Gå til innhold

Hva er normal arbeidstemperatur for en P4 2.8GHz?


DarkFame

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

 

Min P4 2.8 (533) måles til 44 grader i idle med original kjøler UTEN kabinettkjøling. Har et ganske ryddig kabinett, så luftgjennomstrømmingen bør være rimelig god. Hva med å kjøpe runde IDE-kabler og legge (stripse) dem fast slik at de bremser minst av luftsirkulasjonen. Etter hvert blir det jo også div. kaniner som b1n2 nevner og det gjør jo ikke situasjonen bedre.

 

 

Lykke til med temperatursenkningen... :roll:

Lenke til kommentar

Prescott prossessorene er rimelig mye varmere enn Northwood CPU'ene, og ikke minst så er Prescott en god del treigere.. Stakkars dere som sløste bort penger der.. :roll:

 

Min P4 3,2 (Northwood) i Shuttle (med 800rpm på vifta) så er cpu idle 40, og max load ca 50, dette er med HeatPipe som er i shuttlen. Med orginal vifte holder den ca 25 grader Idle og 35 grader Max load.

 

Prescott 3,2GHz og lavere = :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg har ikke tempmåler som virker, men når jeg tar på kjøleren med fingrene så vil jeg tippe den ligger på 60'C mer eller mindre idle. Spark7 på det laveste. (17dB?)

Går fint det ;)

Tja, har vært borti mye rare temperaturmålinger, med håndspåleggelse må vel stå som en av de mest unøyaktige :)

Lenke til kommentar

Jeg må skyte inn - at å drive å sammenligne Idletemperaturer på CPU er noe meningsløst

 

Nevner et eksempel fra egen erfaring :

Mitt forrige HK (P4C800 Deluxe) å mitt nåværende (IC7-max3) viste en temperaturforskjell på over 10 grader Idle og 5 grader ved last, samme prossessor, kjøling og under ellers like forhold. (IC7 viste høyeste)

 

Temperaturen som HK indikerer må man ta med en klype salt, iallefall idle temp.

 

Edit : Hei Dr.Gonzo så ikke deg, men skitt au.

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar
Prescott prossessorene er rimelig mye varmere enn Northwood CPU'ene, og ikke minst så er Prescott en god del treigere.. Stakkars dere som sløste bort penger der..  :roll:

 

Min P4 3,2 (Northwood) i Shuttle (med 800rpm på vifta) så er cpu idle 40, og max load ca 50, dette er med HeatPipe som er i shuttlen. Med orginal vifte holder den ca 25 grader Idle og 35 grader Max load.

 

Prescott 3,2GHz og lavere =  :thumbdown:

Alle er klare over at Prescott er en av de varmere prossesorene, men hvis du satser på vannavkjøling og stort kabinett så går det helt greit. Har selv Prescott, men ikke vann avkjøling (miditower). Jeg bruker artic silver og ligger på 40-55c. ( så har jeg 4 80*80 sunbeamvifter). Jeg synes folk burde satse på prescott hvem sier nei til 1m box 800 buzz 3,4 :thumbup: . Tenk nå også på en Amd-prossesor :thumbdown: som du kan bruke som varmeovn på kalde vinternetter. :p

 

TW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...