Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat oppgradert skjermkortet mitt som var det eneste aldrende i pc'en min. Jeg kjøpte et Powercolor 9800 pro, og tenkte dette ville bli betraktelig bedre. Jeg la inn windows på nytt, la inn catalyst 4.4 og resten av de nyeste driverne. Uten overklokking får jeg 13980 poeng i 2001se, men med overklokking får jeg 15900 poeng. Resten av maskinvaren min er:

-XP 2500+

-Asus a7n8x E-Deluxe

-2x512 mb Twinmos PC 3200

-Fortron Source 350w PS, som skulle holde?

-160 GB seagate S-ata hdd

Før hadde jeg samme hardware'n utenom skjermkortet, som var et 9500 softmodda til 9700 og litt overklokking. Da fikk jeg 14900, så jeg har bare tjent 1000 poeng på og oppgradere, noe jeg synes var veldig spinkelt. Kan noen skjønne hva som er galt her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du heller skulle fokusere deg på benchmark i 3Dmark03 og Aquamark for en sammenligning.

9800 kortene er hovedsaklig laget for DirectX 9 og opp og at du da opplever mindre futt enn forventet i 3Dmark 2001SE ettersom denne sikkert går på DirectX8

Installer de nye DirectX9 driverene og se hva du får kontra andre på 3Dmark03 og Aquamark

Evnt du kan teste ditt gamle skjermkort på disse benchmarkene etter en runde på 9800. Tenker du ser litt forskjell etterhvert da

Lenke til kommentar
Kanskje du heller skulle fokusere deg på benchmark i 3Dmark03 og Aquamark for en sammenligning.

9800 kortene er hovedsaklig laget for DirectX 9 og opp og at du da opplever mindre futt enn forventet i 3Dmark 2001SE ettersom denne sikkert går på DirectX8

Installer de nye DirectX9 driverene og se hva du får kontra andre på 3Dmark03 og Aquamark

Evnt du kan teste ditt gamle skjermkort på disse benchmarkene etter en runde på 9800. Tenker du ser litt forskjell etterhvert da

Har testet i 03 og. Der får jeg 5750 godt overklokka (2500@3200 og litt på skjermkortet). Radeon 9500 er jo også et DirectX 9 kort, så det skulle jo ikke bli noen forskjell på det i 01se. En kamerat av meg bestilte samtidig, og han akkurat det samme kortet, men istedet hovedkortet til SN41G2, 2x256 mb ram og en XP 2600+ prosessor. Han får godt over 15000 uklokka i 01se, mens jeg får 13900, og egentlig har en bedre maskin enn han..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...