt komisk på en måte...NV3x kjører partial presisjon i HL2 for å oppnå best mulig ytelse, mens ATI vil med sitt x800pro kort kjøre partial presisjon i henhold til DX9.0c ...men det er visst greit, selv om det gir litt dårligere kvalitet i enkelte tilfeller, for man har jo ikke bruk for 32bit's presisjon... Men jeg har jo full forståelse ovenfor ATi, nå som(rykter?)sier at de ikke vil ha støtte for SM 3.0, forutenom med sitt X800 XT. Hvis nVidia hyper opp, så må de hype ned. Det hadde vært akkurat samme situasjon om selskapene hadde byttet plass. Men ett poeng er: De som sier at SM 3.0 ikke er vits i, er på bærtur. Og de som sier at det tar flere ååååår før det er vits i, er på bærtur. Det kommer spill som benytter funksjoner i SM 3.0 i løpet av dette året, så lenge de ikke blir utsatt da... Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Litt humor angående PS3.0 http://www.fanta.dk/showmovie.asp?mid=BC8E...B7-7E62D114961C http://www.fanta.dk/showmovie.asp?mid=6375...92-E3A5B6A0BFA0 Å helsikke som jeg ler av den siste der Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 (endret) Likte Hellbinder best , muligens siden jeg vet at han er die hard Ati fan. Endret 24. april 2004 av Robin B Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Mmmmmmmmmm Tror vi kan ta det med en klype salt. Føler mer for resultater fra 8-12K, uansett om det er ATI eller nVidia, tror ikke på resultater opp mot 15K før neste generasjon skjermkort kommer Men en kan jo håpe at jeg tar feil Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 http://www.fanta.dk/showmovie.asp?mid=28D5...81-DC87E20B06A2 Skulle nesten laget en tråd hvor folk laget beste film, har en som er enda bedre, men har ikke fått mailen for den adressen enda Jeg håper på resultater rundt 10000 i 3Dmark03, da blir jeg rett og slett fornøyd (uansett FX6800U eller X800XT). Får vi 12-13-14 og noe rundt der, så blir jeg "meget" fornøyd Har mer tro for at X800XT kan klare slike opprundinger (opp over 12) Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg skjønner ikke helt hvordan de kan gjette seg fram til ytelsen på et produkt uten å ha testet det Har de bare tatt NV40's resultater og plusset på noen % for å kompansere for X800XT's 50% høyere kjernehastighet? Det blir i såfall meget feil Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Mmmm, hva tror dere kommer til å stå i speks til Snekkern om 3 måneder, 10K, eller noen høyere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå