Gå til innhold

Hurra for bush!

Anbefalte innlegg

Tyskerene hadde hatt nok med å ta Russland. Tror nok de hadde latt USA vært ifred en stund. Tyskerene mistet enormt med soldater i Russland, å det hadde nok ikke blitt mindre hadde de holdt på lengre. Hvis de hadde tatt Russland, hadde de nok trengt noen år på å få bygd opp hæren til full styrke igjen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Asshole" betyr "rasshøl".

Herregud for en tosk du er. Hjelper ikke å kalle folk for idioter. Blir ikke noe penere fordi om du skriver på engelsk. Synes du negerene i USA har det vondt? Har vært der flere ganger, å de jeg har snakket med er kjempefornøyde. Det er klart der er noen som ikke er fornøyd, men det er der av alle folkeslag. Du mener de er roten til all onskap, men så naiv du er så tror du vel at alt ordner seg selv uten at noen blander seg inn. De burde vel ikke ha blandet seg inn under 2.Verdenskrig heller da kanksje?

Angående afroamerikanere i USA og om deres situasjon i kriminologiens verden:

-Tallet på afroamerikanere i fengsel har femdoblet seg i de siste 20 årene, hvorav nu er det flere bak murene (791.600) enn i utdanning (603.000).

-Det er i gjennomsnitt 690 personer av hver 100.000. amerikaner som er i fengsel. Det er i gjennomsnitt 4.848 av 100.000 afroamerikanere som er i fengsel.

-35% av fangene på dødscellene er afroamerikanere, selv om afroamerikanere utgjør 12% av befolkningen.

-174 afroamerikanere har blitt henrettet for å drepe en hvit person, mens bare 12 hvite personer har blitt henrettet for å ha drept en afroamerikaner.

(Kilde: "Tapestry" J. W. Cappelens Forlag, 2003).

Du mener at JEG tror at alt ordner seg ved å ikke gjøre noe. Hvis du faktisk leste innholdet i innleggene mine, ville du ha fått med deg at jeg mener at USA burde rette seg etter en mer diplomatisk, fredfylt linje i internasjonale spørsmål. Diplomati = handling det også, kanskje bare litt mindre synlig umiddelbart enn voldelige handlinger og mer saktegående.

Lenke til kommentar

Eneste du beviste med innlegget ditt over er at de er mer kriminelle.

PS. Det siste innlegget der. Hva beviser det egentlig. For meg viser det at de har lettere for å drepe enn oss. Grunnene kan være mange, men mesteparten vil jeg tro har sammenhengen med dop å gjenger.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Kan aldri huske at Tyskerene angrep USA men........ Du mener vel Japan kanskje. De hadde aldri trengt å sende tropper til Europa, men når de først var blitt blandet inn i en krig, så hjalp de til der det trengtes. Du mener vel at det hadde gått like bra om ikke de hadde hjulpet til i Europa du da.

Husk at Tyskland erklærte USA krig da.

Lenke til kommentar
Eneste du beviste med innlegget ditt over er at de er mer kriminelle.

Hvis du hadde greid å lese mellom linjene, så hadde du kanskje skjønt at det ligger noe bak at de er "de er mer kriminelle." Kriminalitet skaper seg ikke selv, og det er forholdene til afroamerikanerne i USA, i fortid og nåtid som har vært med på å skape denne virkeligheten.

Og hvorfor ignorerer du det jeg skrev om USA og handling?

Endret av cun
Lenke til kommentar
Kan aldri huske at Tyskerene angrep USA men........ Du mener vel Japan kanskje. De hadde aldri trengt å sende tropper til Europa, men når de først var blitt blandet inn i en krig, så hjalp de til der det trengtes. Du mener vel at det hadde gått like bra om ikke de hadde hjulpet til i Europa du da.

Husk at Tyskland erklærte USA krig da.

Javel, men hva skulle de gjøre? Fly over å bombe. Ikke få meg til å le.

Lenke til kommentar

Diplomati med terrorisme? Tror ikke det. Så jo hvordan det gikk i Saudi Arabia når de forhandlet med Terrorisene. 23 ble drept å terroristene unnslapp. Good Job......NOT...... Inn med SWAT, å avlivning. Kan ikke forhandle med folk som allerede har drept så mange folk. Da må man bruke jernhansken for å si det sånn

PS. Jeg er ikke enig med alt av politikken til USA for å si det sånn, men blir så overgitt når alle slenger dritt om USA, uten å ha noen bedre løsning selv.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Javel, men hva skulle de gjøre? Fly over å bombe. Ikke få meg til å le.

Uansett så har de erklært USA krig. Hvis en skyteglad stormakt erklærer deg krig og dine allierte er i fare, så hadde du gått til motangrep også. Å erklære krig sånn kan kanskje virke litt overflødig, men Tyskland viste jo at de mente alvor. De kunne skade USA på mange andre måter enn å fike til landet deres. Angripe skipsfart til USA, amerikanske institusjoner i Europa osv.

Lenke til kommentar

Enig. De kunne lagd mye kvalme utenom å innvadere. Men det problemet kunne USA ha løst uten å sende tropper til Europa. Merkelig det. Hver gang noen må blø for en sak, så er det Amerikanerene? Si sist vi gjorde noe bra for verdenssamfunnet da?

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, JimRamse, men har du hørt uttrykket "vold avler vold" før?

Ja det har jeg. Men du er som de som sier at man skal vende det andre kinnet til. Når vi snakker om fengsel straff f.eks. Hvis dine barn hadde blitt voldtatt å drept av en eller annen galning. Ville du da ha tatt livet av han (hvis du hadde sjangsen) eller ville du han skulle gått til Psykolog, for å kunne vandre rundt i gatene 2 år etterpå?????

vold avler vold ja, men av og til er vold nødvendig

Lenke til kommentar

Uansett om du er imot Irak krigen, så håper jeg du er enig i at Saddam utførte fryktlig mye lidelse på folket sitt. Mulig det er ille nå, men det må ofte bli ille før det blir bedre. Hadde det ikke skjedd noe, så hadde sønnene tatt over etter Saddam, å de var jo enda galere

Lenke til kommentar
Uansett om du er imot Irak krigen, så håper jeg du er enig i at Saddam utførte fryktlig mye lidelse på folket sitt. Mulig det er ille nå, men det må ofte bli ille før det blir bedre. Hadde det ikke skjedd noe, så hadde sønnene tatt over etter Saddam, å de var jo enda galere

Svært få ønsker nok Saddam tilbake. Den mannen stiller nok høyt på listen over gale diktatorer gjennom tidene.

Det jeg tror folk reagerer på er at de ikke skjønner hvorfor USA gikk til krig. Selv er jeg hellig overbevist om at "å befri det irakiske folk" _ikke_var noen vesentlig grunn for å gå til krig. At Saddam brøt en FN-resolusjon var heller bare et påskudd for å starte en krig som var startet lang tid i forveien. Det gir dem et slags juridisk grunnlag som for meg er like solid som da hun damen fikk et par millioner dollar av McDonald's for litt kaffesøl.

Europa er ikke noe mer mot krig enn amerikanere. Men vi liker ikke å bli løyet for.

Lenke til kommentar
Ja det har jeg. Men du er som de som sier at man skal vende det andre kinnet til. Når vi snakker om fengsel straff f.eks. Hvis dine barn hadde blitt voldtatt å drept av en eller annen galning. Ville du da ha tatt livet av han (hvis du hadde sjangsen) eller ville du han skulle gått til Psykolog, for å kunne vandre rundt i gatene 2 år etterpå?????

Er diplomati og å holde en dialog å vende det andre kinnet til?

Hadde Irak gjort noe mot USA for at de skulle banke dem opp eller? Siden du bruker eksempelet med "dine barn".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...