Gå til innhold

Gammel PC-reklame, har du noen? Siter.

PC^2020

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lest noen gamle aviser og sånn på hytta og har kommet over ganske mange kule gamle reklamer, blant annet noe dell fra 1991, husker ikke eksakt hva det var men:

Intel 486SX, 33 mhz, 6 mb ram, 320 MB disk +printer +skjerm

pris: 25000

og ikke nødvendigvis reklamer så Pc annonser guider, artikler om spill mm

Bygg datamaskin eller oppgrader

Komputer for alle 1997 "

"Vi alle vet at datamaskiner trenger oppgradering for bedre ytelse, man kan da blant annet oppgradere hovedkretskort, microprossesor, harddisk og RAM"

PRISER: 16 MB EDO RAM, gjør pcen mye raskere, og håndterer flere prosesser samtidig bedre i Windows Pris 895 KR

Hovedkretskort: Dette er hoveddelen i pcen der alt kobles til, som harddisk, microprossesor, ram, kontrollerkort mm. Pris 2000+ (for Pentium)

CPU: De nyeste å kraftisgse microprossorene  i dag er Intel Pentium med opptil 200 MHZ, men intel 486 yter også greit til normalt bruk med windows 3.X og eldre.

pris: 1900 kr.

Harddisk: 1 GB disk kan man få plass til mye data. En så stor harddisk har en pris på 1300 kr.

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe.. jeg husker godt den gamle pentium 1 maskinen vi hadde, med 133mhz (husker jeg rett var det den hadde) da pappa fikk p2 450 maskinen sin fra compaq med 10gb var det helt sinnsykt! pcn kostet 25k! med 64mb ram 16mb gpu og dvd rom!

eller da naboen fikk sin pc året etterpå! 20gb hdd! da installerte vi alle installasjoner på fult pga vi vill aldri klare å fylle 20gb! den hadde vodoo2 gpu også!

bare pcn hans kostet 20k!

Lenke til kommentar

quote fra matteboka mi i 10. klasse (ca 5 år siden)

"internminnet på en datamaskin kan variere fra 0,5 og helt opp til 4 Megabyte RAM"

legg merke til hvordan de imponert legger vekt på at det går helt opp til 4MB

den musikkvideoen var grom :laugh:

Endret av AutoExec
Lenke til kommentar

Første datamaskinen min... :love::love:

så byttet jeg til denne :love::love:

edit: Specs EG2000:

Manufacturer: EACA/Trommelschlaeger

Model: Colour Genie EG2000

Released: 1982

Processor: Z80A, 8 Bit

Mhz: 2,2

Co-Processor: -

RAM: 16 KB expandable to 32 KB

ROM: 16 KB

Operating Systems: Basic in ROM

Graphic, Resolution: Graphic: 160x96, Text: 40x24

Colors: 16

Sound: 3 Channel, mono (Chip: AY-3-8910)

Ports: RS232, Centronics, Tapedrive, RGB

Keyboard: Typewriter, 63 Keys, QWERTY

jada.. veit det ikke er PC som sådan.. men ;)

Endret av Pompel
Lenke til kommentar

Har en nøyaktig lik en i spania. Husker det tok ufattelig lang tid å laste spillene fra kassettene. Hadde det mummy-spillet og det slot-machine spillet som du ser nederst til venstre. Brukte den senest i fjor sommer, artig liten sak det ;)

Lenke til kommentar

Har en 80286 stående nede.

15MHz prosessor, 1024kB RAM og 20MB HD.

Første pc'en vi hadde som kunne kjøre windows, husker fortsatt hvor fantastisk det var selv om jeg ikke var så altfor gammel på den tiden...

Har også et par P75'er som jeg bruker den dag i dag. 16MB EDO-RAM og 750MB hd. Var litt sykt med Windows95 på den da det kom :p

Lenke til kommentar

Har beholdt et datablad fra 96 for nostalgiens skyld. Mye moro der. På loftet har jeg liggende et TV-spill, ping pong med ti joystikker. Det er 10-12 år gammelt, og er helt i orden. Har tatt vare på det for å vise ungene hva som var hipt før de kom til verden.

Lenke til kommentar
Dette er helt sykt morsomt... tror jeg skal tavarepå noen av de reklamene i dag.. og ta de frem om 5-10 år.. lurer på hva vi tenker om de da.. "bare 300GB HDD!"

:laugh:

hehe, ja du sier noe.. Skal slutte å kaste dell brosjyrene dell spammer til oss ganske ofte.. :p

Har en toshiba t1000 laptop ute i boden fra 87. Den har en Intel 80C88 cpu paa fantastiske 4,77 MHz og 515kbit ram og saa veier den 5-6 kg:D --[-img]

:laugh:

Hehe, laptop som har en onkli tastatur jo :p, var det kun 1 farge på skjermen?

(sånn LCD var vel dyr før)

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Man knekker ikke pc-komponenter for moros skyld? De har vel i grunnen kostet en del tidligere, og man kan jo fortsatt bruke de i et gammel drog.

Ps. Se bort ifra gamle ram-brikker her. De er geniale til nøkkeringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...