Gå til innhold

Begyner Metallica å miste gløden?


cwerner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tror ikke de har mistet gløden. Du må bare få tak i de rette konsertene. Hvis du ser på de to konsertene de hadde i Oslo var den første veldig bra, men det var den andre som hadde den energien som metallica har live.

 

Og til han som savnet dobble basstrommer. skaff deg dyers eve live. den ble spilt live første gang for ca en mnd siden.

 

Enig med alle som sier kill-black er den beste perioden da :thumbs:

Lenke til kommentar

Hmmm.

Syns det er litt mer "rocke"-preg over Metallica's "nyere" album.

Er enig at Kill 'em all --> Black Album er den absolutt beste perioden.

Dog Load har sine sanger. (Ganske mange bra faktisk men det er en "følelse" jeg savner ved det)

Reload har jeg ikke noe særlig sansen for egentlig.

St.Anger har jo også et par. gode sanger da.

Det har seg slik at det nesten fra Kill 'em all til litt etter St.Anger at godeste "dansken" og Hetfield har "hatet" og avskydd hverandre.

Kanskje dette kan ha noe med spille-stilen deres ettersom de idag er venner ?! (Vet det ikke gir mening da. :p )

Lenke til kommentar
Hmmm.

Syns det er litt mer "rocke"-preg over Metallica's "nyere" album.

Er enig at Kill 'em all --> Black Album er den absolutt beste perioden.

Dog Load har sine sanger. (Ganske mange bra faktisk men det er en "følelse" jeg savner ved det)

Reload har jeg ikke noe særlig sansen for egentlig.

St.Anger har jo også et par. gode sanger da.

Det har seg slik at det nesten fra Kill 'em all til litt etter St.Anger at godeste "dansken" og Hetfield har "hatet" og avskydd hverandre.

Kanskje dette kan ha noe med spille-stilen deres ettersom de idag er venner ?! (Vet det ikke gir mening da. :p )

de var jo venner hele tiden! det var bassisten jason newsted som ikke de var så snille mot.. hvertfall ikke james, men nå er de mye mer venner enn de har vært

Lenke til kommentar
de var jo venner hele tiden! det var bassisten jason newsted som ikke de var så snille mot.. hvertfall ikke james, men nå er de mye mer venner enn de har vært

De kranglet og de kranglet.

Hva Jason angår skal jeg ikke utale meg om.

Uansett kranglet de fryktelig mye og var til stadigheter uenige om "lyrics" og "låten" på trommene.

Hvis en la seg oppi den andres arbeid var det full fres og krangel.

De var svært "opphengte" i hverandre.

Husker jeg så dette på en dansk dokumentar om Lars Ullrich (og Metallica) på NRK2 for en tid tilbake. :)

Lenke til kommentar

vil egentlig ikke si de har mista gløden. men de har droppa den fete musikken.

personlig liker jeg old school metallica (<<-- tom. black album).

Håper det neste albummet blir litt mer heavy\speed metal sånn som de første var, men jeg tviler... :( .

 

Men på den positive siden så holder de jo fortsatt på med konserter!

Lenke til kommentar

Nei ka gir du meg. Black album er et godt album. Den skiva er vel kanskje noke av det mest gjennomførte metallica har gjort, lydmessig i studioet. mange gode låter her..

 

enter sandman er jo digg då..bl.a.

 

er dog lekmann på metallica området.

 

Men metallica har vel egentlig ikkje mista gnisten...dei har vel på en måte "utvida" musikkhorisonten sin... om _det_ er å miste gnisten kan jo diskuterast... :hmm:

Lenke til kommentar

Et band kan da ikke holde på å spille samme musikk i over 20 år?

 

Synes de har gjort en god jobb jeg. De viser på konserter at de fortsatt spiller fletta av stort sett alle andre metal band på markedet.

 

Hadde de holdt på med Master Of Puppets stilen enda tror jeg rett og slett ikke de hadde vært så populære som de er.

Det er jo tross alt et ganske stort stil sprang fra Master Of Puppet til Black Album.

Lenke til kommentar
Satt nettop å så på San Diego opptaket som følger med i Live Shit pakka...

Jeg har også kjøpt et konsertopptak fra www.livemetallica.com Og det virker som om de begyner å miste gløden litt...

Merker at lars ikke bruker de fancy dobble stortrommene så mye mer, og at de ikke spiller like fort og fengende som før!

 

Jaja... sånt skjer vel når man blir eldre :no:

 

 

EDIT:: glemte å si at Live Shit opptaket er fra 1991 og Det fra www.livemetallica.com er fra 2004

 

EDIT2: Liten års-leif :p

Ja.. Er ikke noe særlig å se metallica slik

Lenke til kommentar

Det er vel fordi de hele tiden fornyer seg, at de fortsatt er så populære som de er. Syns Load-perioden ble litt puslete, selv om det er noen knakendes gode sanger på de albumene også, så er det litt for langt fra min visjon av Metallica.

 

De er jo fortsatt 'bare' et band så de kan jo lage hvilken type musikk de vil, og syns de har klart å 'go back to the roots' med St.Anger albumet og 2003/04 turneene.

 

Metontour hadde jo nylig et klipp hvor gutta spilte Dyers Eve live. Herrrlig :w00t:

 

Var forøvrig og så Metallica på Roskilde, Summer Sanitarium konseten i Montreal og begge konsertene i Oslo i fjor. Syns de fortsatt er usannsynlig gode live.

Lenke til kommentar
Men metallica har vel egentlig ikkje mista gnisten...dei har vel på en måte "utvida" musikkhorisonten sin... om _det_ er å miste gnisten kan jo diskuterast... :hmm:

Ved å si at de har mista gnisten så mente jeg at de liksom ikke spille like fort lenger og dessuten har ikke de siste albummene vært like gode som de første!

Jeg satt forresten for litt siden å lastet ned gamel konsertopptak fra www.metallicavault.com og hørte på en konsert fra 86...og fy **** de spiller fort :dribble:

 

Pm meg hvis du vil at jeg skal sende deg en ;)

 

 

EDIT: såklart, de spiller fortsatt veldig bra! men ikke så bra som før

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...