LarsP Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 St. Anger var for meg en gigantisk opptur med tanke på de "siste" skivene deres. Load -> :-(((((( Reload -> Opptur fra Load, men fremdeles ikke noe særlig mer enn det. Garage Inc -> Gode låter, men det er fremdeles coverlåter. S&M -> Joda, Scorpions har gjort det samme og de var jo veldig bra! Jeg synes de er på vei opp jeg. En skikkelig fandenivoldsk CD! Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Metallica skulle vært pensjonert for lenge siden. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Uenig med LarsP. Metallica gikk fra fete, go'-tunge og/eller vakre låter, gjerne med gode tekster og komp, til SINNSVAKT kjedelige tekster som "FRAN - TIC -TIC - TAC" med skrangletrommer og gitarvoldtekt (ikke den positive typen). Æsj. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 St. Anger var for meg en gigantisk opptur med tanke på de "siste" skivene deres. Load -> :-(((((( Reload -> Opptur fra Load, men fremdeles ikke noe særlig mer enn det. Garage Inc -> Gode låter, men det er fremdeles coverlåter. S&M -> Joda, Scorpions har gjort det samme og de var jo veldig bra! Jeg synes de er på vei opp jeg. En skikkelig fandenivoldsk CD! Tja, Load og ReLoad er jo begge gode album, men ikke til Metallica å være. Garage Inc. er liksom greit nok, gode låter, men som du sier så er det coverlåter. Metallica "klarer" liksom ikke å gjøre låtene til sine egne, som i grunn gjør hele albumet rimelig kjedelig. S&M (DVD'en, ikke CD'en) er kult, artig og live. Artig og slippe å høre sangene akkurat som de er hele tiden. Angående St. Anger, så syns jeg at det er kult, etter litt tilvenning. Det er massevis av kule riff, men trommene kunne vel gjerne vært litt annerledes, selv om det er originalt. Og HalTan har uendelig rett i at tekstene på St. Anger er virkelig labre. Trasig og repeterende. Så må det vel sies at hadde det ikke vært for at det var Metallicas utgivning, så hadde jeg aldri orket å venne meg til musikken. De skal inn i studio i januar, i følge ryktene. Selv sier de at det nye albumet blir å ligne på The Black Album-stilen, og er det sant så blir det enormt kult. Håper på en opptur fra både St. Anger, Load og ReLoad. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 er mycket enig me haltan her... frantic er jo en av de største eksemplene. Nei, gi meg noe som havner med nivå med master of puppets og black album Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Uenig med LarsP. Metallica gikk fra fete, go'-tunge og/eller vakre låter, gjerne med gode tekster og komp, til SINNSVAKT kjedelige tekster som "FRAN - TIC -TIC - TAC" med skrangletrommer og gitarvoldtekt (ikke den positive typen). Æsj. Snakket ikke om tekstene. Snakket om det musikalske utrykket. Men, jeg skal være enig. Tekstene reflekterer det faktumet at James har fått et par drinker for mye. Synes den måten Lars Ulrich stemmer skarpen sin på er litt morsom jeg. Metallica? NEI, kult? JA. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Tekstene utgjør en betydelig del av det musikalske uttrykket. SEEEEEEEEEEEEEEJNT ÆNGRRRRRRRRRRR IN MAJ HHHHHHHEDD. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Som du PIRKER DA! PIRK PARK POTET! Det er sent og lille Lars er sliten. Jeg refererte til deres "nye" spillestil. Fornøyd? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Jeg skjønte det, poenget mitt var at tekstene og deres rytmikk og fremførelse er en viktig del av deres nye uttrykk. Det er forskjell på "OBEY YOUR. MASTER. MASTER." og "Tic Tac Toe". Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Det blir vel kanskje litt feil å sammenligne "Tripp, trapp, tresko" med deres kanskje sterkeste låt? Om vi sammenligner f.eks "Some kind of monster" med det de leverte på Load så synes jeg det er en fremgang. (The House jack built er dog jævli kul.) Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Tja, nå har vel jeg ettertrykkelig sagt at de mista gløden etter The Black Album, dog. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Lå nå gutta få en sjanse til da! Jeg kommer garantert til å kjøpe deres neste album. Hehe. Huff. Nå ble jeg lei meg. winampen min bare: np: Metallica - Sanatarium Lenke til kommentar
Svin Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Har mistet gløden ja. De fant forsåvidt litt igjen av den på den siste plata. Klart den beste siden Justice... Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Tekstene reflekterer det faktumet at James har fått et par drinker for mye. Jeg vil nå heller si at han kanskje har fått et par drinker for lite! Dette fordi de fleste av godlåtene fra Metallicas storhetstid var skrevet i heftig alkorus Lenke til kommentar
Svin Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Jeg vil nå heller si at han kanskje har fått et par drinker for lite! Dette fordi de fleste av godlåtene fra Metallicas storhetstid var skrevet i heftig alkorus Javisst. Etter min mening er noen av de beste Metallica låtene de som Dave Mustaine var med på å lage. Dave er vel heller ikke kjent for å spytte i glassset... Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Jeg synst aldri de har hatt noen glød jeg, kansje noen få sanger av de gamle.. Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Så en konsert på tv for et par dager siden, stemmen til James begynner å bli litt slitt :/ Er vel kanskje ikke så rart men men.... Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 Så den konserten jeg og (på svt1 ikkesant?) synes de spilte veldig bra, stemmen til james begyner hvertfall ikke å bli slitt. Syntes de spilte St.anger sangene på den konserten veldig bra, også alle de andre da, men spesielt St.anger Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Er det rart da? Er han ikke snart 40 år? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Han er vel over 40? 41-42 trur eg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå