oljones Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hei Har ei bærbar maskin av nyere dato, den gikk tom for strøm og ble startet igjen uten strømforsyning. Under oppstarten var det ikke mer strøm igjen på batteriet. Når jeg starter den nå så ser jeg vindows logoen før det blir ca 1 sek. med blå skjer før den starter på nytt. Har prøvt alle forskjellige valga i oppstarten, med og uten nettverk og sikkermodus osv... den starter bare på nytt hele tiden. Win XP pro er installert. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å rette på problemet ? Mvh OLjones Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Har du prøvd å starte med cd'n og boote til recovery console . Inni der kjøre en checkdisk . CHKDSK /R Mulig det er skadet systemfil(er) etter ukontrollert shutdown/shutoff . En annen ting å prøver er trykke F8 rett før windows booter og velge last known good configuration . ... Endret 23. april 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
zaico Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Er dette en Dell Inspiron maskin? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Korrupte boot/andre filer, kjør systemrecovery, enten ifra maskinen eller med XP-CDèn. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Gikk den i dvalemodus da den gikk tom for strøm første gang? Isåfall kan den ha skrudd seg av mens den skreiv minne-imagefila. Følg med i oppstarten om du kan trykke på noe for å starte på vanlig måte, ikke noen av de valgene du finner når du trykker F8. Lenke til kommentar
oljones Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 OK takker for svar, skal prøve litt nå. Er i utlandet så jeg har ikke XP-cd litt dumt ja... Er en Elitegroup kjøpt fra multicom. Mvh Oljones Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Trykk [win] + [pause], Advanced, Startup and recovery og huk AV "auto reboot" Da kan du lese hele feilmeldingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå