Gå til innhold

Panasonic Lumix FZ2-S

Anbefalte innlegg

Har et nytt kamera, Panasonic Lumix DMC-FZ2-S. Har ikke sett noen andre nevne den S´en tilslutt i navnet, hva betyr den?

Er helt ny når det gjelder bruk av digitalt kamera. Noen som av erfaring vet om det er mulig å justere slik at det er lettere å se igjennom linsen når det er mørkt når en skal ta et bilde?? Alt er liksom helt svart..vanskelig å se objektet. Skal det kanskje bare være slik??

Og tilslutt, hvor kan jeg få tak i bæreveske til dette kameraet??

Kjempefint hvis noen kan svare på innlegget!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et nytt kamera, Panasonic Lumix DMC-FZ2-S. Har ikke sett noen andre nevne den S´en tilslutt i navnet, hva betyr den?

Er helt ny når det gjelder bruk av digitalt kamera. Noen som av erfaring vet om det er mulig å justere slik at det er lettere å se igjennom linsen når det er mørkt når en skal ta et bilde?? Alt er liksom helt svart..vanskelig å se objektet. Skal det kanskje bare være slik??

Og tilslutt, hvor kan jeg få tak i bæreveske til dette kameraet??

Kjempefint hvis noen kan svare på innlegget!

Hei

S'en står for "Silver", hvilket vil si at FZ2-S er sølv versjonen, har den ikke en S bak navnet, er kamera sort.

Å se gjennom LCD skjermen i mørke er et problem for alle kamera som ikke har en såkallt fokuslampe, fokuslampa tennes når du klikker halvt ned for å fokusere og lyser opp objektet du skal ta bilde av, tror alle FZx kameraer mangler en slik lampe, desverre.

Kan kanskje hjelpe å skru ned lysintensiteten på lcd skjermen noe, andre tips har jeg ikke.

Når det gjelder bærevesker, finnes det kanskje noe fra Panasonic (vet ei), uansett, jeg har fz10 og gikk inn på Foto-Knutsen å sjekket ut de bæreveskene de har der, og fant en jeg var fornøyd med, selv om det ikke er en Panasonic greie.

Normalt kan du spørre etter bærevesker for speilrefleks, da fzx serien er ganske store kameraer.

Happy foto'ing ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...