Fjøslukt Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Hei.. Har et Epox 8RDA+ hovedkort som støtter Surround, og noen Logitech Z-640 høyttalere.. Det er 5 inkl senter og en sub i tillegg.. Bak og Senter er koblet inn på mic og line-in på hovedkortet, slik det skal.. Når jeg tar en test på høyttalerene, så kommer det lyd fra alle høyttalerene.. (Left, Center, Right, Left Sorrund, Right Surround) Som en dame stemme leser opp etter hverandre.. Men når jeg spiller av en film eller en MP3 så, er det bare fra front høyttalerene og subben det kommer lyd, bak er helt stille... Før har det kommet lyd fra bak også, men etter at jeg formaterte har jeg hatt dette problemet.. Noen som vet hva jeg skal gjøre.. Prøvd diverse innstillinger.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Hadde samme problem. For det første må du velge 5.1 i kontrollpanel under lyder, muligens flere steder, kanskje om du har et program med lydkortdriverne. La også merke til at enkelte program blokka ut enkelte høytalere, prøv med Windows Media Player og se om du får lyd i alle høytalerne, vet at det programmet skal funke. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg har nesten samme problem. Ved speaker test og spilling av filmer så får jeg lyd i alle høytalere. Men når jeg spiller mp3 så kommer det bare lyd i 2 av dem, uavhengig om jeg bruker Media player eller winamp til avspilling. Noen som vet hva dette kan være? Alt fungerte fint før reinstall av windows. Lenke til kommentar
devilsmurf Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Mp3 er ikke flerkanal, men i stereo! Stereo gir som kjent lyd i 2 kanaler, altså Venstre og høyre. Skal du teste surounden så må du spille av en lydkilde som støtter flerkanal. For eksempel: En DVD film, et suround spill, etc. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Mp3 er ikke flerkanal, men i stereo! Stereo gir som kjent lyd i 2 kanaler, altså Venstre og høyre. Skal du teste surounden så må du spille av en lydkilde som støtter flerkanal. For eksempel: En DVD film, et suround spill, etc. Men det bør vel gå ann å bruke alle 4 høytalerne pluss sub'en til å spille stereo istedet for surround når lydkilden er surround? Lenke til kommentar
devilsmurf Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Foresten så tror jeg kanskje at problemet også ligger i det at du må koble pcen til et hjemmekino anlegg for at du skal kunne kjøre stereo på front og bak høytalerne. De høytalerne som du bruker er vel koblet til hver sin utgang på lydkortet tenker jeg? Da er det jo ikke så rart du ikke hører noe når du spiller mp3 siden da gis det bare lydsignal ut fra høyre/venstre. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Jo, men poengeet er jo at dette har funget helt fint før. Uavhengig hva slags format lydkilden er i så har jeg alltid fått lyd i alle 4 høytalere. Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Prøvd å oppdatere driverne til lyden på hovedkortet? (hvis det går an ) Edit: så at det ikke var noe lydkort inne i bildet Endret 26. april 2004 av WizendraW Lenke til kommentar
Kamp Fisk Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 creative har en grei løsning, de har nemlig CMSS 3d Hvor du kan få lydren som splittet stereo, klassisk upmix for 3d lyd eller CMSS 2 som er en forbedret versjon for "surround" for mp3 filer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå