Gå til innhold

Begyner Metallica å miste gløden?


cwerner

Anbefalte innlegg

St. Anger var for meg en gigantisk opptur med tanke på de "siste" skivene deres.

 

Load -> :-((((((

Reload -> Opptur fra Load, men fremdeles ikke noe særlig mer enn det.

Garage Inc -> Gode låter, men det er fremdeles coverlåter.

S&M -> Joda, Scorpions har gjort det samme og de var jo veldig bra! :ermm:

 

Jeg synes de er på vei opp jeg. En skikkelig fandenivoldsk CD! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
St. Anger var for meg en gigantisk opptur med tanke på de "siste" skivene deres.

 

Load -> :-((((((

Reload -> Opptur fra Load, men fremdeles ikke noe særlig mer enn det.

Garage Inc -> Gode låter, men det er fremdeles coverlåter.

S&M -> Joda, Scorpions har gjort det samme og de var jo veldig bra! :ermm:

 

Jeg synes de er på vei opp jeg. En skikkelig fandenivoldsk CD! :)

Tja, Load og ReLoad er jo begge gode album, men ikke til Metallica å være. Garage Inc. er liksom greit nok, gode låter, men som du sier så er det coverlåter. Metallica "klarer" liksom ikke å gjøre låtene til sine egne, som i grunn gjør hele albumet rimelig kjedelig.

 

S&M (DVD'en, ikke CD'en) er kult, artig og live. Artig og slippe å høre sangene akkurat som de er hele tiden.

 

Angående St. Anger, så syns jeg at det er kult, etter litt tilvenning. Det er massevis av kule riff, men trommene kunne vel gjerne vært litt annerledes, selv om det er originalt. Og HalTan har uendelig rett i at tekstene på St. Anger er virkelig labre. Trasig og repeterende. Så må det vel sies at hadde det ikke vært for at det var Metallicas utgivning, så hadde jeg aldri orket å venne meg til musikken.

 

De skal inn i studio i januar, i følge ryktene. Selv sier de at det nye albumet blir å ligne på The Black Album-stilen, og er det sant så blir det enormt kult. Håper på en opptur fra både St. Anger, Load og ReLoad.

Lenke til kommentar
Uenig med LarsP. Metallica gikk fra fete, go'-tunge og/eller vakre låter, gjerne med gode tekster og komp, til SINNSVAKT kjedelige tekster som "FRAN - TIC -TIC - TAC" med skrangletrommer og gitarvoldtekt (ikke den positive typen). Æsj.

Snakket ikke om tekstene. :p Snakket om det musikalske utrykket.

Men, jeg skal være enig. Tekstene reflekterer det faktumet at James har fått et par drinker for mye.

 

Synes den måten Lars Ulrich stemmer skarpen sin på er litt morsom jeg. Metallica? NEI, kult? JA.

Lenke til kommentar
Jeg vil nå heller si at han kanskje har fått et par drinker for lite! Dette fordi de fleste av godlåtene fra Metallicas storhetstid var skrevet i heftig alkorus  :green:

Javisst. Etter min mening er noen av de beste Metallica låtene de som Dave Mustaine

var med på å lage. Dave er vel heller ikke kjent for å spytte i glassset...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...