connect Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Jeg holder på å lage en samle-CD med bilder fra et folkehøgskole år... Jeg hadde tenkt å gjøre det enkelt, og lage linker(snarveier) som er relative fra roten på cd'n... Men hvordan gjør jeg det? Når jeg prøver å lage en link som går til en "sti" som i dos ville vært relativ går den til C:\* istedet for [hvor-jeg-står]\*... Sett jeg har en mappe som er X:\Fellesturer\Hemsedal\, og vil ha en link X:\KlasseY\Hemsedal[.lnk] dit.. Hvordan kan det gjøres slik at det fungerer uavhenigeg av hvilken stasjon X er Noen som har noen gode ideer? Et bedre alternativ hadde kanskje vært å lage noe i html, men det vil ta mer tid en jeg har til rådighet Edit: litt bedre utfylt spm. Endret 23. april 2004 av connect Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 På cd'er som distibueres brukes det for eksempel : [autorun] open = Bin\Assetup.exe Altså, det er ikke spesifisert stasjonsnavn, kun mapper, kan være verd ett forsøk Lenke til kommentar
connect Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 Hmm... det løser ikke problemet mitt... kan jeg i en snarvei(.lnk) i windows definere at det skal gå ut ifra current-dir? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå