Gå til innhold

Hva synes dere egentlig om NSB?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NSB er de eneste i Norge som kan kjøre tog. Holder de på sånn de gjør i dag mye lengre så er det ikke noe vits i å ha tog som kollektivtilbud her i landet lenger. Da kan staten heller subsidiere fly-, båt- og busstrafikken. Selv om de har monopol på å kjøre folk rundt på skinner i mer enn 60 km/t så syns jeg godt de kan var LITT mer pragmatiske enn hva de er nå.

Dessuten er det dyrt - akkurat som all annen statseid kollektivtrafikk. Jeg flytter snart.

Lenke til kommentar

Jeg kjører tog daglig til og fra jobb, på strekningen Lillestrøm-Oslo) og har gjort det i over 5 år. Og det er 2 ting som irriterer meg stort:

1. I rush-trafikken (0730-0930) kjøres lokaltoget med 3 vogner. Hvis man har vært så heldig å få en sitteplass, så må man nesten slåss for å komme seg av toget. Fullt av folk i midtgangene. Utenom rush-trafikken, så kjører de med 5 og noen ganger 6 vogner, og da er det nesten ikke passasjerer. NSB gjør det selvfølgelig bevisst, det har vært slik alle de årene jeg har brukt tog. Hvorfor de gjør det veit jeg ikke.

2. Presise tog er et totalt ukjent begrep for NSB, spesielt om vinteren. I fjor vinter, var lokaltoget (i rushtrafikken) forsinket 30 min eller innstilt mer enn 15 ganger, bare på en strekning. Og jeg har ikke tall på hvor mange ganger toget var forsinket inntill 15 min. Morsomt å stå i 20 minusgrader og vente på et tog som kanskje aldri kommer. Nå har jeg i senere tid, fått opplyst av ved forsinkelser over 15 minutter, så kan jeg bestille taxi, og få taxi-regninga refundert av NSB. Men NSB har jo ikke akkurat vært så ivrige på å informere kundene om dette.

Snart får jeg lappen, og da skal jeg aldri mer ta toget til og fra jobben, selv om det bare er en 10 minutters reise.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Jeg skal aldri, aldri, ALDRI mer ta nattog, dvs sove i en sovekupé....F*en, har aldri i mitt liv vært med på noe som gjør en mer kvalm...nesten...Det er det verste...Trangt i kupeéne, risting, bråking, stopping, piping...Og så står sengne på tvers av vognene, altså så kjører en "sidelengs".... :no::sick: Å sove kan du bare glemme!

Men ellers er det vel greit...Er vel nesten som tog generelt...En har jo ikke stort valg i Norge, hvis en skal kjøre tog... :hmm:

Endret av CarinaE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...