Gå til innhold

Hva er normal arbeidstemperatur for en P4 2.8GHz?


DarkFame

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å svare litt på det trådstarter spør om:

Det er veldig varierende fra pc til pc hva som er vanlig arbeidstemperatur, hvis det er load (cpu jobber hardt) du mener. Men dine temperaturer på 35 i idle og 51-54 i load (maksimal belastning) er helt kurante. Min Athlon xp3000+ har omtrent samme load-temperatur som din. Helt forskjellige cpuer, men disse temperaturene er helt problemfrie.

hvis du vil overklokke cpu kan du prøve å sette vifta på Titan´en din, med mindre den bråker fælt.

Lenke til kommentar

For maksimumtemperaturer, kan denne, denne og denne siden være interessant. Det du skal se på er Maximum Case Temperature (Tc). Kabinettemperaturen er Chassis Temperature.

 

Alle er klare over at Prescott er en av de varmere prossesorene, men hvis du satser på vannavkjøling og stort kabinett så går det helt greit. Har selv Prescott, men ikke vann avkjøling (miditower). Jeg bruker artic silver og ligger på 40-55c. ( så har jeg 4 80*80 sunbeamvifter). Jeg synes folk burde satse på prescott hvem sier nei til 1m box 800 buzz 3,4 :thumbup: . Tenk nå også på en Amd-prossesor :thumbdown:  som du kan bruke som varmeovn på kalde vinternetter. :p

 

TW

 

Når det gjelder kritikk av AMD's "varmeovner", så er det litt morsomt å se på Prescott's 103 W på 3.2 og 3.4 GHz-versjonene. Athlon XP kommer opp i 77 W for 3200+, og Athlon 64 er alle ratet til 89 W. Opteron ligger mellom 82 og 89 W. Det betyr enkelt att alle Prescott'ene er like varme, eller varmere enn den varmeste av AMD's prosessorer.

Lenke til kommentar

Det er veldig varierende fra pc til pc hva som er vanlig arbeidstemperatur..<snip>

Det er nettopp derfor jeg spør hva som er en "normal" arbeidstemperatur... Temperaturen er forskjellig fra PC til PC, og jeg vil vite hva den bør være på et optimalt system.

Jeg har ikke så stor kjennskap til Intel prosessorer da jeg har kun kjøpt AMD i flere år nå.

 

Takk for ellers informativt svar. :thumbup:

Lenke til kommentar

35 grader idle og helt oppe i 60 grader full load...

 

Før gikk den bare opp i 50 grader på full load, så jeg lurer på om det er noe galt med boxed kjøleren. Har renset maskinen for støv, uten at det hjalp. Noen som har opplevd noe lignende og har noen tips?

 

edit:

Har en P4 2.8GHz m/boxed og 3 stille kabinettvifter

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...