Gå til innhold

Hurra for bush!

Anbefalte innlegg

Hvis Fidel Castro angriper et annet land, skal jeg love deg USA feier over Cuba som en kåt gris over en russejente...

Nå har USA feid over Irak som en kåt gris og fått seg den sure svie. Tror den kåte grisen nå er innehaver av både syfilis, klamydia, HIV og noen sykdommer som ikke er oppdaget enda.... :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å si at alle Irakere led under Saddam er feil, om og om igjen, det er feil, var en stor andel som led, men mange hadde det bra. Mange levde uten frykt, hadde det fint.

Og ikke bare den lille eliten du har omtalt senere, vi snakker om vanlige folk. Selvfølgelig kunne de hatt det bedre, men i de siste månedene har den vanlige Irakeren levd i frykt, mange tør/turte ikke gå ut.

Jeg mener nå at du med dette også undergraver det faktum at veldig mange irakere har fått det bedre enn de hadde det under saddam sitt regime. Den turbulente situasjonen i Irak skyldes muslimske utbrytergrupper som ikke ønsker fred i landet. Selv de burde ha såpass mye vett i skallen at de forstår at det ikke bare er å "pigge fra Irak, så løser alt seg" (=sosialistene får det som de vil; en ny semikommunistisk diktator).

At situasjonen har eskalert den siste tiden er nok grunnen til at pressen blåser opp hele saken, sannsynligvis mer enn om dette hadde skjedd før krigen ble erklært vunnet av Bush.

Lenke til kommentar

Men hvorfor skulle vestlig media omtale problemer i et østlig land når ikke usa har vært og "ryddet opp" ?

Hvis Fidel Castro angriper et annet land, skal jeg love deg USA feier over Cuba som en kåt gris over en russejente...

1. De har allerede prøvd, og det gikk ikke særlig. Og det var vel så vidt jeg husker uten at cuba angrep noen som helst...

2. Den som feier over andre er vel i største grad usa selv.

3. Når har Irak/Saddam angrepet et annet land om jeg tør spørre? Iran, da de ble støttet opp av usa? Det var da merkelig må jeg si...

Om du da kommer med påstanden (!) om at saddam KUNNE ha angrepet andre, ja da motsier du deg selv igjen. USA kan, og GJØR det, Israel kan og GJØR det, Nord Korea kan gjøre det, osv.

Hvorfor akkurat irak, spør jeg igjen? Fordi irakere led? Hvor mange i verden lider tror du? Hva gjør usa for å stoppe det? Hiver inn noen penger til afrika og får 200% tilbake for gjeld de har lånt? Feier over et par land og "setter inn demokrati" ?

"Jippi"

Lenke til kommentar

Mange har fått det bedre ja, aldri nektet for det. Men den totale situasjonen er ikke så mye bedre som folk vil ha det til.

Aldri heller nekter for at det er de få som ødelegger for mange.

Blir feil å juble/skryte nå, dette er bare _starten_ på en lang prosess.

Mener man burde vente med å si at x antall millioner er frigjort og har det sååå mye bedre, til situasjonen er mer stabil og Irakerne har ordentlig selvstyre.

Lenke til kommentar

Ja, kanskje det, for å tilfredsstille eksilcubanerne.

Anyway, tror jeg ikke Cuba hadde vært så lett å invadere siden mange av innbyggerne støtter Castro.

Faktisk lurer jeg på hvorfor det er Cuba, ikke f.eks Zimbabwe USA har på ondskapens akse...

Mange andre land utenom det er også land jeg ville regnet som mer onde enn Cuba, selv uten mitt sosialistiske/kommunistiske syn.

Lenke til kommentar

Cuba har en leder som har bred støtte i befolkningen (minus noen som ikke er fornøyd, og en del kapitalister som roper ulv når de ikke får tjene på alle andre), og er ikke sosialistisk (som mange påstår). Hva skal usa angripe de for... og det er heller TVILSOMT at cuba anriper noen, hva skulle de tjene på det? De er jo over alt anti-imperalistiske.

Lenke til kommentar
Anyway, tror jeg ikke Cuba hadde vært så lett å invadere siden mange av innbyggerne støtter Castro.

Faktisk lurer jeg på hvorfor det er Cuba, ikke f.eks Zimbabwe USA har på ondskapens akse...

Mange andre land utenom det er også land jeg ville regnet som mer onde enn Cuba, selv uten mitt sosialistiske/kommunistiske syn.

kapitalistene venter bare på at castro skal dø så de kan kaste seg over cuba

Lenke til kommentar
Alle sosialistdiktatorere har bred støtte blant folket.... Saddam ble jo sogar valgt med 99,5 % for noen år siden.

Er du så dum som du gir deg ut for? Kan du gi meg en liste over hva som gjør Saddam sosialistisk? Har han sagt det selv/USAs regjering har sagt det? Hvorfor skal vi tro de?

Blir som om Bush plutselig sier at han egentlig er muslim når han går inn i en avtale med saudi arabia... :ermm:

Og når det gjelder irak velger jeg å sitere en verdenskjent person:

Fred kan ikke opprettholdes med vold. Den kan bare oppnås med forståelse.

-Albert Einstein

Endret av Decline
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Hva med å sette Saudi Arabia på ondskapens akse?

Ja da, stemple Islams hellig land som ondskapens akse, genialt! Da blir sikkert muslimene glade!

1. De har allerede prøvd, og det gikk ikke særlig. Og det var vel så vidt jeg husker uten at cuba angrep noen som helst...

2. Den som feier over andre er vel i største grad usa selv.

3. Når har Irak/Saddam angrepet et annet land om jeg tør spørre? Iran, da de ble støttet opp av usa? Det var da merkelig må jeg si...

Om du da kommer med påstanden (!) om at saddam KUNNE ha angrepet andre, ja da motsier du deg selv igjen. USA kan, og GJØR det, Israel kan og GJØR det, Nord Korea kan gjøre det, osv.

Hvorfor akkurat irak, spør jeg igjen? Fordi irakere led? Hvor mange i verden lider tror du? Hva gjør usa for å stoppe det? Hiver inn noen penger til afrika og får 200% tilbake for gjeld de har lånt? Feier over et par land og "setter inn demokrati" ?

"Jippi"

1. Ja, dette var tilbake på 60-tallet når CIA gikk helt vill...

2. Ja, med verdens beste hær hender slikt...

3. Irak angrep Kuwait? Saudi Arabia? Iran? Israel? Er det nok land for deg?

Hvorfor akkurat Irak?

FORDI DE TROSSET EN KAPITTEL 7 FN RESOLUSJON.

Ingen andre av de landene du ramser opp har gjort dette.

FORDI DE TROSSET RESOLUSJONER FORBUNDET MED EN VÅPENHVILE-AVTALE.

FORDI DE TROSSET SANKSJONER INNFØRT SOM DEL AV DET NEVNT OVER.

Fornøyd nå?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
tviler på at de er så veldig glad i USA fra før:P

Nei, ville det vært bedre å gjøre det verre kanskje?

Dessuten er ikke Saudi Arabia fiendtlig mot USA, dermed har de ingen plass på USAs ondskapens akse... Saudi Arabia og USA er allierte. Man stempler ikke allierte som onde...

Lenke til kommentar

Dessuten er ikke Saudi Arabia fiendtlig mot USA, dermed har de ingen plass på USAs ondskapens akse... Saudi Arabia og USA er allierte. Man stempler ikke allierte som onde...

Men de er jo onde selv om USA trenger olje derfra.

Lenke til kommentar

Ja så NÅ er FN viktig. Når du skal bruke dem med dine argumenter. Men når det skal kriges, da driter vi i fn..

2. Ja, med verdens beste hær hender slikt...

1. Hvordan vet du at den er best, har det vært konkurranse der alle deltok? ;)

2. At man har bra hær er ikke likt med at man kan angripe i hytt og pine.

Lenke til kommentar

Tja Irak var jo også alliert med USa da de hadde bruk for dem mot Iran, men pytt pytt det glemmer vi bare.

Dessuten er det rart å tenke på at du helt siden krigen startet, ja før det også har klart å kun skrive fakta, menst det som alle andre her på forumet ,i nesten alle verdens aviser, stort sett alle verdens tv stasjoner og nyhetsreportere, ja sogar forskere og spesialister på krigføring og politikk har forvrengt sannheten .

Synest du ikke at det er litt pussig??? :wow:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Ja så NÅ er FN viktig. Når du skal bruke dem med dine argumenter. Men når det skal kriges, da driter vi i fn..

FN har alltid vært viktig, din fjott.

Hvem gikk til FN for å få inspeksjoner startet? USA.

Hvem gikk til FN når Irak brøt 1441? USA.

Hvem gikk til FN igjen og igjen når ingenting ble gjort om brudd på 1441? USA.

USA gav ikke faen i FN, de ga faen i Frankrike og Russland.

Dessuten er det en tydelig forskjell mellom "bruke FN" eller "liksom imot FN".

Når FN bestemmer seg for en resolusjon, da må flertall være enig.

Når FN ikke vedtar noe (som å gå til krig) kan det bare være (som det var) et par land som står i veien for alt (Frankrike og Russland).

Irak brøt 1441, en resolusjon som var vedtatt av ALLE i FN Sikkerhetsråd.

USA brøt FN-pakten ved å angripe Irak, fordi Frankrike og Russland sto imot enhver ny resolusjon i Sikkerhetsrådet.

Irak trosset hele FN, USA trosset et par land, som blokkerte for at 1441 skulle gjennomføres......

Det er det som er galt med Sikkerhetsrådet. De kan vedta å gjøre noe, men så kan ETT land dirigere alt etterpå, selv om resolusjoner blir brutt, kan ikke FN håndheve lovene sine pga ETT land.

Tja Irak var jo også alliert med USa da de hadde bruk for dem mot Iran, men pytt pytt det glemmer vi bare.

Ja. Oi, du glemte at de invadert Kuwait. Oops. Men vi trenger selvfølgelig ikke slike tåpelige fakta. :roll:

Dessuten er det rart å tenke på at du helt siden krigen startet, ja før det også har klart å kun skrive fakta, menst det som alle andre her på forumet ,i nesten alle verdens aviser, stort sett alle verdens tv stasjoner og nyhetsreportere, ja sogar forskere og spesialister på krigføring og politikk har forvrengt sannheten .

Synest du ikke at det er litt pussig???

Ja, det er skikkelig rart. Det kalles propaganda og hjernevasking. Hvis jeg ville spurt forumet hva IQen til Bush var, hadde de fleste her svart 80-90, selv om Bush sin IQ har aldri blitt tatt/offentliggjort...

Ikke alle forvrenger sannheten, de aller fleste velger bare deler av sannheten og legger vekk all form for sammenhenger og omstendigheter.

Jeg liker ikke Bush. Han er kristen, imot abort, dårlig til å snakke for seg, etc, etc, etc. Jeg har ingen grunn til å "forsvare" han på en usaklig måte. Men dere her på forumet HATER Bush og har grunn til å komme med all slags tull og drit om han. Samme med USA.

Isteden for å tenke på USA som et land akkurat som Norge, tenker man på USA som et ondt land som bare har dårlige hensikter med alt de gjør. Bush, han er ikke en vanlig mann fra Texas, han er Satan og han prøver å ta over hele verden og å bli diktator av USA.

Ikke si til meg at det er jeg som leker med virkeligheten...

Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre at de innvaderte kuwait, det var snakk om hvem som var usa sine allierte og den aliansen var brutt lenge før innvasjonen av kuwait.

Hva har bush sin iq med dette å gjøre,her var det snakk om din "riktige" propaganda mot reten av verdens "feile" propaganda.

Dessuten tror jeg bush jæveln har en temmelig høy iq, man må vere ganske smart for å kunne manipulere et helt land.

PS: Nei jeg ser ikke på usa som et ondt land det har jeg sagt til deg før men det velger du å overse, jeg snakker om et lands ledelse og den makt de har til å styre over hele verden, det er det som skremmer meg.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...