Buddah Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Folk syter og klager så mye over det ølet sitt... [teitbarnsligstemme]"Buhuuuu... får ikke drikke så jeg ikke husker noen ting...buuu"...[/teitbarnsligstemme] Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Ølprisene presses opp igjen fordi departementet har bestemt at prispolitikken på øl skal følge prispolitikken på andre varer i butikken. Det er jo egentlig enig i. Men det betyr ikke at jeg liker overformynderiet til Høybråten/KrF fordet. det blir jo et problem om de setter opp igjen prisen også. det er i norge ikke lov å kjøre "happyhour" på alkohol, og hvis de setter opp igjen prisen nå etter bare en uke så er det jo nettopp det det blir. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Folk syter og klager så mye over det ølet sitt... [teitbarnsligstemme]"Buhuuuu... får ikke drikke så jeg ikke husker noen ting...buuu"...[/teitbarnsligstemme] Saklig kommentar. Lenke til kommentar
Buddah Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Folk syter og klager så mye over det ølet sitt... [teitbarnsligstemme]"Buhuuuu... får ikke drikke så jeg ikke husker noen ting...buuu"...[/teitbarnsligstemme] Saklig kommentar. Saklighet er oppskrytt Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Folk syter og klager så mye over det ølet sitt... [teitbarnsligstemme]"Buhuuuu... får ikke drikke så jeg ikke husker noen ting...buuu"...[/teitbarnsligstemme] Saklig kommentar. Saklighet er oppskrytt He! Provoserer vi, eller er vi en moralprekende bedreviter? Noen av oss syns kanskje det er morro å drikke seg dritings, mitt valg. Fri vilje. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Leste en undersøkelse ett sted om alkohol og ulykker osv. Hvis alkoholen hadde vært borte så hadde 39% av alle ulykker/dødsfall/slosskamper ol. ting vært borte...! Kanskje derfor en nedlatende holdning til alkohol? Det er nok desverre den dystre baksiden ved alkohol, det er vel mange voldsepisoder og dødsfall som har alkohol som en direkte eller indirekte årsak. Men når alkohol først er delvis lovlig (med delvis så mener jeg at det er lov for noen å kjøpe men nesten forbudt å konsumere, offentlig iallefall) så burde det være overkommelige priser på det, så kanskje folk får en mer avslappet holdning til drikking. Jeg kan nesten tippe på at staten taper mere på svenskehandelen og ulovlig spritsmugling enn om de hadde satt ned alkoholavgiften litt. Når det er sagt, så må jeg nesten kommentere noe jeg leste her en dag (kommer desverre ikke på hvor) om at de lave ølprisene er spottende mot avholdsfolk og avholdsorganisasjoner... Hvordan i h* kan noen si sånt? Jeg respekterer avholdsfolk, og da regner jeg med å få samme respekt tilbake, hvorfor skal de presse oss til å slutte å konsumere alkohol? det er ingen som presser de til å begynne. Ikke fortell meg at ølreklame er forbudt grunnet dette også? En oppegående avholdsmann begynner ikke å drikke fordi han ser øl på tv, eller på grunn av lave ølpriser? Det er et stort problem når folk absolutt skal legge seg borti hva andre gjør!! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Er du for legalisering av hasj, kokain, heroin, extacy, syre og andre narkotiske midler? Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Fyll er galt, fordi folk skader andre i fylla, hvis de bare skada seg selv ville det vært ok. Men, det er også galt at kristne får bestemme ting, det er vel to onder å velge mellom det her... Lenke til kommentar
OeO Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Fyll er galt, fordi folk skader andre i fylla, hvis de bare skada seg selv ville det vært ok. Men, det er også galt at kristne får bestemme ting, det er vel to onder å velge mellom det her... De kristne? Ble bestemt av et demokratisk storting. Får dere heller stemme på et annet parti. Seff. er det Kr.F som har dette som en hjertesak, men de hadde aldri fått igjennom saken alene. Noen må ha støttet dem. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 De kristne? Ble bestemt av et demokratisk storting. Får dere heller stemme på et annet parti. Seff. er det Kr.F som har dette som en hjertesak, men de hadde aldri fått igjennom saken alene. Noen må ha støttet dem. De kristne er ikke ensbetydende med KrF Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 Er du for legalisering av hasj, kokain, heroin, extacy, syre og andre narkotiske midler? nei, men ølprisene er for høye uansett Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 (endret) Er selv ikke for legalisering av diverse narkotiske stoffer. Men for en skikkelig opplæring i skolen om alkohol og dens positive/negative effekter, og ikke tre dusin moraliserende pekefingre som vi har idag. Da tror jeg folk kan få et mer reflektert syn på sitt bruk, og man står bedre rustet til å hjelpe kjente som står i fare for å utvikle misbruk. (forresten apollox, kommer ikke Bad Religion til Oslo snart?) Endret 24. april 2004 av pebbe Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 (forresten apollox, kommer ikke Bad Religion til Oslo snart?) det stemmer, jeg har hørt rykter om det vet ikke når da men Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Er du for legalisering av hasj, kokain, heroin, extacy, syre og andre narkotiske midler? nei, men ølprisene er for høye uansett Det er et stort problem når folk absolutt skal legge seg borti hva andre gjør!! Er ikke det motsetninger? staten legger seg borti at du ikke får ta syre, som ifølge deg er ett stort problem. Burde ikke alle narkostiske stoffer bli legalisert? Forresten så skjønner jeg ikke hva dere syter etter. Billigøl kan knapt nok brukes i fyllekalas, skal man nyte øl kjøper man seg skikkelig øl, ikke Grans. Dessuten så er det ikke så dyrt som dere påstår, dyrere enn andre land, men så tjener vi også mer, og har mindre problemer med alkoholisme. @pebbe: Vil du virkelig kaste bort dyrebar tid i skolen til vinsmaking? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Er ikke det motsetninger? staten legger seg borti at du ikke får ta syre, som ifølge deg er ett stort problem. Burde ikke alle narkostiske stoffer bli legalisert? øh, vis meg kommentaren der jeg sier at forbud av syre er et stort problem, ikke prøv å argumentere mot ting som jeg aldri har sagt, det er du som trekker diskusjonen av andre narkotiske stoffer inn i bildet. Selvfølgelig skal vi ikke legalisere livsfarlige narkotiske stoffer. Og ja, jeg er klar over at alkohol er et farlig narkotisk stoff, men ikke på den måten at du har en meget stor sjanse for å dø av det, ved bare et lite inntak, som f.eks extacy. Forresten så skjønner jeg ikke hva dere syter etter. Billigøl kan knapt nok brukes i fyllekalas, skal man nyte øl kjøper man seg skikkelig øl, ikke Grans. Dessuten så er det ikke så dyrt som dere påstår, dyrere enn andre land, men så tjener vi også mer, og har mindre problemer med alkoholisme. Såklart billigøl kan brukes i "fyllekalas". Skikkelig øl? På hvilken måte er billigølet, som f.eks Grans, ikke skikkelig øl? Er det brygget som vanlig øl? Inneholder det normale alkoholnivåer? JA! Smaken er en annen sak, men det er skikkelig øl fordi. (jeg synes faktisk ikke Grans og Borg er så ille jeg) Hvis noen sosser vil drikke Corona til 26kr flaska, så værsågod, for min del så kan du heller vanne ut en flaske med tuborg, så har du samme greia. Det er et stort problem når folk absolutt skal legge seg borti hva andre gjør Prøv å se sammenhengen i kommentaren min, den var ikke rettet mot staten, for de har vel en jobb som innebærer å bestemme for oss. Den var rettet mot avholdsfolk som syter fordi øl er billig. Når alle privatpersoner skal sutre over andre så blir det et problem. Hvis jeg f.eks ser en fyr som bruker harsj, tror du jeg gidder å anmelde det? Nei, det får bli deres eget problem. Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Sett ned ølprisene. Da slipper man smugling. Men det er det staten ikke kan få inn i hodene sine. De tror at vist man setter opp prisene, så tar smuling slutt............ Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Er det mye øl-smugling? Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Er det mye øl-smugling? Alkohol Endret 25. april 2004 av S:T:A:N:D Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Er det mye øl-smugling? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=80878 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå