Gå til innhold

hvilke drivere/BIOS?

Archeron

Anbefalte innlegg

har endelig fått den et halvt år gamle hybel-pcen online og har begynt det store arbeidet med å oppdatere drivere til alt som kan oppdateres. så leste jeg en plass at en ny bios kan være kjekt!

spm 1: er det det (kjekt)? er det noen vits?

spm 2: hvordan vet jeg hva jeg leter etter? har et Asus A7N8X Deluxe hk, men på web-sidene står det forskjellige bios-er ut fra noe PCB Revision-greier! hva er det, og hva har jeg!?

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ny BIOS legger til ny funksjonalitet og retter feil i eldre versjoner.

2. Du ser hvilken PCB-versjon du har ved å ta en titt på hovedkortet. Mellom to av PCI-sporene står ASUS A7N8X etterfulgt av rev. X.XX. Det er også mulig det står utenpå esken hovedkortet kommer i, om du har denne.

Hvis du følger oppskriften i manualen, så går det sikkert greit. Du velger bare den nyeste BIOS'en (1007 eller C1007) for den PCB-versjonen du har.

Lenke til kommentar

takk for svaret. fant det selv faktisk, og har allerede installert siste BIOS. jeg kom inn i windows igjen og win2k fant nye ting og ble det installert noe greier. så kommer dette "found new hardware : nvidia nforce2 memory controller". jeg velger "søk i windows update" og den finner driver. jeg velger "ok", den blir installert og alt er ok. men nei! men med engang dukker den samme meldingen opp igjen! samme "nvidia nforce2 memory controller" vil installeres. jeg gjør samme greia på nytt og akkurat det samme skjer igjen, og igjen, og igjen.....

hva skjer?!

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har noe problemer med dataen er det ikke noe vits og flashe bios.

Med mindre du regner ny funksjonalitet som et problem, så er vel dette en sannhet med en del modifikasjoner. Det er også relativt vanlig at nye drivere først kommer til sin rett med siste versjon av BIOS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...