Gå til innhold

Dataen vil ikke skru seg på

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, endret emnefeltet ditt sånn at det beskriver problemet ditt litt bedre. I tillegg anbefaler jeg deg å utdype posten din litt. Det vi trenger å vite er:

* Hva var det siste du gjorde da PC-en stod på?

* Skjer det absolutt ingenting når du trykker på knappen?

* Står alle ledninger i?

Litt mer informasjon om maskinvaren og operativsystem er ønskelig - vi er ikke sysne bare fordi vi kan data ;)

Lenke til kommentar

sist jeg skrudde dataen på kom det opp noe tekst, blant annet sto det kjør safe modus eller starte windows vanelig, uansett hva jeg trykket på så kom jeg ikke inn til windows, (jeg klarte å komme innpå biosen) jeg gikk bakkom kabinettet og såg, der så jeg en rød knapp ved siden av strømforsyninga, da jeg trykket på den gikk dataen av og jeg kunne ikke skru den på igjen, (sikringen røk også :( )

Lenke til kommentar

Det stod ikke tilfeldigvis 110 på den knappen? I så fall kan du kaste PSU-en og anse deg overlykkelig hvis noe av hardwaren din lever

Å kjøre PSU-en på feil volt er faktisk noe av det værste du kan finne på. Det slår tilogmed å kaste den ut av vinduet i 4. etasje

Endret av enden
Lenke til kommentar

Du har kjørt feil spenning gjennom PSU-en så den er garantert ødelagt. Hvordan den har reagert på det, og hva den har sendt vidre av strøm er usikkert, men det kan godt hende at du har grillet en del av hardwaren din. Start med å kaste PSU-en din og skaff deg en nye en. Bruj superlim på den knappen ;)

Lenke til kommentar

Mildt sagt dumt å trykke på knapper og herje med fysiske deler av PC'n når man ikke har peil på hva man driver med.

Kjøp deg ny PSU... virker ikke det, kjøp ny datamaskin og anse det som en lærepenge.

Kan være at det holder å kjøpe enkelte nye komponenter. Begynn med PSU, deretter hovedkort, CPU, skjermkort, harddisker og så videre til datamaskinen fungerer som den skal. Kan være at det blir både billigere og lettere å kjøpe helt ny datamaskin... virker som du bør gjøre det sett i betrakning at du ikke visste hva den røde knappen var engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...