Saftis Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Har satt opp min SX1 med Chess abonnement og GPRS-tilkobling til Telenor. Dette fungerer fint når jeg sender mail, men når jeg skal motta, får jeg beskjed om at serveren ikke støtter sikkerhetsklareringen elns. Jeg har skrudd av alt av sikkerhetssjekker på e-mailkontoen (2 så vidt jeg kan se), og til og med prøvd på 3 forskjellige kontoer på 3 forskjellige leverandører, med samme resultat. Hva gjør jeg galt ? Lenke til kommentar
bengtr Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Bare ring Chess og be om et gprs oppsett som heter "GPRS Internet" da funker det. Jeg har også Chess og hadde samme problemet men nå funker det som en drøm. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 (endret) Bare ring Chess og be om et gprs oppsett som heter "GPRS Internet" da funker det. Jeg har også Chess og hadde samme problemet men nå funker det som en drøm. Tror ikke det er internettilkoblinga som er problemet... Mer detaljert: Jeg har Chess og Siemens SX1, men får bare sendt epost (via. Telenor GPRS og smtp.online.no), men får ikke mottatt (har prøvd med konto på eget webhotell og hos start.no). Får bare feilmeldingen tilkoblingen "Kan ikke opprette sikker tilkobling - server støtter ikke sikker tilkobling". Jeg har skrudd av både "Sikkerhet" og "Sikker pålogging (APOP)" i emailoppsettet... Endret 24. april 2004 av Saft-is Lenke til kommentar
bengtr Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 På min tlf er sikkerhet skrudd av, men sikker pålogging (apop) skrudd på. Men som sagt så hadde jeg samme problemet, men det løste seg når jeg fikk rett gprs tilkobling. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 (endret) På min tlf er sikkerhet skrudd av, men sikker pålogging (apop) skrudd på.Men som sagt så hadde jeg samme problemet, men det løste seg når jeg fikk rett gprs tilkobling. Kunne du skrevet instillingene på den gprs-tilkobling du bruker for å sjekke email ?Du ser hvilken du bruker ved å trykke "innstillinger" i meldingsmenyen, og så kan du sjekke den ved å gå ut og så på innstillinger-innstillinger-tilkoblingspunkt og så profilen du bruker... Chess kunne bare sende meg de gprs-innstillinger jeg allerede har fått. Med samme problem som meg, mener du at du kunne sende og ikke motta, eller ingen av delene ? Endret 24. april 2004 av Saft-is Lenke til kommentar
bengtr Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Databærer: GPRS Tilgangspunktnavn: internet Brukernavn: dj Bekreft passord: Nei Passord: **** (vet ikke hva det er, fikk som sagt profilen hos Chess) Godkjenning: Normal Ip-adresse gateway: 0.0.0.0 Håper dette hjelper. Jeg fikk heller ikke mottatt mailen. Jeg kunne heller ikke bruke F.eks Agile Messenger. Fungerer det hos deg? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Databærer: GPRSTilgangspunktnavn: internet Brukernavn: dj Bekreft passord: Nei Passord: **** (vet ikke hva det er, fikk som sagt profilen hos Chess) Godkjenning: Normal Ip-adresse gateway: 0.0.0.0 Håper dette hjelper. Jeg fikk heller ikke mottatt mailen. Jeg kunne heller ikke bruke F.eks Agile Messenger. Fungerer det hos deg? Yay, testet Agile Messenger med mitt gamle oppsett,funka ikke. Gikk på telenormobil.no og lastet automatisk oppsett for "internett", kalt "GPRS Internett", nå funka Agile Messenger. Prøvde så e-mail, funka fortsatt like dårlig, skrudde på APOP godkjenning, og voilá, GPRS-regninga mi er i taket Finnes det noen måte å sette oppe telefonen slik at den ikke laster ned mailer over X kilobyte ? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 skrudde på APOP godkjenning, og voilá Som jeg sa På min 3650 pleier jeg alltid å sjekke e-postene før jeg laster dem ned. Regner med dette er mulig å gjøre på SX1 også. Jeg velger "koble til" - da sjekker den hvilke e-poster som ligger på serveren, og henter ned Emne og avsender. Jeg kan da gå inn på "Detaljer" og se på størrelsen. Hvis den er under 10KB, pleier jeg å trykke på e-posten, så lastes den automatisk ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå