Opus Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 I tilfellet nevnt tidligere, kan man vel si at russen setter andre trafikkanter i unødig fare. Lenke til kommentar
chma Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 chma: Hvis du sitter på en tohjuling og plutselig ikke ser noenting, midt i rushtiden, og synes det er problem, så burde du ikke sitte bak styret? Er det det du mener? han skrev selv at han ble overrasket, ikke at han ikke så en dritt. Hvis du hadde lest det jeg skrev sikkelig så hadde du kanskje skjønnt hva jeg prøvde å si. En trafikant, og det gjelder allt fra vogntog til fotgjengere, bør tåle en overraskelse, men igjen det er ikke mulig å forsvare det russen gjorde i dette tilfellet bare så det er sagt! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) men hvis overaskelsen gjør at man ikke ser noe bør man da tåle det når man har kjørt ut i grøfta? Man skal ikke kødde med folk i fart, . finale Endret 1. mai 2004 av Admin'c Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Russen kjører for det første fort og gale, men når dei skal sprute vatn uskyldige tohjulinger så er det gått for langt. og ja, det kan ende i dødsfall Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 som om litt vann er trafikk farlig.. Kjører selv motorsykkel, og har gjort det i mange år. (Har faktisk bare lappen på klasse A) Det er ikke tvil om at det kan være livsfarlig, slik det beskrives i denne tråden. Jeg hadde blitt steik forbanna, og hadde nok ikke latt dem slippe så lett unna med det. Jeg har blitt utsatt for noen få pek mens jeg har kjørt sykkel tidligere, og har reagert voldsomt hver gang. Som fører av et 2-hjuls kjøretøy er man utrolig utsatt i trafikken. Et slikt pek, som skulle være uskyldig, kan faktisk ende med dødsfall. Høres voldsomt ut, men det er faktisk sant. Russen kan gjerne tulle så mye de vil, men ikke i trafikken. Høres litt sinna ut, men det er viktig at folk forstår dette. Ok, mulig jeg tolker det å kjøre uansett om det er bil, sykkel, mc vogntog etc... litt annerledes. Jeg ser det slik at man ALLTID skal væreforbredt på overraskelser, som når man komer inn på en motorvei og et vogntog dundrer forbi deg 100. En overraskelse kan være allt fra fulgedritt til vann fra russ. Dette er riktig nok på INGEn måte en forsvaring av et tåpelig påfunn, men takler man ikke overraskelser sånn noenlunde har man vel strengt tatt ikke noe bak rattet å gjøre. Den dagen du kræsjer inn i fjellveggen fordi noen unger hølja snø ned fra brua, mens du kjørte i 80km/t, skal ikke du sitte her, og klage... da er det din skyld, og da burde du ikke ha fått lov til å sitte bak rattet... Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) enig, vist noen skyter hull i dekket ditt og du mister kontrollen på bilen / mcen har du _ingenting_ i trafikken og gjøre. (må tross alt vere forberedt på alt) Endret 2. mai 2004 av Hypsilofodonten Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) oi Endret 2. mai 2004 av Hypsilofodonten Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Hypsilofodonten: Hvis det var ironi, så bruk smilyer. Hvis ikke, skjerp deg. Man skal kunne stanse og ha kontroll over enhver påregnelig hindring, men ikke på alt mulig bøll folk finner på, som du ikke kan forutse eller ha rimelig kontroll over. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Man skal ikke forstyrre unødvendig i trafikken sant nok, men sheesh, det var jo bare litt vann! Vær glad det ikke var egg eller frukt etc. DA kunne man begynne å prate om å bli satt ut. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Det er tre ting jeg kan komme på i farta som man ikke skal stole på i trafikken: Barn, gamle folk og dyr. Voksne folk bør man kunne stole noenlunde på? Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 mulig det var ironi ja voksne folk på sykkel er ikkje til og stole på Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 Man skal ikke forstyrre unødvendig i trafikken sant nok, men sheesh, det var jo bare litt vann! Vær glad det ikke var egg eller frukt etc. DA kunne man begynne å prate om å bli satt ut. En ting er å bli satt ut, en annen ting er å ikke se noe fordi du har vann på visiret. Da blir det som å kjøre i rundkjøringer (2-felts, til og med) i rushtiden, men øynene igjen - en helt sinnsykt dårlig idé. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 (endret) Er det bare meg, eller blir russen dummere og dummere? Det at man er russ betyr vel for f.. ikke at man kan gjøra som man vil.. Men enkelte tar seg visst dessverre den friheten. Hadde ikke overraska om det til slutt ble "forbud" mot russ eller no.. :| Det med Scooteren er pokkermeg ikke et enkelttilfelle. Endret 3. mai 2004 av [ReXoR] Lenke til kommentar
eab Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 En ting er å bli satt ut, en annen ting er å ikke se noe fordi du har vann på visiret. Da blir det som å kjøre i rundkjøringer (2-felts, til og med) i rushtiden, men øynene igjen - en helt sinnsykt dårlig idé. Ser da ofte folk som kjører moped/scooter/MC i regn jeg, de har da vann på visiret, ingen som konstant tørker av. Det går da an å se gjennom vann, du har sikkert merket at det legger seg vann på siderutene (og bakrute) hvis bilen står ute i regnet. Jeg ser ihvertfall gjennom og har ikke behov for å gå ut og tørke av. Lenke til kommentar
eab Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Det er tre ting jeg kan komme på i farta som man ikke skal stole på i trafikken: Barn, gamle folk og dyr. Voksne folk bør man kunne stole noenlunde på? Jeg stoler ikke på: Taxier busser (i byen) fotgjengere syklister gamle folk ute på "søndagstur" skolebiler og biler med "L" i bakruta dyr Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 Noe vann ja, men å få spruta fra et vanngevær... da blir det en del vann på visiret. Å kjøre i duskregn med visiret nede funker, å kjøre i øs-pøs reg med visiret nede -- funker dårlig. I see your point however, og jeg tror du ser mitt Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Det jeg gjorde når russ spylte meg med vanngevær, det smarte var at dem "bodde" like ved der de spylte meg ned... Derfor dro jeg til en kompis, med paintball gevær, stilte oss ca 50 meter unna og skjøt som faen, dere skulle sett tryna på russen når de kom ut av bussen. Jeg tviler på at de spylte mer på mindreårige Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 en jeg kjenner sto å venta på bussen, med en brus flaske i hånda, eller det var mange som sto å venta da, og så kom russen da så sprutte, hang ut av ruta på bilen. så fikk han en slags impuls å kasta flaska inn i russebilen. seig å fin russ han ble riktinok litt mer bløt pga det, men han fikk en slags hevn uansett Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Hva om visiret hadde vært oppe, vann rett i øyet (au, au) - løfter armen raskt mot ansiktet (naturlig refleks) - mister styringen grunnet smerte og blindhet - velter og kommer under bilen bak. Det er hva som kan skje i en rundkjøring Lenke til kommentar
Zoot Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Hva om visiret hadde vært oppe, vann rett i øyet (au, au) - løfter armen raskt mot ansiktet (naturlig refleks) - mister styringen grunnet smerte og blindhet - velter og kommer under bilen bak. Det er hva som kan skje i en rundkjøring ...for eksempel... Kan høres drastisk ut, men liknende ting har skjedd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå