wil Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) jeg holder på å rippe dvd nå fortia å ripper med et program som heter Super DVD Ripper. dette programmet er veldig bra, men har et problem. når jeg har rippa filmen så blir det så liten skjerm. jeg lurer bare på hvilken oppløsning jeg må ha for å kunne fylle ut skjermen både i bredde og høyde noen som vet? Håper på mange svar. Endret 23. april 2004 av wil Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 (endret) En AR (aspect ratio) på 1.33:1 er full skjerm. så en (f.eks) oppløsning på 640x480 vil gi deg FS. Dog du _bør_ sette AR så nær opprinnelsesformatet som overhodet mulig. Egentlig ikke bør engang, du må Endret 24. april 2004 av Luftbor Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 joda takk for svaret, men det blir bare høy skjerm. :oops: vil ha hele skjermen full både bredde og høyde. slik som på den orginale DVD avspillingen. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Har du croppet filmen? dvs fjernet kantene? Hvis ikke så kan det være årsaken. En annen ting kan også være at det programmet du bruker er rett og slett på trynet. For hvis din kilde har en AR på 1.33:1 så er det oppløsningen god. Men har du en annen AR på kilden og vil ha den FS så sliter du mer. Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 hvilket Program bruker du da Luftbor til å rippe dvd? Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 hvilket Program bruker du da Luftbor til å rippe dvd? www.doom9.org Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 (endret) ok, å den funker bra? til ripping fra DVD til Avi? er litt i tvil om hvilket program jeg skal velge fra doom9.org vet du om noen bra der som kan brukes til ripping av dvd? Endret 24. april 2004 av wil Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 sjekk xvid guiden, dropp divx. og du får et mye bedre resultat enn med "alt i ett program" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå