Kultom Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Vet ikke om det vil vise seg vanskelig å få til, men er det mulighet for at en av dere som tester disse skjermene tar bilder av den I bruk? Sånn at vi kan få se hvordan det ser ut med farger og kontrast og alt, så vi får gitt litt bakgrunn for alt dere sier. Lettere for oss og se om det er noe som kommer til å bry oss med "utrente øyne". Hadde vært fint, F.eks og se bilder av den litt "dårlige" kontrasten på NEC 1760NX og de litt blesse fargene på Iiyama E431S. Det er mye penger som er forskjellen for de fleste av oss og selv om det kan være vanskelig å vise forskjellene på bilder så er det hvertfall litt. Jeg inbiller meg at dette ikke kan være en kjempe vanskelig ting å gjennomføre, man kan jo ta feil Mvh bugbear Endret 23. april 2004 av enden Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Vi har tatt noen bilder av skjermen i bruk i de siste testene. Problemet her er at bildene vi tar med et vanlig OK kamera på ingen måte gjenspeiler fargegjengivelsen eller kontrastnivået på skjermen. Nå er ingen av oss perlefotografer, og vi sitter ikke på utstyr som gjør at bildene blir gode nok. Dessuten har i alle fall ikke jeg optimale fotoforhold på kontoret mitt, og å rigge ned hele maskineriet og flytte det ut på stua hvor lyset er flotters er mer jobb enn det er verdt Kan sikekrt gjøre noen eksperimenter, og kanskj revurdere valg av kameraet jeg skal kjøpe meg snart, så fr vi se. Vi driver og å leser iheridg på akamera.no for å lære oss hvordan dette skal gjøres best mulig edit; tok meg friheten til å redigere emnefeltet ditt sånn at det gjenspeiler tråden litt bedre Endret 23. april 2004 av enden Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 En annen ting er at de skjermene og skjermkortene vi sitter foran PCèn hjemme er ikke likeverdige referanser uansett hva vi ser på skjermene våre. "alle" har sine favoritt-innstillinger og oppløsninger så det så... Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 En annen ting er at de skjermene og skjermkortene vi sitter foran PCèn hjemme er ikke likeverdige referanser uansett hva vi ser på skjermene våre. "alle" har sine favoritt-innstillinger og oppløsninger så det så... så det så? Det ligger jo også et problem i at disse bildene skal vises på en annen skjerm igjen. Har dere tenkt over hvilket inntrykk "en fyr med en gammel 15" Superview skjerm" vil få av å se bildene vi/dere har tatt på sin skjerm. Det blir jo ikke rett uansett hvordan vi snur og vender på dette. Så tror nok de fleste må stole på hva testerne sier og godta svaret.. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Om vi ikke får NØYAKTIG det samme ut av produktet som på de eventuelle bildene på HW.no sine tester så gir di da litt intrykk da... Forresten fint du omformulerte enden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå