bfisk Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Heisann, Jeg kjører scooter, og i dag var det russeslipp i Arendal. Ikke før det er gått 5 minutter finner noen j'ævler av blåruss på å skyte på meg med vanngevær mens jeg er på vei ut i en rundkjøring, med visiret på hjemen nede. Vann på visiret + overraskelsen førte til at jeg ble helt satt ut, og slik ting. Hadde jeg vært noob på scooter hadde jeg sikkert trynt eller noe. En ting er sirener og lys på russebiler - det er greit nok, for min del. Men når de begynner å sprute vann på andre trafikanter, da går de for langt. Neste bil som gjør det tar jeg nummeret til og anmelder, selv om det mest sannsynlig bare vil bli henlagt. Jeg finner meg ikke i sånt dritt som det der. Russ er også mennesker, og norges lover og regler gjelder til tross for at man har på seg en russedress og kjører rundt i en skraphaug... Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Høhøhø, jeg er russ i år Gleder meg til å sprute på mopedfolk Neida... Folka gikk vel litt vel langt i ditt tilfelle. Ta kontakt med russestyret for din by så tipper jeg det blir tatt opp ganske pronto, om det skjer fler ganger altså. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Man skal ikke forstyrre andre trafikkanter med unødvedige sprell. Har du noe lys og lyder på din bil er det greit, men vannkanoner, røykmaskiner o.l. som kan brukes(og brukes) mot andre traffikanter er ulovlig. Mener jeg og har hørt da. Men jeg tar sikkert feil. Endret 23. april 2004 av BeFs Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Du mener å ha hørt at å sette andre trafikanters liv i fare er ulovlig? Det kan nok stemme, ja. Det er nok dritt ute på veiene fra før, så for all del, ta nummeret til bilen. Kan umulig tenke meg at politiet er særlig begeistret for skrøpelige vrak stappfulle av fulle unger uansett. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hvis fotgjengere regnes som trafikkanter husker jeg en gang i tredje klasse da jeg ble sprutet på av russ med vanngæver, fyllt me øl. (Ikke mye da men) Tenkte det var det som skjedde deg b-fisk eller bare vanlig vann ? Uansett kjipt. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 24. april 2004 Forfatter Del Skrevet 24. april 2004 Var bare vann, men poenget var at heller ikke det er legitimt. Dessuten, når jeg kjører i trafikken (dette var i rushtiden), trenger jeg å fokusere på hva som skjer i rundkjøringa, ikke på noen køddne jævler med ett formål, å ødelegge dagen min. (Det blie litt paranoid formulert, kanskje, men dere tar poenget) Lenke til kommentar
kverna Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Heisann, Jeg kjører scooter, og i dag var det russeslipp i Arendal. Ikke før det er gått 5 minutter finner noen j'ævler av blåruss på å skyte på meg med vanngevær mens jeg er på vei ut i en rundkjøring, med visiret på hjemen nede. Vann på visiret + overraskelsen førte til at jeg ble helt satt ut, og slik ting. Hadde jeg vært noob på scooter hadde jeg sikkert trynt eller noe. En ting er sirener og lys på russebiler - det er greit nok, for min del. Men når de begynner å sprute vann på andre trafikanter, da går de for langt. Neste bil som gjør det tar jeg nummeret til og anmelder, selv om det mest sannsynlig bare vil bli henlagt. Jeg finner meg ikke i sånt dritt som det der. Russ er også mennesker, og norges lover og regler gjelder til tross for at man har på seg en russedress og kjører rundt i en skraphaug... hvis det ikke var urin mange som hadde det på terrordagen ..... men jeg synes russen burde tenke litt. De ødelegger bare for seg selv ved å oppføre seg som noen rasshull! (excuse my french) Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 er lett og ta hevn, er bare og ødelegge russebilen om natta f.eks. rive av litt speil, knuse lykter, vindu etc. (punge dekk!) du slipper nesten garantert unna vist du ikkje blir ferska da. er bare og si at du såg noen oransjruss i nærheten den kvelden Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Russekulturen er eit meget godt eksempel på norsk drikke- og rølpekultur Lenke til kommentar
chma Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Å ta hevn er vel bare dummt, sover det folk i bussen kan det hende du får en sikkelig omgang... Er selv russ og vi sover i bussen med balltre, tro meg herværk er ikke noen smart måte å ta igjen på. Å anmelde må du gjerne gjøre bfisk, men blir ord mot ord..., altså kommer INGEN vei med det uten vitner som ikke er russ. Mye bedre å si fra til det lokale russestyret, er lettere for dem å gi gutta en ripe i lakken. Når vi snakker om forstyrrelse av trafikken, er jo like ille med takrigg på 40000watt som pumper på max volum som får bilen ved siden av til å riste...som om litt vann er trafikk farlig.. Endret 25. april 2004 av chma Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Litt vann i trafikken kan være farlig ja. Du blir sprutet ned uten at du vet om det, kvepper og kjører av veien (evt. i en bil/anne kjøretøy). IOM at det er ulovlig å sette andre trafikkanter i fare så skal du hverken gjøre det, eller å spille så høyt på anlegget ditt at bilen ved siden av ikke har veigrep pga. vibrasjoner i bakken. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Er selv russ og vi sover i bussen med balltre Hvorfor det, egentlig? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 rivaliserende busser er det iallefall endel av her i oslo og det at det er utstyr i bilene for mange hundre tusen gjør dem attraktive for tyver Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 hvorfor har dere utstyr for flere hundre tusen da? Lenke til kommentar
chma Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 rivaliserende busser er det iallefall endel av her i oslo og det at det er utstyr i bilene for mange hundre tusen gjør dem attraktive for tyver Nesten riktig, takriggene er verdt over millionen+verdien av bussen og allt arbeidet som er lagt ned i den.. Var tidlig i år noen som ble frasttjålet et lite anlegg som omtrent er verdt like mye som et halvt forsterker rack i de store bussene. Det er jo ikke mulig å spille så bilen spretter av veien, men du merka bussen ved siden av Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 ...som om litt vann er trafikk farlig.. Ja, når det vannet kommer på visiret, som da gjør at du kjører scooter i en stor rundkjøring midt i rushtida uten å se en dritt, samtidig som man blir satt ut av overraskelsen. Da er det farlig. Veldig farlig. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Når vi var russ fikk vi forbud mot å kjøpe egg. Ingen personer med russedress fikk kjøpe egg med russedress (seriøst). Uansett, eg var sjåfør på en av festkveldane...var vel 15. mai ellerno, og stod berre på en parkeringsplass og pumpa ut beats...og då hadde seff en eller anna idiot fått tak i egg. Ikkje en seksar, ikkje en 12'ar, men en heil jævla kartong med egg. sikkert nærmare 200 egg. Og politiet hadde gitt beskjed tidligare i veka at den bilen som blei tatt i å kaste egg, der mista sjåføren lappen. (klipp klipp, easy as that). så når eg såg en politibil nærma seg, heiv eg meg ut av russebilen, kom meg inn i en kompis sin bil, som tilfeldigvis stod ved sida av då, (sivil bil) og køyrte avgårde. Kom tilbake igjen til russebilen en time seinare og køyrte derifrå..då såg det ut som ei slagmark der russebilen hadde stått. dagens historie. Lenke til kommentar
Zoot Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 som om litt vann er trafikk farlig.. Kjører selv motorsykkel, og har gjort det i mange år. (Har faktisk bare lappen på klasse A) Det er ikke tvil om at det kan være livsfarlig, slik det beskrives i denne tråden. Jeg hadde blitt steik forbanna, og hadde nok ikke latt dem slippe så lett unna med det. Jeg har blitt utsatt for noen få pek mens jeg har kjørt sykkel tidligere, og har reagert voldsomt hver gang. Som fører av et 2-hjuls kjøretøy er man utrolig utsatt i trafikken. Et slikt pek, som skulle være uskyldig, kan faktisk ende med dødsfall. Høres voldsomt ut, men det er faktisk sant. Russen kan gjerne tulle så mye de vil, men ikke i trafikken. Høres litt sinna ut, men det er viktig at folk forstår dette. Lenke til kommentar
chma Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 som om litt vann er trafikk farlig.. Kjører selv motorsykkel, og har gjort det i mange år. (Har faktisk bare lappen på klasse A) Det er ikke tvil om at det kan være livsfarlig, slik det beskrives i denne tråden. Jeg hadde blitt steik forbanna, og hadde nok ikke latt dem slippe så lett unna med det. Jeg har blitt utsatt for noen få pek mens jeg har kjørt sykkel tidligere, og har reagert voldsomt hver gang. Som fører av et 2-hjuls kjøretøy er man utrolig utsatt i trafikken. Et slikt pek, som skulle være uskyldig, kan faktisk ende med dødsfall. Høres voldsomt ut, men det er faktisk sant. Russen kan gjerne tulle så mye de vil, men ikke i trafikken. Høres litt sinna ut, men det er viktig at folk forstår dette. Ok, mulig jeg tolker det å kjøre uansett om det er bil, sykkel, mc vogntog etc... litt annerledes. Jeg ser det slik at man ALLTID skal væreforbredt på overraskelser, som når man komer inn på en motorvei og et vogntog dundrer forbi deg 100. En overraskelse kan være allt fra fulgedritt til vann fra russ. Dette er riktig nok på INGEn måte en forsvaring av et tåpelig påfunn, men takler man ikke overraskelser sånn noenlunde har man vel strengt tatt ikke noe bak rattet å gjøre. Lenke til kommentar
knatten Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 chma: Hvis du sitter på en tohjuling og plutselig ikke ser noenting, midt i rushtiden, og synes det er problem, så burde du ikke sitte bak styret? Er det det du mener? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå