[RCG]Balthazar Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Sitter på skolen og lærer om diverse nettverk. Kom inn på temaet net send. Vi fikk i oppdrag å sende en hilsen til alle i klassen og det var jo ikke noe problem da vi tilhører samme arbeidsgruppe på nettverket. Men da jeg ville vite hvordan sende beskjed til hele nettverket, dvs. alle brukere i alle arbeidsgrupper ble læreren svar skyldig. Flere elever mener dette er mulig men ingen fant ut hvordan. Da jeg bruker å holde lanparty på jobben og ofte har flere forskjellige arbeidsgrupper og forholde meg til kunne det vert nyttig å finne ut mer om dette. (dessuten er det alltid morsomt å sette fast læreren:)) Håper noen har et svar! Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 har hatt endel morro med netsend ja :smile: (dos prog) Lenke til kommentar
fredrikat Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Quote: On 2002-04-04 15:42, [RCG]Balthazar skrev:Sitter på skolen og lærer om diverse nettverk.Kom inn på temaet net send.Vi fikk i oppdrag å sende en hilsen til alle i klassen og det var jo ikke noe problem da vi tilhører samme arbeidsgruppe på nettverket.Men da jeg ville vite hvordan sende beskjed til hele nettverket, dvs. alle brukere i alle arbeidsgrupper ble læreren svar skyldig.Flere elever mener dette er mulig men ingen fant ut hvordan.Da jeg bruker å holde lanparty på jobben og ofte har flere forskjellige arbeidsgrupper og forholde meg til kunne det vert nyttig å finne ut mer om dette.(dessuten er det alltid morsomt å sette fast læreren:))Håper noen har et svar! Net send * Beskjeden her Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Hei! Ja Net send *beskjeden Skal gjære at det blir sendt til alle i netverket.. Noko eg synest var litt interresant er at eg fekk beskjed om at eg ikkje hadde net send komandoen på ei maskin med win98... Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Hei. Bare gå inn på kjør og skriv winpopup. Genialt lite program. Vi bruker det alltid på IT-tentamen også videre... Du kan da velge å sende en beskjed til alle på nettverket eller til en spes. bruker. [ Denne Melding var redigert av: Tommy på 2002-04-04 15:59 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Quote: On 2002-04-04 15:57, Tommy skrev:Vi bruker det alltid på IT-tentamen også videre... Ikke bare tentamen... eksamen også Slik går det når man ansetter gamle kjerringer som eksamensvakter og ikke forhindrer tilgang til nettverket. Det gikk rykter da XP kom ut i høst, at MS kunne spore ulovlige versjoner og sendte meldinger til deg. Meldingen var ifra "Microsoft Legal Department" eller noe lignende og kommanderte deg til å sende mail til Microsoft og forklare deg. Det som hadde skjedd var en kar som hadde gitt maskinen sitt navnet "Microsoft ..." og sendt melding til seg selv :smile: Lenke til kommentar
[RCG]Balthazar Skrevet 4. april 2002 Forfatter Del Skrevet 4. april 2002 Quote: Net send * Beskjeden her Dette virker bare innen din egen workgroup/arbeidsgruppe. Jeg vil vite hvordan sende melding til alle maskinene i ALLE arbeidsgruppene.. For eksempel akkurat nå sitter jeg på min egen pc som fortsatt står på jobben etter påskelanet og hvis jeg bruker Net send * Beskjeden her så får maskinene i arbeidsgruppen "workgroup" beskjeden men ikke dem i arbeidsgruppa "rcg.no" Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Da bruker du kommandoen net send /global medingen din eller net send /all meldingen din tror de skal fungere.. Kan være at global kun fungere i W2K AC Domene.. men er ikke sikker.... den andre skal "egentlig" sende til alle brukere... Hvis ikke kan du bruke net send /domain:rcg.no så meldingen din.. _________________ Nothing is Fun before it get Difficult! [ Denne Melding var redigert av: Red Dog på 2002-04-04 19:52 ] Lenke til kommentar
OeO Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Jeg gikk å i dos og skrev "net send" og "net send hei" Ingenting funker, det står at kommandoen send er ukjent. Trenger man et tilleggsprog. eller.no? sitter med WIN98! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Quote: On 2002-04-04 22:32, boy2star skrev:Jeg gikk å i dos og skrev "net send" og "net send hei" Ingenting funker, det står at kommandoen send er ukjent. Trenger man et tilleggsprog. eller.no? sitter med WIN98! Leser du post 4/5 så ser du at du må bruke Winpopup. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Skjønnt d nå :smile: Men da må alle ha winpopup oppe. Noen måte å send så man får d opp på skjermen uten å ha et spesiellt program oppe? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Quote: On 2002-04-04 22:40, boy2star skrev:Noen måte å send så man får d opp på skjermen uten å ha et spesiellt program oppe? Alle som kjører Windows 95/98/ME må kjøre Winpopup. I Windows 2000/XP kommer meldingen automatisk opp. That's the way it is :smile: Lenke til kommentar
STURM Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Hvorfor funker ikke winpopup på min maskin. kjører win2k pro får beskjed om at den ikke finner programmet? prøvde å søke etter det også men fant ikke noe Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 fordi det ikke finnes på noe annet enn 95/98/ME tror jeg.. vil du ha et BRA program for dette gå på http://www.voodoofiles.com og gå på nettverk og let etter netmeesenger.rar/zip eller.no. ikke bare ruuuler det.. men det ruuler stert. du kan bl.a skrive annet navn enn det du selv heter. dette er veldig morsomt. f.eks ved å skrive navnet på sidekompisen på et lan, så tror alle det er ham :smile: Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 for å gjøre det LITT enklere.. bare søk etter "netmessenger" og for å gjøre det enda enklere.. trykk på denne linken http://www.voodoofiles.com/getit.asp?id=53...d=4&s=525155612 :smile: [ Denne Melding var redigert av: tgrude på 2002-04-04 23:41 ] Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 noen som vet hvordan net send fungerer? dvs, hvordan den sender/mottar data. Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Fønker net send til ip eller.no Lenke til kommentar
[RCG]Balthazar Skrevet 5. april 2002 Forfatter Del Skrevet 5. april 2002 Ja det funker hvertfall på nettverket.. Lenke til kommentar
Pylsa Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 NET SEND {name | * | /DOMAIN[:name] | /USERS} message Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 På Win2K og XP bruker jeg "Send Console Message" i Computer Management. Grei å bruke på LAN, når du vil fortelle folk som downloader fra sharene dine at du skal starte PC-en på nytt, stenge shares osv. Grunnen til at winpopup ikke funker i 2K/XP er at meldingstjenesten styres av en egen Service som heter Messenger (NB IKKE relatert til MSN Messenger) og ikke av et eget program (winpopup) som i Win9x/ME. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå