Signatur Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hurra. Faktisk er det ganske utrolig at koalisjonen har klart å fjerne Saddam med så få tapte liv. Etterhvert som situasjonen stabiliserer seg i Irak vil tapet av liv være spart inn på få måneder sammenliknet med fortsatt Saddam styre. Så, alle sammen nå. Tre ganger tre HURRA. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hurra. Faktisk er det ganske utrolig at koalisjonen har klart å fjerne Saddam med så få tapte liv. Etterhvert som situasjonen stabiliserer seg i Irak vil tapet av liv være spart inn på få måneder sammenliknet med fortsatt Saddam styre. Så, alle sammen nå. Tre ganger tre HURRA. Stabilisering??? Hmmm.... Hvilke aviser er det du leser til daglig? ;-) Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Faktisk er det ganske utrolig at koalisjonen har klart å fjerne Saddam med så få tapte liv. Så få?! Etterhvert som situasjonen stabiliserer seg i Irak vil tapet av liv være spart inn på få måneder sammenliknet med fortsatt Saddam styre. Liv kan ikke "spares inn". De er unike og likeverdige. Og en ting til: STABIL SITUASJON?! Si meg, bor du i en hule? Endret 23. april 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Selvfølgelig er liv unike, men hvis du ikke ser at man må ofre noen for å redde andre, lever du i en drømme verden. Vi må forholde oss til realiteter. Verden kan være et grusomt sted noen ganger, og man må handle deretter. Selv mener jeg denne krigen kunne vært unngått hvis man hadde gjort jobben i 1991. Men gjort er gjort, og spist er spist, så da må man slutte å være etterpåklok, og heller tenke hva man kan gjøre for å hjelpe flest mulig. Mener du virkelig at USA skal trekke seg ut nå? I så fall vil det bli borgerkrig og titusener av liv gå tapt. Og hjelpeorganisasjonene vil være maktesløse. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Selvfølgelig er liv unike, men hvis du ikke ser at man må ofre noen for å redde andre, lever du i en drømme verden. Vi må forholde oss til realiteter. Verden kan være et grusomt sted noen ganger, og man må handle deretter. Selv mener jeg denne krigen kunne vært unngått hvis man hadde gjort jobben i 1991. Men gjort er gjort, og spist er spist, så da må man slutte å være etterpåklok, og heller tenke hva man kan gjøre for å hjelpe flest mulig. Mener du virkelig at USA skal trekke seg ut nå? I så fall vil det bli borgerkrig og titusener av liv gå tapt. Og hjelpeorganisasjonene vil være maktesløse. Hmmm.... Hadde samfunnet tatt rotta på Saddam i -91 hadde vi spart liv nå? Gidder ikke en ny diskussjon omkring hvem som hadde rett eller galt, eller som har, for den saks skyld.... Blir helt meningsløst når ingen tar ansvar og etter allt å dømme bare ønsker seg vekk fra en betent situasjon.... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Men gjort er gjort, og spist er spist, så da må man slutte å være etterpåklok, og heller tenke hva man kan gjøre for å hjelpe flest mulig. Jeg var klok før krigen også jeg. Mener du virkelig at USA skal trekke seg ut nå? I så fall vil det bli borgerkrig og titusener av liv gå tapt. Og hjelpeorganisasjonene vil være maktesløse. Nei, det mener jeg ikke. Jeg mener situasjonen bør stabiliseres og et ordentlig demokratisk styre settes inn. Hvordan USA skal få til dette, er en annen sak. Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) det er få liv tapt av soldater på okkupasjons siden med tanke på at de har fjerna selveste saddam i massegravene hans var det over 300000 mennesker fra 1990 til nå tap av soldater er 3 sifftet tall (okkupasjon) at irakere dør er ikke rart når alle har egene våpen og driver sin egen krig,løper runde å skyter i lufta om det er krig eller bursdag Endret 23. april 2004 av 1G FSB Lenke til kommentar
alexf Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Etterhvert som situasjonen stabiliserer seg i Irak vil tapet av liv være spart inn på få måneder sammenliknet med fortsatt Saddam styre. ...STABIL SITUASJON?! Si meg, bor du i en hule? Men i H. Kan du lese? Eller har du kanskje problemer med å skille mellom verb og adjektiv? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Ja 706xhurra for Bush! Hører jeg diktator? Endret 23. april 2004 av apollox Lenke til kommentar
Outlook Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hurra for Saddam. Takk skal du ha ditt syke menneske alexf! Kommer ikke hit for å se bodybags. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hurra for Bush, Saddam, Stalin, Kim Jong-II, Pinochèt, Hitler osv. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Etterhvert som situasjonen stabiliserer seg i Irak vil tapet av liv være spart inn på få måneder sammenliknet med fortsatt Saddam styre. ...STABIL SITUASJON?! Si meg, bor du i en hule? Men i H. Kan du lese? Eller har du kanskje problemer med å skille mellom verb og adjektiv? EEEEh... for det første feilquoter du meg, ikke bra. For det andre: ser det ut som det er stabilisering det går mot i Irak? Lenke til kommentar
alexf Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Situasjonen er langt i fra stabil. USA har satt en frist for å trekke seg ut. Om noen år er situasjonen forhåpentligvis stabil. Hvor feilquoter jeg deg? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Du quotet ikke sammenhengen riktig, men samma det. Problemet ligger jo virkelig i om USA trekker seg ut VED den satte fristen, ikke lurt. Anarki er ikke akkurat ønskelig. Endret 23. april 2004 av HalTan Lenke til kommentar
alexf Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Ja, vi får håpe USA får til de målene de har satt innen tidsfristen, og ikke minst - at irakerene aksepterer det. Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Du quotet ikke sammenhengen riktig, men samma det. Problemet ligger jo virkelig i om USA trekker seg ut VED den satte fristen, ikke lurt. Anarki er ikke akkurat ønskelig. Anarki tolkes veldig forskjellig, på en måte er vil jeg si at anarki er ønskelig i Irak. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Anarki tolkes veldig forskjellig, på en måte er vil jeg si at anarki er ønskelig i Irak. Folkemord av shiamuslimer er jo alle tjent med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå