Makofoed Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hei! Personlig ville jeg satsett på trafo-olje (Ikke oppfatt meg som en negativ person som ikke er villig til å prøve andre ting. tenker bare på det satakkars hovedkortet....). Dette vet jeg leder varme bra og ikke leder strøm. Synes dette er en kjempe flott ide og håper du lager det med plexi. Stå på Mvh Magnus Kofoed Lenke til kommentar
OeO Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 tenk så rått, hovedkort som bader i olje, inni et plexi kabinett... Dette blir drit fett!!! *lyst på selv* Lenke til kommentar
proVista Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Hvordan ser trafo-olje ut? Er den veldig viskøs? Gjennomsiktig? At den lukter har jeg fått med meg Her er forresten svaret jeg fikk fra http://www.norma.no/: Når det gjelder dielektrikum vi selger/ bruker i våre EDM maskiner, erdet 2 typer, den ene er olje liknende væske som er ferdig blandet. Denne kan avgi noe lukt. Den andre typen dieletrikum vi bruker er avionisert vann. Ulempen med den er at dette vannet må avioniseres regelmessig, siden vann blir mer og mer ledende etterhvert som det blir møkkete. (rent vann leder ikke strøm). En annen ulempe med dette er at vannet akselerer korosjonstiden (rust). Derfor er alt som er i kontakt med dielektrikummet i våre maskiner av rustfritt stål. Han var også interessert i om det var noen som har prøvd det før da Post og si ifra *Måtte på jobb i kveld så jeg fikk ikke lastet opp bilde ennå..utkastet av kabinettet* desverre Endret 27. april 2004 av proVista Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Hvordan ser trafo-olje ut? Er den veldig viskøs? Gjennomsiktig? Den jeg har sett har en gjennomsiktig brunfarge. Ikke spesiellt pen, men det fikser du med noen katoder Tror oljen har lavere viskositet enn vann. Ska du ha pumper eller vifter i systemet, må du passe på at de tåler å bli kjørt uten smørning. Lenke til kommentar
Makofoed Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Ja, den minner kansje litt om ny bil olje. Akkurat nå skriver jeg fra olje pcen min, men ha oppdaget en liten lekasje i søm som skjedde når den dunket i gulvet. Prøvde med en vifte nedi nå, den går faktisk rundt og enda bedre den flytter olje!! Trudde den kansje ville gå, men ikke flytte noe olje. Savner litt oppdateringer da, men stå på . Mvh Magnus Kofoed Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Fattern fortalte idag at trafo-olje er svært giftig og kreftfremkallende (som det meste annet). Han ville aldri tatt det innomhus, da gassen også er svært giftig. Det trengs heller ikke mye varme før større gassutvikling. Mulig de har forandret trafo-oljen siden han jobbet med det, men det er iallefall en bitteliten advarsel! Correct me, if I'm wrong! Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Mener å ha lest at den trafo oljen du snakker om ikke er lovlig lenger. Dagens trafo olje er ikke giftig. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Flott prosjekt! Ikke for å klage, men i første post i en worklog, så må det vel være bilder med? Eller snakker vi forskjellsbehandling? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 hv med å bare kjøpe en shuttle til 2000, med hk osv og så pakke inn noe anna dritskjermkort og ram....., veldig stikke og veldig bilkig Lenke til kommentar
am3k Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Denne vil jeg nok titte innom flere ganger, savner (som de fleste andre) noen bilder. Kommer vel. Strengt tatt kunne du vel tatt deg fri fra jobb og lagt ut noen bilder til oss Tar ikke lange tiden vet du :-) Endret 15. mai 2004 av am3k Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Vel, jeg savner oppdatering Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Dette kan jo bli sjefs tøft om du får det til!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå