mrmattis Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Hei Jeg har en bærbarpc som jeg vil koble sammen med min stasjonære, for overføring av mp3 filer. Da jeg aldri har gjort dette før, lurer jeg på fremgangsmåten. Er det bare å koble sammen maskinene vha. nettverkskabel, også finner de hverandre automatisk ? Begge kjører XP. Hilsen nettverksnybegynner......... cmd /k ipconfig Endret 26. april 2004 av mrmattis Lenke til kommentar
Sharkey Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Først og fremst må du ha en krysset TP kabel hvis du ønsker å koble maskinene rett til hverandre. Ønsker du derimot å senere kunne koble til flere enheter, ville jeg anbefale deg å kjøpe en hub/switch, da bruker du kun vanlige TP kabler og kobler innom hubn/switch'n. Det er mulig du må sette forskjellige IP adresser på hver maskin hvis du bruker krysset TP kabel (maskin mot maskin), er lenge siden jeg har brukt denne metoden, men det er bare å prøve. Lykke til Lenke til kommentar
mrmattis Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Jeg har funnet ut at maskinene har forskjellig IP-adresse, men det er også det eneste jeg har funnet ut..... Har koblet dem sammen med krysset tp kabel, hva er neste steg..... Ingen kontakt her...... Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 dere må ha ip, f.eks. 10 10 10 1, og den andre 10 10 10 2 Lenke til kommentar
Krezzo Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) du går inn på "vis nettverkstilkoblinger", der skal du se ditt nettverkskort (som heter lokal tilkobling). du høyreklikker på det ikonet og går på egenskaper. da kommer det frem et nytt vindu, og der trykker du på installer, og velger protokoll. også får du frem enda et vindu etter du har dobbelklikket på protokoll, og der skal du velge "IPX/SPX/Netbios .........." eller "internett protokoll", men jeg tror det er førstnevnte. så er det installert. that's it, I think lykke til edit: er det ikke mulig å bruke automatisk IP?? Endret 23. april 2004 av Krezzo Lenke til kommentar
Geir68 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Dette går så greit så: Velg My network places med start-menyen. Til venstre i bildet står der "Set up a home or small office netcork" Trykk på denne. Det kommer opp en wizard som det bare er å følge. Du skal blandt annet gi inn maskin navn og fortelle hvilken maskin som er tilknyttet internett. Det viktige her er navnet på nettverket. Dette MÅ være det samme på begge maskinene. Du kjører Wizarden på beggge maskinene, med samme netverk navn. Deretter kan du dele mapper, som skal komme opp under My network Places på begge maskinene. Lykke til. Geir Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Det skal funke fint i windows Xp da! Alt skulle vel gå bra om du bruker en krysset nettverkskabel! Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå