lysbryter Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Når jeg kopierer filer fra en partisjon til en annen på harddisken min (WD 80Gb), tar det veldig lang tid, og PC'n blir også veldig treg... Virker som det stjeler alle ressurser - men allikevel ikke får nok. :razz: Maskina mi burde da klare å kopiere filer fra en partisjon til en annen forholdsvis kjapt, og uten at det stjeler så mye ressurser? Lenke til kommentar
Bruno G. Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Hvilken type ata er 10GB disken din? Og er dma on, på WDen? Har du prøvd uten 10GBen? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Quote: On 2002-04-04 16:24, lysbryter skrev:Når jeg kopierer filer fra en partisjon til en annen på harddisken min (WD 80Gb), tar det veldig lang tid, og PC'n blir også veldig treg... Virker som det stjeler alle ressurser - men allikevel ikke får nok. :razz:Maskina mi burde da klare å kopiere filer fra en partisjon til en annen forholdsvis kjapt, og uten at det stjeler så mye ressurser? Du har to disker en 80 som er den raskeste.En 10 som er tregere,10 er d svake ledd i din pc.Mp3 filene mine kopieres veldig fort på min pc.Har mye større disker og alle er 7200 rpm Lenke til kommentar
shahin Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Jeg har 2x80GB Western og 1x80GB Maxtor. Jeg sliter med det samme problemet... Fikk til slutt nok og venter nå på et par SCSI disker og en IDE Raid kontroller til IDE diskene. SCSI skal brukes for OS og studio/lydredigering. IDE skal brukes til DivX filmer. Ser frem til å se innlegg med bedre forslag enn mitt kostbare (for jeg sliter med dette på flere pc'er). PS: jeg har dma på (er ikke n00b) og har prøvd alt mulig for å fikse dette, men det er rett og slett diskene som ikke er raske nok for meg og mitt bruk. _________________ [ Denne Melding var redigert av: shahin på 2002-04-07 10:44 ] Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 7. april 2002 Forfatter Del Skrevet 7. april 2002 I mitt tilfelle er selvsagt begge partisjonene på den største disken. WD-disken er jo en ny og rask disk. At 10gb 5400-disken er på samme IDE-kabel, har det noe å si? Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Quote: On 2002-04-08 00:27, lysbryter skrev:I mitt tilfelle er selvsagt begge partisjonene på den største disken. WD-disken er jo en ny og rask disk.At 10gb 5400-disken er på samme IDE-kabel, har det noe å si? JA.... 10gb disken din er sikkert ATA66 og hvis den er på samme kabel som en ATA100 disk vil den bremse ytelsen for den beste disken. Akkurat samme som ordtaket "ingen er sterkere enn det svakeste ledd". Hvis du kopierer mellom en ATA66 og ATA100 disk vil selvfølgelig ATA66 være flaskehalsen, men prøv å sette ATA100 disken din på egen kabel så vil du nok få bedre resultat når du kopierer internt på disken. Hvis du skal flytte filer på samme disk med flere partisjoner vil det være raskere å kopiere fra en partisjon til en annen for så å slette filene fra den andre partisjonen. [ Denne Melding var redigert av: thunstad på 2002-04-08 00:40 ] Lenke til kommentar
Lajdden Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Jeg hadde samme problemet i XP der systemet tilsynelatende frøys mens jeg flytta filer mellom harddisker. Har flunkende nye kabler og ATA100 kontrollere. Løsningen ble å innstallere Win2k igjen =) BTW: et tips. Hvis dere har mapper som dere bruker til å late ned ting på, som f.eks Direct Connect eller Kazaa, så blir filene sinnsykt fragmentert. Istedet for å defragge partisjonen, så kan dere flytte alle filene til en annen HD/partisjon, for så å flytte det tilbake. Sparer en masse tid. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 7. april 2002 Forfatter Del Skrevet 7. april 2002 Hmm... Ja, da får jeg klare meg med én disk da, for IDE-kabel nr 2 bruker jeg jo til CDRW/DVD-ROM... Blir litt kronglete og ukonvensjonell plassering av enheter hvis jeg skal få til dette... Men jeg får kanskje trolig ikke bruk for den minste disken lell. :smile: Men fortsatt så er maskina treg mens filkopiering pågår, merker ingen forskjell etter å ha koblet ut den minste disken. Og jeg kjører jo VIA IDE-drivere til og med. Hmm... Ang. nedlasting og defragmentering, så har jeg selv nå laget meg en egen partisjon jeg laster ned til. Deretter "arkiverer" jeg det i mappene jeg vil ha det på andre partisoner. Også en måte å unngå altfor mye fragmentering på. :smile: _________________ AMD XP1700+ | Abit KR7A-133 |512 Mb DDR Gainward GF3 Ti/200 128MbDDR Chieftec Dragon DX01-BL Zalman 6000CuAl | 4stk Ethermax 80*80 WD 7200 80Gb | IBM 5400 10Gb Plextor 24/10/40A | Pioneer DVDA05S(Z) SB Live! Value | LG 99G 19" CRT [ Denne Melding var redigert av: lysbryter på 2002-04-08 01:13 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå