Gå til innhold

F Lock tasten!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk for hurtig svar. Jeg har et PS/2 Microsoft tastatur, såkalt delt. Finner ikke noen slik tast du nevner.

Tastaturet virker, men ikke F6 tasten under XP installering. Trenger den for å aktivere S-ATA. Ellers virker tasten som den skal.

Du trenger den ikke hvis du ikke har den. Det er bare skrevet for å gjøre oppmerksom på at den må stå i riktig "posisjon" for å få trykket F6 på de tastaturene som har F-lock.

Lenke til kommentar

Er det tilfeldigvis et Microsoft tastatur som har to graa-farger?

F-lock (F), finner du rett over Num-Lock tasten. Eller helt oppe til hoyre side, en firkant task. Rett ved siden av PrtScreen og Pause. Eller Rett ved siden av Den lille kalkulator knappen.

Du skal ha en F-lock tast.

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Sukk husker i gamle dager da på 8086 maskinen min da het num-lock: "func-lock"..

Eller det motsatte av num-lock het func-lock, for når func lock lampen lyste så var det numeriske tastaturet piltaster. (altså det motsatte av hva det er nå når num lock lampen lyser så er jo numeriske tastaturet talltaster)

sukk ;)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke det samme tastaturet som du har, men jeg kjenner til problemet. Selv har jeg et Logitech Internet Navigator Keyboard SE og ingenting skjer her heller når jeg trykker F6 under installasjonen av operativsystemet. Jeg vet ikke hvorfor den ikke reagerer, men det irriterer meg. Har du lest feilmeldingen som du får når den ikke finner harddisken? Jeg mener å huske at jeg fikk til å legge inn S-ATA driveren etter at jeg fikk feilmeldingen, hotkey A eller S om jeg ikke husker feil.

Edit: F6 tasten funket som den skulle første gangen jeg installerte operativsystemet, altså da PC'n var helt ny. Etter det har den ikke reagert.

Endret av Umbra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...