bleepher Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Har et problem med min bærbare pc! Dette er en packard bell, hvor xp home er innlagt på en skjult partion... Ønsker å fjerne denne for å innstallere Pro, men ønkser ikke to OS inne på dataen... Har hørt om F-disk, men trenger råd om hvordan jeg fjerner dette... Og om F-disk er et program som jeg kan gjøre dette på., og hvis ikke f-diskl, finnes det noe prog. som kan gjøre det... Vet ikke om dette er riktig plassering av emne....men hvis ikke så unnskyld...dette er min første gang på hw.no Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Bare sett XP plata i PC´en, restart og følg videre instruks, formater hele hard-disken. Partisjoner på nytt, installer XP. Høres kanskje litt vanskelig ut, men det er veldig enkelt, bare å prøve seg frem. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Velkommen til forumet Fdisk er ett program som opprinnelig var med ms-dos, som man bruker for å partisjonere disker med. Hvis du prøver å installere på disken slik som den er nå er jeg usikker på om windows finner den "skjulte" partisjonen. Hvis du går til http://www.bootdisk.com så kan du finne verktøy for å partisjonere med. (er veldig usikker på hvilket format de "skjulte" partisjonene er) Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Har et problem med min bærbare pc! Dette er en packard bell, hvor xp home er innlagt på en skjult partion... Ønsker å fjerne denne for å innstallere Pro, men ønkser ikke to OS inne på dataen... Har hørt om F-disk, men trenger råd om hvordan jeg fjerner dette... Og om F-disk er et program som jeg kan gjøre dette på., og hvis ikke f-diskl, finnes det noe prog. som kan gjøre det... Glem fdisk...du har jo XP plata? Start pc med XP plata inne, du vil da etter hvert kunne se alle partisjoner som du har på hard disken. Du har tydeligvis minst 2 partisjoner, du kan formatere den nåværende skjulte partisjonen. Og installer XP pro på den samme partisjonen f.eks. Men den vil jo da ikke lenger være skjult. Mener det er den enkleste måten å gjøre det på? Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Flyttes til programvare -> windows. Dette har ingenting med hardware å gjøre Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Har ingen erfaring med skjulte partisjoner. Men har erfaring med Ranish, det kan enkelt fjerne ennhver partisjon. Glem fdisk. http://www.ranish.com/part/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå