Gå til innhold

Hercules 3D Prophet 4500 64mb

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nyllig kjøpt meg Hercules 3D Prophet 4500 64mb med TV out, har skaffet meg kabel slik at jeg kan se film på Tv`n min, men jeg får bare svart hvit

på tv`n. Jeg veit at det er noe som heter TV tool til nVindia, men hva med oss som har kløna å kjøpt Hercules 3D Prophet 4500 64mb (Kyro2 chip)

Hjelp!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kobler til tvn via svhs pluggen og tv/videon ikke takler svhs på den inngangen du har kobla til vil du få svart/hvitt. Da må du enten koble fra composite pluggen på skjermkortet (hvis det finns) eller få tak i en svhs/composite omformer lednings stump tror jeg.

Lenke til kommentar

Broderns 3dprophet 4500 kort funker helt fint i win2k med tv/ut,.... Dette er sammen med en 28" Phillips Widescreen TV,... Men vet ikke om dette har noe å si,...

Uansett bruker han aldri noen tileggsoftware når han bruke TV sammen med pc...

Lenke til kommentar

Har prøvd PAL, men har bare en PAL instilling på kortet, velger jeg PAL og trykker på details knappen får jeg opp bildet med:

Current Format:(her kan jeg velge PAL eller NTSC)(Sub-Type: PAL B/G)

Under står det huket av for Uae Automatic Settings

Country er grået ut.(så lenge Use Automatic Settings er huket av)

ikke mye valg der.

Bruker super VHS-kabel 5 m standard kabel m-4 pin støpsel i begge ender med en scart ut/inn til phone kont. video phono kont. audio stereo + s vhs adapter inn til TV`n

Lenke til kommentar

Prøv med en composite-kabel fra PC-en til scart-overgangen. Hvis det ikke blir farger da, er der et eller annet merkelig som er feil. Hvis det derimot blir farger, så er det s-vhs kabelen det er feil på. Har opplevd svart/hvitt med en slik kabel bruker det nå). Kjøpte meg en litt dyr s-vhs kabel med gullbelagte kontakter (etter å ha brukt en billig en tidligere), da ble det svart hvitt. Viste seg at ved å bøye litt på de fire pinnene, så ble det farger. Så det var kontaktsproblemer som var feilen. Du får prøve deg frem litt. Snu f.eks. kabelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...