Gregor Martin Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Hvor finner jeg F-lock tasten? får ikke installert S-Ata uten denne da XP installeringen ikke merker F6 tasten... Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 på mitt IE Navigator SE er den oppe til venstre... Står "F- tastlås" ... Hvis ikke tastaturet svarer må du bytte til PS/2- kontakten (hvis du bruker USB'en, da) Lenke til kommentar
Gregor Martin Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 Takk for hurtig svar. Jeg har et PS/2 Microsoft tastatur, såkalt delt. Finner ikke noen slik tast du nevner. Tastaturet virker, men ikke F6 tasten under XP installering. Trenger den for å aktivere S-ATA. Ellers virker tasten som den skal. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Vet ikke noe om MS tastatur... Gå inn på MS sine sider å finn tastaturet ditt der. Der bør det stå knappe-oppsett! Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Takk for hurtig svar. Jeg har et PS/2 Microsoft tastatur, såkalt delt. Finner ikke noen slik tast du nevner. Tastaturet virker, men ikke F6 tasten under XP installering. Trenger den for å aktivere S-ATA. Ellers virker tasten som den skal. Du trenger den ikke hvis du ikke har den. Det er bare skrevet for å gjøre oppmerksom på at den må stå i riktig "posisjon" for å få trykket F6 på de tastaturene som har F-lock. Lenke til kommentar
Gregor Martin Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 Takk El-Asso, men jeg får altså ikke installert OS på min S-ATA disk sålenge F6 tasten ikke responderer. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 (endret) I BIOS enables USB legacy . Hvis opsjonen er der enable også controled by bios (ikke os). Da skal tastaturet funke usb tilkoplet. ..... Endret 24. april 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Han har PS/2 tastatur... Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Er det tilfeldigvis et Microsoft tastatur som har to graa-farger? F-lock (F), finner du rett over Num-Lock tasten. Eller helt oppe til hoyre side, en firkant task. Rett ved siden av PrtScreen og Pause. Eller Rett ved siden av Den lille kalkulator knappen. Du skal ha en F-lock tast. Frankie Singapore Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Ops ! Kanskje finne frem noe gammelt da , og kjøre gjennom installasjonen med det . .. Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Sukk husker i gamle dager da på 8086 maskinen min da het num-lock: "func-lock".. Eller det motsatte av num-lock het func-lock, for når func lock lampen lyste så var det numeriske tastaturet piltaster. (altså det motsatte av hva det er nå når num lock lampen lyser så er jo numeriske tastaturet talltaster) sukk Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 (endret) Jeg har ikke det samme tastaturet som du har, men jeg kjenner til problemet. Selv har jeg et Logitech Internet Navigator Keyboard SE og ingenting skjer her heller når jeg trykker F6 under installasjonen av operativsystemet. Jeg vet ikke hvorfor den ikke reagerer, men det irriterer meg. Har du lest feilmeldingen som du får når den ikke finner harddisken? Jeg mener å huske at jeg fikk til å legge inn S-ATA driveren etter at jeg fikk feilmeldingen, hotkey A eller S om jeg ikke husker feil. Edit: F6 tasten funket som den skulle første gangen jeg installerte operativsystemet, altså da PC'n var helt ny. Etter det har den ikke reagert. Endret 24. april 2004 av Umbra Lenke til kommentar
Gregor Martin Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Hei Umbra. Nå kjører jeg XP på en p-ATA, og har partisjonert S-ATA disken. kan med andre ord lagre ting på den, men får ikke installert OS. F6 tasten fungerer ikke under installering av OS. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 sjå om du har eit anna tastatur i huset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå