Ducklink Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Angående den svære E-verk bryteren så kan mann ha slik at det bare er slutet krets midt på slik a når du drar den helt over så er den ikke slutet Endret 29. april 2004 av Ducklink Lenke til kommentar
Makofoed Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 This is my switch Plus et til bilde Mvh Magnus Kofoed Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Skriver bare "K" så startern Men det som hadde vært tøft var å kunne hatt to nøkkelhull med nøkler til som man måtte vri på, på likt for så å trykke på en knapp elns.. EDIT: så på goldeneye her om dagen Endret 29. april 2004 av Kasp Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Har ikke råd til power knapp Har faktisk ikke Powerknapp i det hele tatt, jeg starter PC'n med Ctrl-F1 Min startknapp i mange år det. CTRL-ESC først, og så CTRL-F1. Og på et annet hovedkort er et philips skrujern startknappen. Så må jeg skrive inn BIOS passord, vente et par minutter til den har telt opp RAM og startet opp alle diskene, og så starter den W2kS, så må jeg skrive et passord "i blinde" for å aktivere tastatur og mus for så å kunne skrive innloggingspassordet i Windows. Det skal ikke være lett nei. Lenke til kommentar
Acid Burn Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) åssen får dere det sånn at dere kan bare skrive ord så starter pcen? for strømmen til tastaturet er vel (hvertfall i teorien) av...? EDIT: disse er kule: launch! let there be light! Endret 29. april 2004 av Acid Burn Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 let there be light! Knappen var pen Likte den ja, noen som selger lignende knapp i Norge tro? Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 åssen får dere det sånn at dere kan bare skrive ord så starter pcen? for strømmen til tastaturet er vel (hvertfall i teorien) av...? EDIT: disse er kule: launch! let there be light! Strømmen til tastaturet er ikke av nei... ikke på Abit IC7 Max3. LED'n på caps,num og scroll kan jeg slå på/av når maskinen er slått av. power-on-passord settes i biosen. Lenke til kommentar
MaJuice Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 (endret) let there be light! Knappen var pen Likte den ja, noen som selger lignende knapp i Norge tro? Elfa har jo slike knapper da Hoax Fabr Bulgin edit: url Endret 30. april 2004 av MaJuice Lenke til kommentar
Lea Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Når vi er inne på hvilke brytere man kunne TENKT seg: - Kunne tenkt meg en kodelås, god gammeldags rund vrigreie. (Noen som husker Olsenbanden?...) - Hadde vært funky med startsveiv eller -snor.. Når det gjelder ideen om 8 vippebrytere som "kodelås", kan man jo og seriekoble en DIL-bryter slik at alle bryterne må stå i en bestemt posisjon for å slutte kretsen og så videre til en tilbakefjærende bryter som gir impulsen?... Lenke til kommentar
rc-halv Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Jeg vil ha sånn ting som gjør at PCen slår seg på når jeg klapper Kult når du er på lan, og alle klapper for vinnerene i en scene compo eller.no lol Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 jeg bruker den gode gamle knappen som fulgte med kabisset mitt jeg Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) det med nøkkel til å starte pc er egentlig ikke så vanskelig.. fikk lyst til å lage det jeg azz.. tror jeg bruker det når jeg bygger ny pc. Endret 1. mai 2004 av Natrium Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 veit ikke hvor mye praktisk nytte det egentlig har.. er sikkert kult osv, men føler på meg at jeg kjapt hadde gått lei av å måtte vri om en nøkkel hver gang jeg ville starte PC'en i forhold til bare å trykke inn en bryter! om jeg kanskje er litt lat? mulig! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) tror nopk du trenger kretskort om du skal lage den vippebryter løsningen, siden du må jo kutte kontakten med en gang. dette kan fikses med en monostabil vippeellers må man vippe opp/ned en bryter så fort man har skrudd på PC'n Neinei, man kan ha 8 stk. vanlige vippebrytere, og tilslutt en momentbryter som fungerer som "enter". Er bare å koble dem på rekke og rad, der bare en kombinasjon leder strømmen helt til "enter"-bryteren... EDIT: Denne bryteren hadde vel vært litt tøff: http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/2019441.htm Vri den ett hakk for å skru på, et hakk til for å resette osv... Endret 1. mai 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 moment bryter sier du? du mener en bryter som gir et signal når det får spenning? selv om spenningen er konstant, gir den bare et kort signal til HK? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) En slik bryter som vanligvis brukes som power bryter... EDIT: eksempel på momentbryter Endret 1. mai 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 En slik bryter som vanligvis brukes som power bryter... EDIT: eksempel på momentbryter ville kalt det impulsbryter jeg da.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 En slik bryter som vanligvis brukes som power bryter... EDIT: eksempel på momentbryter ville kalt det impulsbryter jeg da.. Kontaktfunktion: 1-polig slutning/brytning; momentan Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 tenkte på en slik en jeg da får bare håpe att dere lar pcn stå på noen dager om gangen da vis ikke blir det og bytte det glasset ofte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå