Gå til innhold

Min første vannkjøling: GPU, CPU og Chipset

Anbefalte innlegg

De ekstra niplene fra 1/8" til 1/2" er til minnekjøleren ja.

Er fortsatt usikker på om jeg skal kjøpe den..

Den har sikkert ikkje allverdens effekt og er absolutt ikkje verdt 900kr, men om du slipper å betale, så er jo saken grei... :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg skal sende en mail til Microplex og spørre om den er feilpriset, virker litt vel mye bare for to små kjøleblokker eller hva..?

Forresten, så står det at Microplex leverer med internkobling Plug & Cool slange, da trenger jeg ikke så mange nipler.. Får spørre dem om det og.

Endret av NilsJohan
Lenke til kommentar

Ok, tilbake til topic.. jeg har veldig lyst på vannkjøling, men jeg liker ikke følelsen av at det kan bli lekasje der inne, jeg brukter nemlig pcen som bord for beina mine (sitter i ett Trekant Hjørne..

Er det noe å satse på ? jeg har AmdXp3200+ med pc på soverommet.. har den på stort sett døgnet rundt.. begynner å bli slitsomt.. har nemlig 36-38 dbs inne i kabinettet (orginal vifte fra amd, bråker altfor mye) tenkte på en Frostbite c med 2 vifter.. men vet enda ikke hva jeg går for..

Endret av Lord Hell
Lenke til kommentar

Vel, vet ikke hvor vanskelig det er selv, men hvis du monterer det riktig er det ingen fare for lekkasje sies det. Man tester jo det også i 24 timer før man setter det inn i PCen.

En ting til, vann er ikke SÅ farlig for PCen som folk skal ha det til. Særlig destillert vann er det lite ioner i og derfor leder det ikke strøm så ekstremt godt. Så selv om det kommer et par dråper vann inni PCen (du oppdager det raskt) er det ikke sikkert at noe kortslutter.

Lenke til kommentar

hmm, sant sant,... Det med Vannkjøling er jo genialt.. vis det holder tempen nede og alt går som det skal... det er den lille risikoen ;) å våkne opp med pcen av :scared: hehe, hadde jeg hatt penger så hadde jeg nok kansje satsa på ett vannkjølings sett til 3000kr. men det har jeg ikke :dontgetit:

Lenke til kommentar
En ting til, vann er ikke SÅ farlig for PCen som folk skal ha det til. Særlig destillert vann er det lite ioner i og derfor leder det ikke strøm så ekstremt godt. Så selv om det kommer et par dråper vann inni PCen (du oppdager det raskt) er det ikke sikkert at noe kortslutter.

Det er ikke sikkert at det går galt.

Kan også være at skadene ikke viser seg før etter en stund. Hadde en gang et HK som fikk seg noen dråper. Det funket bra en stund, men etter en tid sluttet div å fungere. Skriverporten tiltet sånn helt uten videre, og ting kom og gikk. Slengte hele driten til slutt, jeg.

Lenke til kommentar
Pappa er rørlegger, og sier at hvis det monteres og vedlikeholdes rett er det INGEN fare for lekasje. Hvis ikke noen av delene er defekte da ;)

hmm, sant sant... får håpe på og ikke bli den som får det defekte utstyret når man bestiller :p Hadde vært skikkelig deilig med vannkjøling (er så lei den vifte susen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...