Gå til innhold

kan jeg bytte telefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppklare litt her:

Netcom setter ingen begrensning på kjøp av telefon, men kjøp av sponsa telefon.

 

Skal du kjøpe ein telefon til kr 1,- så må du vente til det har gått 11mnd av bindingstida før du kan gjere det igjen etter sist kjøp med bindingstid.

Om du kjøper ein telefon utan bindingstid kan du kjøpe ein kvar dag utan at netcom seier eit kvekk.

 

11mnd regelen blei innført, først 11.mars men utsatt til 1 april 2003.

Dermed skal det ikkje vere mulig at nokon som har kjøpt telefon med abo ikkje har blitt informert (viss dei har spurt då) om at det er 11mnd mellom kvar mulige oppgradering) (For bedrift abo er det litt anderledes og anna bindingstid).

 

For portering eller avsluttning av abo må ein gå ut heile bindingstida.

 

mvh

JanEirik

 

PS Eulogy: Sidan dette er over eit år sidan denne endringa trådde i kraft og du er ein erfaren forumbrukar og det finnes mange poster på det om netcoms bindingstid, så ville eg sjekke opp opplysningane når det er tydeleg at det er lenge sidan du fekk infoen.

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Er det ikke 11 måneder og 1 dag som må ha gått av bindingstiden? Det fikk jeg beskjed om da jeg skulle kjøpe telefon i februar..

Er lettere å få det til å gå igjennom elektronisk viss det har gått 1 dag ekstra, då registeringssystemet "rekner" ut om det er ok eller ikkje til å oppgradere.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

siden det verserer 2 versjoner her så har jeg klippet dette fra infonett.netcom.no:

 

Oppgradering/Utstyrsendring gjelder for kunder som har mindre enn 11 måneder igjen av sin bindingstid. Har kunden ett abonnement med 12 måneders binding, må han ha hatt abonnementet i 11 måneder før han får utstyrsendring.

For kunder med 24 måneders binding (bedrift), gjelder utstyrsendring etter 18 måneder.

Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 25/04/2004 : 16:51

  Veldig informativ post du har der. Det er hva jeg har hørt faktisk. Kom gjerne med et bedre svar enn bare "feil". 

 

det var slik før, men netcom endret praksis. Nå er det ca 1 mnd igjen av tiden så kan du bytte.

Da hadde jeg egentlig rett siden jeg ikke har fått med meg de nye forandringene :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...